2013-07-04, 17:28
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Vill man hjälpa när man åker på en turné genom länen?

Tydligen fick han inte reda på något om Ida förän hans mamma ringde och sa att dem letade efter honom. Efter 3 dagar..
Citera
2013-07-04, 17:30
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Tydligen fick han inte reda på något om Ida förän hans mamma ringde och sa att dem letade efter honom. Efter 3 dagar..

Märkligt att hon inte ringde honom samma dag som insatsstyrkan var där.
Citera
2013-07-04, 17:30
Medlem
Hegamons avatar
Om ett mord skett och personen bakom försvinnandet har någon form av intelligens och inte handlat i panik har han förmodligen inte gömt kroppen i en sjö. Att gömma kroppen i en sjö är oftast synonymt med "första bästa" gömställe, dvs en vanlig plats att gömma en kropp på bland människor som begår fylletrattmord. Ett liknande exempel på hur ett ogenomtänkt förfarande skulle gått till är att: Hugga ner någon i köket, sedan frakta bort kroppen, sedan ringa polisen och anmäla ett försvinnande. Polisen märker då omgående att köksgolvet har spår av blod eftersom en ointelligent gärningsman som agerar hastigt inte städar ordentligt.

I det här fallet om ett mord skett, vilket jag tror. Anar jag att gärningsmannen tänkt igenom och handlat rationellt. Att leta i sjöar kommer då inte ge resultat. Jag tror snarare hon finns i närheten av en industrianläggning eller någon slags arbetsplats. Det är "nivån" efter att någon får för sig att gömma en kropp i en sjö.
Senast redigerad av Hegamon 2013-07-04 kl. 17:34.
Citera
2013-07-04, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kneedrag
Varför använder inte polisen likluktshund?

De är ju tydligen rätt duktiga på att sniffa från en båt oxå
Det gör dom, när dom har ett avgränsat område att leta på.
Misstänker dom att hon är sänkt, tar dom hund till hjälp.
GBGpolisen har flera kriminalsökhundhundar.
Det finns huvudsakligen i Stockholm Malmö och Göteborg.
Samt en och annan i Östersund och Luleå
Senast redigerad av pejori 2013-07-04 kl. 17:34.
Citera
2013-07-04, 17:32
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Ja jo eller hur! Skulle inte tro det.

Kliver in hos Polisen och vill hjälpa till, med advokat i sällskap. Lika troligt det som ovanstående.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Om ett mord skett och personen bakom försvinnandet har någon form av intelligens och inte handlat i panik har han förmodligen inte gömt kroppen i en sjö. Att gömma kroppen i en sjö är oftast synonymt med "första bästa" gömställe. En vanlig plats att gömma en kropp på bland människor som begår fylletrattmord. Ett liknande exempel på hur ett ogenomtänkt förfarande skulle gå till är att: Hugga ner någon i köket, sedan frakta bort kroppen, sedan ringa polisen och anmäla ett försvinnande. Polisen märker då omgående att köksgolvet har spår av blod eftersom en hastigt ointelligent gärningsman inte städar ordentligt.

I det här fallet om ett mord skett, vilket jag tror. Anar jag att gärningsmannen tänkt igenom och handlat rationellt. Att leta i sjöar kommer då inte ge resultat. Jag tror snarare hon finns i närheten av en industrianläggning eller någon slags arbetsplats. Det är "nivån" efter att någon får för sig att gömma en kropp i en sjö.

Hur pass rationellt är det att lämna så mycket spår i en trappuppgång och inte hålla det till lägenheten i sig?
Citera
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:

Får verkligen en advokat gå ut med såna här uttalande i ett så här känsligt läge borde inta han vara tyst?
Citera
2013-07-04, 17:34
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Din klient lämnade ju kvinnan på lördagen har han sagt i förhör. Kan du säga hur han tog sig därifrån?
Nej, han åkte därifrån och jag kommer inte ihåg hur. Men det var inget konstigt med det. Det är ingen som har sett honom göra det som jag känner till, men vi har inte sett några bevis som kan stärka påståendet om misstankarna.

Han minns inte hur han tog sig därifrån..
Citera
2013-07-04, 17:36
Medlem
Citat:

Kollektivt? Han har ju inget körkort...
Citera
2013-07-04, 17:37
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Kollektivt? Han har ju inget körkort...

Polskt MC-kort men det gäller väl inte om man saknar vanligt körkort...
Citera
2013-07-04, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grymt123
Får verkligen en advokat gå ut med såna här uttalande i ett så här känsligt läge borde inta han vara tyst?

Ett sådant uttalande möter knappast hinder från yppandeförbudet
Citera
2013-07-04, 17:38
Medlem
Citat:
Advokaten kommer inte ihåg hur hans klient tog sig ifrån kvinnnan..... :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in