2013-07-03, 22:49
Medlem
16 viktigaste frågan, de flesta skiter alltså i invandringen och är varken för eller emot?

Folk tycker att det är viktigt med skola och omsorg men det är helt okej att dumpa 100+ miljarder på något så oviktigt som invandring?
Citera
2013-07-03, 23:40
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infensus
Varenda person i Sverige vet vad SD vill allra helst, ändra invandringspolitiken radikalt. Nu visar en ny undersökning att invandringsfrågan kommer så långt ner som på 16 plats för svenska väljare.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article17061930.ab

Tidigare har statsvetare påvisat att SD inte kan få mer än ca 12% av rösterna och partiet har till och med haft svårt att uppnå ännu lägre än så.

Är detta slutet för alla lågutbildade självutnämnda experter som tror att SD ska bli största parti snart?

Är det kanske slutet för SD? Om man ser på flera års sikt.

Varför bryr svenskar sig så lite om invandringsfrågan om nu "landet går under" om inte politiken ändras?

SD har redan varit uppe och nosat på 13-14% i vissa opinionsundersökningar, och det kommer fortsätta öka sakta men säkert. Då och då kommer det något större skutt uppåt på några procent under några månader, och sedan fortsätter det öka sakta men säkert igen. Tills dom är uppe på 20-30% till valet 2018.

http://avpixlat.info/2013/07/01/var-fjarde-vill-ha-sd-i-regeringen/

Frihetspartiet är nu, enligt opinionsundersökningar, Hollands största parti. Geert Wilders är Europas största islamkritiker. Så ropa inte hej förrän du är över ån, Infensus.

Allt ni har förutspått om SD har hittills visat sig icke stämma. Allt vi har förutspått om SD har hittills visat sig stämma.

Senast redigerad av deadset 2013-07-03 kl. 23:54.
Citera
2013-07-04, 00:03
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Tidigare har statsvetare påvisat att SD inte kan få mer än ca 12% av rösterna och partiet har till och med haft svårt att uppnå ännu lägre än så.

Jag letar efter mer information om detta, men finner ingen. Vilka statsvetare har sagt detta? Har du någon länk?

Här kan du se att SD har passerat 12% flertalet gånger;

(12,3%, 12,5%, 12,6%, 13,1%, 13,6%, 14,0%.)
Senast redigerad av deadset 2013-07-04 kl. 00:06.
Citera
2013-07-04, 00:30
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Tidigare har statsvetare påvisat att SD inte kan få mer än ca 12% av rösterna...

Jag letar och letar. Det jag hittills har hittat är följande;

Citat:
Är detta slutet för alla lågutbildade självutnämnda experter...

Citat:
Ursprungligen postat av Ystads Allehanda
Du har också tittat på vem som röstat på Sverigedemokraterna. Kan du säga något om detta?

– Främst är det väljare ur arbetarklassen, medelålders, väletablerade och med goda inkomster. Det är fler män än kvinnor, men i Skåne är det förhållandevis många kvinnor som röstar på partiet.

Ja du, Infensus. Nu har jag sökt igenom alla artiklar jag kan hitta där statsvetare uttalar sig om SD, och ingenstans kan jag finna stöd för ditt påstående att flera statsvetare har hävdat att SD inte kan ta sig förbi 12% (vilket bevisligen inte ens stämmer).

Jag hoppas du har en länk, för annars kan vi lugnt konstatera att du bara hittade på.
Citera
2013-07-04, 01:07
Medlem
Sverige2025s avatar
Grejen är att, skall vi har råd med vård och omsorg och en bra skola, så måste massinvandringen begränsa. Sjävklart skall Sverige ta emot invandrare , men inte dessa groteska mängder som idag , utan det måste finnas ett filter på vem som få komma till Sverige.

Framförallt måste vi begränsa invandringen ifrån Mellanöstern, Afrika och av muslimer ifrån andra länder, för den invandringen är mest skadlig för Sverige. Det finns länder som har dessa filter t.ex Kanada, Australien och snart UK

Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
16 viktigaste frågan, de flesta skiter alltså i invandringen och är varken för eller emot?

Folk tycker att det är viktigt med skola och omsorg men det är helt okej att dumpa 100+ miljarder på något så oviktigt som invandring?
Senast redigerad av Sverige2025 2013-07-04 kl. 01:10.
Citera
2013-07-04, 01:51
Medlem
Gött att du tar din fakta ifrån en svenskfientlig och anti sverigedemokratisk media som gör och alltid har gjort allt för att inte skriva något illa om icke svenskar.
Det är skrämmande hur medialt hjärntvättade och oinformerade många svenskar är, lär er hitta korrekt fakta och statistik och bilda era åsikter utifrån det, inte vad paddan Lena Melin skriver.
Citera
2013-07-04, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Jag är ganska övertygad om att man skulle kunna få svenskar att helt sluta skaffa barn och bara sätta sig ner på marken och göra ingenting tills de dog om man bara så hade resurserna till en sådan hjärntvätt/psykologiskt fängelse.

