Citat:
Ursprungligen postat av
Silverax
Du har fel igen. Jag tycker inte att Tuula är ett offer. Jag tror att hon förskingrade pengar för att mestadels bekosta ett spelmissbruk. Eftersom inget verkar tyda på att familjen var medveten om brottet tycker jag däremot att hennes familj också tillhör offren.
Du vet inte vilka personer som har fått vilka summor under vilka förhållanden. Det vet polisen och åklagaren. De har inte gått vidare med fallet. Jag tror mer på dem än på dig.
Nej, du skrev att personerna "säger sig inte förstå vartifrån och hur pengarna hamnat hos dem". Har personerna sagt det, eller var det nåt som du hittade på eller missförstod?
Spekulationer utan grund som du tycker är trovärdiga.
Ditt beteende är klassiskt, inte du. Jag förstår att du ser ordet som nåt positivt eftersom du verkar ha en tendens att hitta på egna tolkningar av ord och texter så att de ska passa dina åsikter bättre. Eftersom du inte ids försöka att övertyga andra läsare om att du vet vad du pratar om förstår du kanske varför jag ifrågasätter att du vet vad du pratar om.
Jaså? Du verkar inte alls ha några problem att debattera utan vetskap eller kunskap.
Nu jobbar du dig svettig för att missförstå och få bli citerad men min roll i denna tråd är inte
att övertyga nåt eller någon. Vill man dela mina åsikter,varsågod, men vill man inte,varsågod.
Men du har inga åsikter endast mindre bågåvade motfrågor utan någon betydelse.
Du lutar dig tillbaka på att inget i FU är offentligt och heller inte kommer att bli
därför tjatar du outtröttligt vidare.
Du försöker vara fyndig i slutet och klipper och klistrar ihop ett svar från mig där du säger
att jag debatterar utan kunskap, för tredje gången, jag är tydlig med att jag spekulerar
om jag spekulerar.
Däremot spekulerar jag inte i hur ett spelmissbruk kontra en problem spelare fungerar.
Hade Tuula knackat på min dörr för att få hjälp hade jag absolut förklarat skillnaderna
för henne och diagnostiserat henne som en person som har ett problem,inte ett missbruk. Missbrukarna tappar kontrollen oavsett vilket belopp dom har i sin närhet, Tuula har inte tappat
kontrollen vare sig i det sociala spelet eller i sin ekonomi. Detta intygar släkten likaså.
Hade du knackat på min dörr hade jag gett dig sista ordet innan du lämnat för det är i det
du tror din styrka sitter. Det är mångas stora problem att få sista ordet
bara för att.
Mycket sällan har också sista ordet något större värde för den som mottar svaret,
däremot den som ger svaret känner sig lite fränare och självförtroendet höjs.
Varsågod, ordet är ditt.