2013-07-04, 07:34
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Vilka tillhör skeppsholmen?
Givetvis DIF. Så även skarpnäck som Gamla stan. Även Skarpnäck visar min senaste undersökning.

Så jävla larvigt med "XX tillhör DIF/aik/hif"

Citat:
Ursprungligen postat av 3ndymion
Blir lätt så när man ska vara så jävla real som heif och sjunga nya ramsor så fort det händer nått på plan. Att sjunga ramsor länge och stadigt är fjantigt och plastigt.
Ja, YouTube uppdateras ju ofta så gäller att hänga med i svängarna

Själv skulle jag bara tycka det var direkt pinsamt om man hinner riva av 16 jävla ramsor på 10 minuter...
Senast redigerad av CoopCola 2013-07-04 kl. 07:43.
2013-07-04, 08:31
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Kommer aldrig någonsin tro på den där listan fullt ut även om den inte känns helt åt helvete fel. Du säger ju själv "håll er till Handen" Enligt den där listan är hammarby störst i Haninge med aik precis efter och sen DIF långt efter. Finns fan inte många gnagare i Haninge. Det är klassiskt DIF-område med några hammarbyare här och där. I Tyresö är aik sist också långt efter. Det kan inte stämma heller. Tror aik har lite fler än vad som syns på listan runt Östermalm också faktiskt. Även Gustavsberg och Spånga är klassiskt DIF. Tror på mer DIF i Sumpan än vad som syns där också. Aja.

Edit: Sen räknar jag inte direkt folk som inte går på matcher som supportrar.

Vill även påstå att det är fler AIK på Lidingö, Danderyd, Gamla stan och Vasa än vad kartan visar. Men annars ger den väl en rätt god fingervisning.

Trodde för övrigt inte att det var Dif som var majoritet på Kungsholmen.
2013-07-04, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Trodde för övrigt inte att det var Dif som var majoritet på Kungsholmen.
Jobbade på Kungsholmen fram tills förra året och det var dif-stickers överallt. Drog man ned dem kom det upp nya dagen efter överallt.
Om de inte är majoritet är de få som bor där jävligt ettriga iaf.

Redan ledsnat på uppehållet. Fast samtidigt vill jag inte spela på Rymdskeppet så vet inte om jag vill att fotbollen ska dra igång. Är bara taggad på bortamatcher numera efter flytten från Söderstadion.
2013-07-04, 11:06
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jobbade på Kungsholmena fram tills förra året och det var dif-stickers överallt. Drog man ned dem kom det upp nya dagen efter överallt.
Om de inte är majoritet är de få som bor där jävligt ettriga iaf.

Redan ledsnat på uppehållet. Fast samtidigt vill jag inte spela på Rymdskeppet så vet inte om jag vill att fotbollen ska dra igång. Är bara taggad på bortamatcher numera efter flytten från Söderstadion.
Fast det måste vara en ytterst begränsad del av supportrarna som ens observerar klistermärken hit och dit. Jag tror aldrig att jag har funderat eller ens lagt märke till klistermärken.

Den här diskussionen är dock lika fruktlös som diskussionen om vilka som har högst publiksnitt eller mest personer i sina bortaföljen, fullkomligt irrelevant. Knappas så att någon kommer att byta sympatier eller ändra sin ståndpunkt, förutom då att det inte finns några riktiga svar. Ska man mäta sympatier får man väl börja mäta medlemskap men som ni alla vet ger även det en tämligen skev bild.
2013-07-04, 11:34
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloydP
Du nämner också att du på vintern brukar gå runt med gnagethalsduk på Söder utan att bli nedslagen. Galet! Vill du veta en sak? Jag (och många andra) brukar glida runt med Bajenhalsduk i Solna såväl som på Östermalm och Vasastan. Aldrig har Ni försvarat Era kvarter.

Du menar alltså på allvar att om en person med bajenhalsduk skådas på Östermalm så är det min och andras plikt som supportrar att spöa på honom? Låter sunt.

Eller så inser man att det inte längre är lågstadiet, rycker upp sig och slutar bolma på haschpipan så mycket.

Citat:
Fast det måste vara en ytterst begränsad del av supportrarna som ens observerar klistermärken hit och dit. Jag tror aldrig att jag har funderat eller ens lagt märke till klistermärken.

Menar det. Enda gången då jag egentligen noterar stickers är om jag fastnar vid ett rödlyse och blir kvar där en stund, då kan man ibland skåda en eller två.
Senast redigerad av svulle 2013-07-04 kl. 11:36.
2013-07-04, 13:06
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Du menar alltså på allvar att om en person med bajenhalsduk skådas på Östermalm så är det min och andras plikt som supportrar att spöa på honom? Låter sunt.

Nej verkligen inte. Det är ju det ni säger med allt ert snack om "Defend Söderort". Ni gör er lustiga över att ni fick vandra genom Södermalm utan att bli konfronterade. Jag tycker inte det är konstigt alls.

