2013-07-04, 16:16
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kshatriya.
Jag tänkte nästan att det var han som jobbade på Tre Älgar! Är ganska säker på att han bränner eget.
Han bränner, det kan jag intyga!
Citera
2013-07-04, 16:17
Medlem
bytess avatar
Sökandet helt resultatlöst!

Nu har det gått såpass lång tid att det är hopplöst och mycket svårlöst, medans AJ sitter anhållen och antagligen inte säger än sak mer än att vilseleda poliserna, han tycks vara mycket smartare än vad som har framkommit i tråden sedan tidigt..

Vart är du IDA?

Har du minsta aning om vart IDA kan vara, eller sett några iakttagelser, ring 114 14

Yttersta resurser har tagits till, NI,PIKETEN,HELIKOPTRAR! Fortfarande resultatlöst, hon kan inte ha gått upp i rök! In med mer dykare, det kostar mindre på längre sikt.

// Bytes
Senast redigerad av bytes 2013-07-04 kl. 16:21.
Citera
2013-07-04, 16:18
Medlem
Slaskpressen har nämt att han är nynazist, rör sig i rasistkretsar eller vad det var.
De skriver inte ut när andra mördare eller misstänkta är tex vänsterpartister, sossar eller miljöpartister. Är ju helt oväsentligt för det här brottet, vilken politisk hemvist han, eller nån annan misstänkt har. Men aftonhoran tycker det är spännande att skriva ut att han är dödsmördarnazist. Hoppas väl kunna förstöra lite för SD med det.
Citera
2013-07-04, 16:20
Medlem
panzertaxs avatar
Anhållen. Inte åtalad.
Det tar tid att söka igenom ett så pass stort och komplext område, även om GM har IQ Fiskmås och har lagt kroppen i ett dike med gräs över bara.
Citera
2013-07-04, 16:22
Medlem
bytess avatar
Finns det inga smarta verktyg för att söka igenom sjöar?

Ekolod, radar, värmekamera, eller liknande?

Kan ett ekolod notera fisk på 100m djup bör dem kunna skaffa något i en eka eller liknande?

Måste allt vara så himla svårt?
Citera
2013-07-04, 16:22
Medlem
Kurridutts avatar
Borde kanske slopat dykningarna i vattnet med noll sikt och satsat på draggning från första stund:
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2233580-sokandet-hittills-resultatlost
Citera
2013-07-04, 16:25
Medlem
Tooheyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytes
Finns det inga smarta verktyg för att söka igenom sjöar?

Ekolod, radar, värmekamera, eller liknande?

Kan ett ekolod notera fisk på 100m djup bör dem kunna skaffa något i en eka eller liknande?

Måste allt vara så himla svårt?

Finns hundar som kan söka efter lik i vatten,vet ej om polisen har några sådana till hjälp.
Citera
2013-07-04, 16:29
Medlem
panzertaxs avatar
Polisen går efter tesen att bilen antagligen har kommit från väster, dumpat liket, kört vidare och sedan har en eller flera GM tänt eld på bilen. Från bilens plats till DB är det så pass kort sträcka att man kan promenera. Alternativt köra MC eller med ytterligare en bil.

Om hon inte ligger i sjöarna i Hunneberg, vad har vi för alternativ?
Hur bor DB? Villa? Enskilt utan insyn? Finns brunn?

Om det nu är en decoy, vilket jag har svårt o tro, att bilen lämnades nära Hunneberg för att polisen skulle slösa sina resurser på det området - så borde liket i sådana fall finnas någon annanstans än på berget - men ändå skapligt i närheten.
Citera
2013-07-04, 16:30
Medlem
Kshatriya.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Polisen går efter tesen att bilen antagligen har kommit från väster, dumpat liket, kört vidare och sedan har en eller flera GM tänt eld på bilen. Från bilens plats till DB är det så pass kort sträcka att man kan promenera. Alternativt köra MC eller med ytterligare en bil.

Om hon inte ligger i sjöarna i Hunneberg, vad har vi för alternativ?
Hur bor DB? Villa? Enskilt utan insyn? Finns brunn?

Om det nu är en decoy, vilket jag har svårt o tro, att bilen lämnades nära Hunneberg för att polisen skulle slösa sina resurser på det området - så borde liket i sådana fall finnas någon annanstans än på berget - men ändå skapligt i närheten.

Finns rätt mycket skog och ödehus runt Hallby, sen har du ju hela Vänern.
Citera
2013-07-04, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfaaan
Sätter min slant på PT utan att veta om någon ens är gripen. :-)

Äntligen någon som har samma misstankar som jag. Dock pekar allt på A.J och D.B just nu.
P.T har ju till och med varit med och letat ihop med MPS dock har ju gärningsmän gjort det förr...
Citera
2013-07-04, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Vilken svärmordsdröm!

"Studerar bilstöld vid......"

Kompis med AJ som är misstänkt och anhållen, sen undrar killen varför det snackas om honom på FB.

Kan det vara så att man anhållit AJ för människorov för att man för tillfället inte kan bevisa att hon faktiskt är död?

Och kan det vara därför man ändrade från mord/dråp till människorov i början av veckan, just för att få en anledning att kunna anhålla honom? Trots att man egentligen förstod att hon var död pga allt blod.

Dumma frågor kanske men jag är inte kunnig inom området och även om jag har följt hela tråden kan jag ha missat enstaka inlägg som bekräftar ovanstående.
Högst troligt lades punkten människorov till för att kunna anhålla AJ.
Citera
2013-07-04, 16:36
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Polisen verkar väldigt envisa på just detta område, och jag tror att alla inblandade tiger som muren, så frågan är om inte någon av de aktuella stjärnorna har haft med sig mobilen, och att man på det viset vet att de har befunnit sig i området aktuell tidspunkt. Jag är övertygad om att de kommer att hitta henne väldigt snart. Jag hoppas det för de anhörigas skull om inte annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in