2013-07-02, 16:48
Medlem
Fiolitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
Hade du ställt samma fråga för 10 år sen hade jag gett dig en ryggdunk, dags att inse de fakto att SD inte längre är ett enfråge-parti.

https://sverigedemokraterna.se/vara-asikter/

Läs på lite innan du briljerar med ännu mer okunskap.

Svenskar bryr sig inte så lite som du säger, däremot bryr man sig mer om den tuffa utmaning vi står inför gällande jobb, vård och utbildning.

Invandringsfrågan ligger inte mig närmast om hjärtat utan det gör jobb, vård, utbildning och ekonomi. Därför röstar jag SD.

Är det så den generelle väljaren resonerar tror du?

"Jag röstar på SD, det där partiet vars totala medietid ägnas åt att tjata om invandring och vars anhängare hänger på internetforum där de svamlar om det svenska folkets undergång, på grund av deras utmärkta skolpolitik."
Citera
2013-07-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwigurka
Tycker man att frågor som arbetslöshet, skola, sjukvård och brottslighet är viktigare så röstar man också på SD för den nuvarande invandringspolitiken påverkar allt det negativt i ganska stor grad.

Järnrörspartiet har verkligen ingen bra arbetsmarknadspolitik. Ta en kurs i nationalekonomi på valfritt kvalificerat lärosäte så förstår du varför.
Citera
2013-07-02, 17:10
Medlem
kiwigurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infensus
Järnrörspartiet har verkligen ingen bra arbetsmarknadspolitik. Ta en kurs i nationalekonomi på valfritt kvalificerat lärosäte så förstår du varför.

Tack, men jag är redan utbildad nationalekonom. SD vill ha en ren arbetskraftsinvandring vilket är ljusår bättre än dagens invandring av analfabeter som har väldigt svårt att komma i arbete.
Citera
2013-07-02, 17:22
Medlem
Twatssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolito
Är det så den generelle väljaren resonerar tror du?

"Jag röstar på SD, det där partiet vars totala medietid ägnas åt att tjata om invandring och vars anhängare hänger på internetforum där de svamlar om det svenska folkets undergång, på grund av deras utmärkta skolpolitik."

Nix jag för enbart min egen talan. SD för en sund politik, att partiet har så många blöjrasister till väljare är för mig en gåta. Dessa väljare kommer bli besvikna när det visar sig att SD inte alls vill kasta ut alla invandrare och bränna ner alla moskéer. Till dessa människor rekommenderar jag SVP istället.
Senast redigerad av Twatsson 2013-07-02 kl. 17:24.
Citera
2013-07-02, 17:46
Medlem
NyanNyans avatar
OK, märkligt då hur folk talar i tid och otid om hur vi behöver invandring och att det är jätteviktigt för Sverige.
Skulle snarare påstå att invandring är den viktigaste frågan idag oavsett politisk hemvist.
Citera
2013-07-02, 18:25
Medlem
Grejen är ju den att minskar/stoppar man massinvandringen blir det pengar över till annat, så jäkla enkelt är det. Men det ligger i tiden att bjuda bort andras tillgångar till minstbjudande och till de som anses ha det värst, trots att de inte ens måste bevisa något, ett par ord räcker för att få exempelvis "baaarn"-status och bo på slott. Finns inget reson och vett överhuvudtaget.
Citera
2013-07-02, 18:56
Medlem
själv skulle jag fortfarande säga att jobben och ekonomin är viktigast. det är nog väldigt få som säger att invandringsfrågan är den viktigaste för landet. gör någon här det?
Citera
2013-07-02, 19:10
Medlem
Exaktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelorn
själv skulle jag fortfarande säga att jobben och ekonomin är viktigast. det är nog väldigt få som säger att invandringsfrågan är den viktigaste för landet. gör någon här det?

Det blir alltid fel om man separerar frågorna på det sättet, då de går hand i hand.
Vad man gör med invandringspolitiken påverkar i högsta grad landets ekonomi och jobbmarknad.
Citera
2013-07-02, 19:29
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelorn
Sjuklövern säger det inte rakt ut, men de prioriterar invandringen framför allt annat.
Citera
2013-07-02, 22:15
Medlem
Citat:
Varenda person i Sverige vet vad SD vill allra helst, ändra invandringspolitiken radikalt. Nu visar en ny undersökning att invandringsfrågan kommer så långt ner som på 16 plats för svenska väljare.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article17061930.ab

Tidigare har statsvetare påvisat att SD inte kan få mer än ca 12% av rösterna och partiet har till och med haft svårt att uppnå ännu lägre än så.

Är detta slutet för alla lågutbildade självutnämnda experter som tror att SD ska bli största parti snart?

Är det kanske slutet för SD? Om man ser på flera års sikt.

Varför bryr svenskar sig så lite om invandringsfrågan om nu "landet går under" om inte politiken ändras?

Enda chansen att få ordning på skolan är ju att stoppa invandringen. Ett slut på massinvandringen är alltså viktigast av allt enligt väljarna.
Att det finns människor som är så okunniga att de inte fattar att invandringen måste upphöra för att skolan skall kunna bli bättre är en annan sak.
Viktigaste åtgärden för att börja få ordning på sjukvården och sysselsättningen är också att stoppa massinvandringen.
Citera
2013-07-02, 22:36
Medlem
Witkos avatar
TS du kan inte lita på ett företag som fått till uppgift av i detta fallet TV4 att ta fram siffror ang ett specifikt ämne som de sen ska sända i sin egen mångkulturvurmande kanal, man presenterar de siffror för arbetsgivaren som arbetsgivaren blir nöjd med.

Massinvandringen påverkar ju för övrigt alla andra viktiga frågor, såsom äldre och sjukvård, barn och skola, försvaret som t ex helt har backat under samma period som massinvandringen exploderat och så vidare.

100 miljarder extra per år att spendera på ovanstående vore ju inte helt fel.
Citera
2013-07-02, 22:45
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Absolut! Svartskalleknullpartiet är ju så mycket bättre!
Senast redigerad av StefPhoenix 2013-07-02 kl. 22:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in