Citat:
Eller så inser man att det inte längre är lågstadiet, rycker upp sig och slutar bolma på haschpipan så mycket.
Kom igen mannen, är det inte lågstadiefasoner att generalisera och kasta skit som du gör? Haschkortet är väldigt utspelat år 2013.
2013-07-04, 13:19
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloydP
Nej verkligen inte. Det är ju det ni säger med allt ert snack om "Defend Söderort". Ni gör er lustiga över att ni fick vandra genom Södermalm utan att bli konfronterade. Jag tycker inte det är konstigt alls.

Jag är inte Dif.

Citat:
Kom igen mannen, är det inte lågstadiefasoner att generalisera och kasta skit som du gör? Haschkortet är väldigt utspelat år 2013.

Verkligen, men just haschpipan -> Bajen är en så otroligt pricksäker och målande bild.
2013-07-04, 13:24
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Jag är inte Dif.

Verkligen, men just haschpipan -> Bajen är en så otroligt pricksäker och målande bild.

Otroligt pricksäker för en utomstående kanske.

Mina två närmaste bajenpolare är läkare och civilekonom. Inga haschpipor så långt ögat når, bara lugnt familjeliv.
2013-07-04, 13:36
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Otroligt pricksäker för en utomstående kanske.

Mina två närmaste bajenpolare är läkare och civilekonom. Inga haschpipor så långt ögat når, bara lugnt familjeliv.

Jo, fast bästa inlägget någonsin om bajen kom dock i superettan tråden i tisdags. Killen mailar TV4 och frågar om dom måste visa bajen och svaret är så jävla träffande.

Hej *mitt namn*,
Tack för ditt mail! Det finns flertalet orsaker till att Hammarby nu och även i fortsättningen kommer att figurera så flitigt i våra tv-sändningar. Dels bedömer vi klubbens dragningskraft vara starkt bidragande till att vi kan visa upp de fina tittarsiffror som vi faktiskt kan för Superettan i TV4 Sport, dels ingick vi i februari ett avtal med Arbetsförmedlingen som binder oss att sända Hammarby i TV4 Sport i varje omgång. Vi är glada att kunna vara en del av deras kraftsatsning för att stötta landets långtidsarbetslösa då Hammarby IF var den idrottsförening som enligt dem tydligast visade tendenser att rikta sig mot denna målgrupp. Som du säkert har noterat kommer vi dock även under hösten att i snitt sända tre matcher per omgång i TV4 Sport så möjligheten att ta del av även andra lag är den fortsatt stor. Via csports.se går det även att införskaffa diverse abonnemang för Superettan alternativt köpa enstaka matcher. Hoppas detta besvarar din fråga väl.
Med vänliga hälsningar Linda Torstensson TV4-gruppen

Hur sant mailet är kan jag inte svara på, men skrattar bara jag tänker på det!
2013-07-04, 13:44
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jo, fast bästa inlägget någonsin om bajen kom dock i superettan tråden i tisdags. Killen mailar TV4 och frågar om dom måste visa bajen och svaret är så jävla träffande.

Hej *mitt namn*,
Tack för ditt mail! Det finns flertalet orsaker till att Hammarby nu och även i fortsättningen kommer att figurera så flitigt i våra tv-sändningar. Dels bedömer vi klubbens dragningskraft vara starkt bidragande till att vi kan visa upp de fina tittarsiffror som vi faktiskt kan för Superettan i TV4 Sport, dels ingick vi i februari ett avtal med Arbetsförmedlingen som binder oss att sända Hammarby i TV4 Sport i varje omgång. Vi är glada att kunna vara en del av deras kraftsatsning för att stötta landets långtidsarbetslösa då Hammarby IF var den idrottsförening som enligt dem tydligast visade tendenser att rikta sig mot denna målgrupp. Som du säkert har noterat kommer vi dock även under hösten att i snitt sända tre matcher per omgång i TV4 Sport så möjligheten att ta del av även andra lag är den fortsatt stor. Via csports.se går det även att införskaffa diverse abonnemang för Superettan alternativt köpa enstaka matcher. Hoppas detta besvarar din fråga väl.
Med vänliga hälsningar Linda Torstensson TV4-gruppen

Hur sant mailet är kan jag inte svara på, men skrattar bara jag tänker på det!

Hahaha, fantastiskt. Jag skall kommunicera ut den texten till alla mina bekanta med sympatier med Bajen.

2013-07-04, 13:48
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Om det inte redan har länkats så gör jag det nu! Flibbens film från sista matchen på Söderstadion, ta och kika så får ni se hur Sveriges bästa fans röjer.

http://youtu.be/az2K4aBJFpc

Pissa på AIK och skratta åt DIF, HAMMARBY!
2013-07-04, 13:50
Medlem
Citat:
Inte om man har ett tråkigt jobb och befinner sig ute mycket, då var det väldigt intressant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in