Jag är ganska övertygad om att om man fick av dig foliehatten skulle du också kunna leva i den riktiga världen tillsammans med oss andra. Men det är nog för mycket jobb.

Se, jag kan också göra ogrundade spekulationer helt utan verklighetsanknytning.
Citera
2013-07-04, 12:45
Medlem
Ironwills avatar
Citat:
Järnrörspartiet har verkligen ingen bra arbetsmarknadspolitik. Ta en kurs i nationalekonomi på valfritt kvalificerat lärosäte så förstår du varför.

Så man behöver gå en kurs i nationalekonomi för att kunna ta ställning till hurvida SD har en bra eller dålig arbetsmarknadspolitik? Låt oss få veta vilket parti som har en bra sådan politik enligt dig, så vi har något att jämnföra med kanske?

Sedan så skulle jag vara intresserad av den där undersökningen...skulle vilja veta vilka områden som tillfrågats tex. Hittar den inte hos SIFO.

Och vad tuff du är som skriver "Järnrörspartiet"....ska vi börja kalla Vänsterpartiet för Skattebrottspartiet också då eller? -Vi kan säkert komma på ett nytt namn till varje av sjuklöverns partier med långt mycket värre innebörd =)
Senast redigerad av Ironwill 2013-07-04 kl. 12:51.
Citera
2013-07-04, 13:03
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Tänk på att sådana här tak gäller för ett givet tillfälle. Men opinionen ändras. Om 10 år så är kanske taket 25%.

Citat:
Är detta slutet för alla lågutbildade självutnämnda experter som tror att SD ska bli största parti snart?

Nej. Olika undersökningar ger olika resultat. I andra undersökningar har invandringsfrågan hamnat mycket högre upp på listan.

Citat:
Är det kanske slutet för SD? Om man ser på flera års sikt.

Det finns inget tyder på att SD är på väg mot slutet. Tvärtom. SD sätter rekord på rekord. Exempelvis idag:

Citat:
"Det mest uppseendeväckande resultatet är att Sverigedemokraterna nu stöds av 11,6%, vilket är en ökning med 2,0 procentenheter sedan juni. Stödet för SD är nu större än någonsin, vilket förstärker bilden av ett omfattande missnöje bland väljarna."

http://www.demoskop.se/aktuellt/nyhet/valjarbarometern-for-juli-2/

SD är på god väg att bli Sveriges tredje största parti. Huvudfienden Miljöpartiet fick i samma undersökning:

Citat:
"Miljöpartiet (8,9%) tappar 2,0 procentenheter."

Citat:
Varför bryr svenskar sig så lite om invandringsfrågan om nu "landet går under" om inte politiken ändras?

Det är fortfarande för få som sätter invandringsfrågan främst, men antal svenskar som gör det ökar hela tiden. Det visar SD:s allt större framgångar.

Sedan är förmodligen en andra våg på väg, i form av ett växande Svenskarnas Parti. De kommer nog också att växa så att det knakar de närmaste åren.
Citera
2013-07-04, 14:27
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironwill
Och vad tuff du är som skriver "Järnrörspartiet"....ska vi börja kalla Vänsterpartiet för Skattebrottspartiet också då eller? -Vi kan säkert komma på ett nytt namn till varje av sjuklöverns partier med långt mycket värre innebörd =)

MP = Massinvandringspartiet, Mordpartiet, Muslimpartiet.
V = Villfarelsepartiet, Våldsverkarna, Veganmupparna.
Citera
2013-07-04, 14:48
Medlem
deadsets avatar
Det verkar som att SIFO endast har frågat väljare från det borgerliga blocket och det rödgröna blocket, och inga sverigedemokrater. Inte konstigt då att utfallet blir som det blir.

Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborgs Dagblad
Sifo har frågat 2 417 röstberättigade under perioden 4 till 13 juni.

Sifo har också frågat vilket block som anses ha bäst politik i de olika frågorna. Av de 24 politikområdena anses det borgerliga blocket ha bäst politik i bara fem frågor: företagens villkor, egen ekonomi, lag och ordning, utrikespolitik och landets ekonomi.

I de övriga frågorna anses de rödgröna ha bäst politik, med undantag för skatter där det väger jämnt. Det innebär att väljarna alltså anser att det rödgröna blocket har den bästa politiken i de tre viktigaste valfrågorna, skola, sjukvård och sysselsättning.

http://hd.se/inrikes/2013/07/02/skolan-valjarnas-viktigaste-fraga/

Dom som ser invandringen som en av dom viktigaste frågorna röstar ju på SD. Det är klart frågan hamnar längre ned på prioriteringslistan om man helt ignorerar väljare som ser invandringen som en av dom viktigaste frågorna.

Jag har fortfarande inte hittat undersökningen. Jag skulle gärna ta en titt på den.
Citera
2013-07-04, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ironwill

Fast med tanke på juden Kent Ekeroths mammas skattefiffel så kan väl SD använda sig av det epitetet också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in