2013-07-04, 08:50
Medlem
Hej, flashbackare!

Nu är det så att jag ÄNTLIGEN ska uppdatera min dator totalt då min nuvarande knappt orkar starta längre..

Vad är det bästa jag kan få för 12-14k? Självbygge såklart!

Har ingen aning om vad som är bra och inte då jag inte varit insatt i detta på några år, så därför frågor jag nu er efter hjälp!

Som sagt söker kraftig dator som klara av stora spel på bra inställningar och även kunna streama dom via OBS/XSPLIT.

Tack på förhand// Uttern

EDIT: har redan skärm, tangentbord, mus, headset osv
behöver bara en kraftig, snabb och hög grafik data med bra prestanda som ska hänga med några år utan att jag behöver uppdatera några delar.
Senast redigerad av Utterfan 2013-07-04 kl. 08:58.
Citera
2013-07-04, 08:56
Medlem
Sulle82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utterfan
Hej, flashbackare!

Nu är det så att jag ÄNTLIGEN ska uppdatera min dator totalt då min nuvarande knappt orkar starta längre..

Vad är det bästa jag kan få för 12-14k? Självbygge såklart!

Har ingen aning om vad som är bra och inte då jag inte varit insatt i detta på några år, så därför frågor jag nu er efter hjälp!

Som sagt söker kraftig dator som klara av stora spel på bra inställningar och även kunna streama dom via OBS/XSPLIT.

Tack på förhand// Uttern

Detta skall klara av dina spel/stream behov

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3547461/2013-07-02
Citera
2013-07-04, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulle82
Detta skall klara av dina spel/stream behov

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3547461/2013-07-02

Oj, snabbt svar där! hur länge skulle denna setup klara kommande spel på maximal grafik (då jag även streamar dem i hög kvalitet)

EDIT: vill även att den ska vara skapligt tystgående och inte "överhettas" så lätt
Senast redigerad av Utterfan 2013-07-04 kl. 09:11.
Citera
2013-07-04, 10:23
Medlem
Sulle82s avatar
Citat:
Oj, snabbt svar där! hur länge skulle denna setup klara kommande spel på maximal grafik (då jag även streamar dem i hög kvalitet)

EDIT: vill även att den ska vara skapligt tystgående och inte "överhettas" så lätt

Har valt Intels och Nvidias nya serier av processor och grafik kort så denna dator är båda framtidssäker och tyst då chassit har ljuddämning.

Har valt Corsairs Gold aggregat som drar effektiv ström och skall vara tyst låten.

GTX 770 skall klara av dagens spel på höga grafik inställningar utan problem men eftersom budgeten inte räckte till så gick det inte att få ett bättre grafik kort än denna prisklass.
Citera
2013-07-04, 11:31
Medlem
Citat:
Har valt Intels och Nvidias nya serier av processor och grafik kort så denna dator är båda framtidssäker och tyst då chassit har ljuddämning.

Har valt Corsairs Gold aggregat som drar effektiv ström och skall vara tyst låten.

GTX 770 skall klara av dagens spel på höga grafik inställningar utan problem men eftersom budgeten inte räckte till så gick det inte att få ett bättre grafik kort än denna prisklass.

Okej utmärkt, hur är det med nerkylning osv så den inte blir överhettad och pajar något! :0 fläktar osv
Citera
2013-07-04, 11:59
Medlem
Citat:
Okej utmärkt, hur är det med nerkylning osv så den inte blir överhettad och pajar något! :0 fläktar osv
Funderar på att hitta en billigare chassi och ta ett starkare moderkort, vad tycks om det? Har ni några snygga billiga och eventuellt ljuddämpande chassis?
Citera
2013-07-04, 12:22
Medlem
itworkss avatar
Citat:
Funderar på att hitta en billigare chassi och ta ett starkare moderkort, vad tycks om det? Har ni några snygga billiga och eventuellt ljuddämpande chassis?
"Starkare" moderkort?
Citera
2013-07-04, 13:14
Medlem
Sulle82s avatar
Moderkortet jag rekommenderat är riktigt bra den har alla de framtida funktioner som du behöver.

Chassit har ljuddämningar inbyggt på insidan, det medföljer 3 st fläktar och så har cpu kylaren 2 fläktar så tro mig det kommer inte överhetta i denna dator.
Citera
2013-07-04, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itworks
"Starkare" moderkort?
"Bättre" då
Citera
2013-07-04, 13:34
Medlem
Citat:
Moderkortet jag rekommenderat är riktigt bra den har alla de framtida funktioner som du behöver.

Chassit har ljuddämningar inbyggt på insidan, det medföljer 3 st fläktar och så har cpu kylaren 2 fläktar så tro mig det kommer inte överhetta i denna dator.
Oj, då är inte överhettning något problem iaf, haha

EDIT: får man med något typ ... Operativ system med datan?
Senast redigerad av Utterfan 2013-07-04 kl. 13:50.
Citera
2013-07-04, 14:21
Medlem
Citat:
"Bättre" då

Väldigt svårt att köpa ett bättre moderkort då det inte spelar någon större roll om du har ett för 1000kronor eller 4000kronor dom har lite "finesser" t.ex. Thermal Armor -.- som bara försämrar värmeavledningen från moderkortet, det finns i stort sett inte ett bättre moderkort än det han länkat.

Kanske detta är något för dig??
http://www.inet.se/produkt/1902496/asus-maximus-vi-extreme-atx
Citera
2013-07-04, 14:32
Medlem
itworkss avatar
Citat:
Oj, då är inte överhettning något problem iaf, haha

EDIT: får man med något typ ... Operativ system med datan?
Nej det får du inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in