2013-07-04, 10:57
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
Har du bott i den aktuella trappen?? Sluta skyll på grannarna din frigolithjärna,. jag råkar veta att grannarna ringt både trygghetsjour och polis vid ett flertal tillfällen, den adressen är så ökänd att polisen slutat åka på larm här...

och varför verkar alla tro att han dumpat kvinnan i nån sjö, myr osv??? Hon kan ju lika gärna legat i skuffen på bilen när GM tuttade på, förklarar väl i så fall polisens svårighet att hitta bevis!!

Vad har hänt på de aktuella adressen egentligen då grannar ringt skulle vara intressant att veta, har det varit samma person varje gång som varit där och bråkat? Denna 36 åring?
Man kan ju undra varför ingen runt om,, familj, nära vänner ryckt in, verkar ju som de borde förstått att det kunde gå så långt med tanke på vad hennes styvmor skrev på missing people sida?
Citera
2013-07-04, 10:59
Medlem
AussieRedMans avatar
Jo, men för vad och vem skulle dömas om kroppen kan kopplas till bilen? Även om det med logik är uppenbart vad som hänt krävs ju bevis. Kan man dömas för medhjälp utan att ngn döms för mord/dråp?
Citera
2013-07-04, 11:03
Medlem
panzertaxs avatar
Ni som fotade bildelarna, där man får förmoda att bilen brann - har vi fått någon position på en karta? Hur långt från Kvarnsjön var det? Bilen var alltså bortforslad (av polisen?) innan ni kom dit och fotade verkar det som? Lite märkligt att det inte var avspärrningsband uppsatt.

Man får utgå från att det är högst troligt att blodet kommer från I och att det i kombination med blödarsjuka gör det föga sannolikt att hon kan vara vid liv utan akutsjukvård. Kroppen ligger därmed någonstans och om den har blivit forslad i bilen, så bör den antingen vara dumpad i närheten av brandplatsen - alternativt har bilen bara forslats upp på berget för att sättas i brand där och kroppen befinner sig någon helt annanstans.

Om man utgår från brandplatsen, finns det några grottor, skjul eller annat i närheten? Eller är det Kvarnsjön som vore mest troligt?

Får onekligen "panikvibbar" av hela scenariot, det känns varken planerat eller organiserat agerande av en eller flera GM, utan mer impulsiva beslut och antagligen är valet av dumpningsplats inte heller helt genomtänkt.
Citera
2013-07-04, 11:05
Medlem
0-0-0-0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Det vore givetvis fullständigt idiotiskt att bränna kroppen i bilen eftersom du aldrig blir av med alla spår efter kroppen. Eftersom den utbrända bilen tillhör en vän till den anhållne, så vore det tämligen svårt att bortförklara. Eftersom ingenting har hittats i närheten av den utbrända bilen så är det mest sannolikt att kroppen i så fall blivit dumpad i en sjö. Det är simpel logik.

Är du helt säker på det? Med tanke hur bilen såg ut så kan knappast mycket från än mänskokropp finnas kvar. Hur funkar det med kremering, hur mycket är då kvar?

Sen hade polisen väldigt bråttom att få bort det som va kvar av bilen tyder ju kanske på att man vill rädda de få spår som kanske finns kvar.

Logiskt så har pundhuvudet råkat ha ihjäl kvinnan i någon typ av dispyt. Om man slår någon hårt över näsan så kan det blöda väldigt mycket från spräckt näsrygg och näsborrar. Har man då blödarsjuka kan jag bara tänka på hur det ser ut efter bara en lite stund. Kanske just som i lägenheten.

Sen om det har varit en olycka tror jag inte man tänker så jätte långt. (Även om detta kanske är planerat)

En snabb bra lösning får dessa killar borde vara att bränna bilen liket fraktats i med liket i. Jag tror många här överskattar dessa killars planeringsförmåga. Se bara på Facebook uppdateringarna mm tog ju inte lång stund för FB agenterna att börja misstänka AJ.

Sen att bilen av en slump just skulle tillhöra en av hans nära vänner är ju lite för otroligt.

Nej tror på att AJ gjort det och ringer efter D och sen bränner liket i bilen alternativt dumpar i en sjö.
(Tror dock på sjön söder om berget)

Läste under gårdagen om ett samtal mellan AJ och B är detta bekräftat och i så fall var finns den informationen?
Citera
2013-07-04, 11:06
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Det är en grej som jag stör mig lite på. Varför ringde I:s farsa och pratade med A.J? Hur ofta händer det att en förälder ringer till en vän/pojkvän snarare än sin egen dotter?
Jag tror att I:s farsa och A.J pratade av den enkla anledningen att A.J svarade i I:s telefon när han ringde. Fb uppdateringar på I:s fb kan ju A.J ha gjort.
Eller har jag missat något?

Vore visserligen väldigt korkat att skriva saker på fb men det kanske är för att ge alibi. Typ att någon ska tro att hon var vid liv vid en tidpunkt då hon i själva verket låg i x antal delar i en ryggsäck på väg till Hunneberg. Det kanske redan framgick att I var med A.J och då gäller det ju att hon "lever" så länge han är där.
Om det stämmer så är tidpunkten för det eventuella mordet/dråpet ganska osäker.

Beträffande att någon eventuellt iakttagit den utbrunna bilen + en bil med släp:
Kan inte släpet vara med för att transportera A.J:s MC?

"Fb uppdateringar på I:s fb kan ju A.J ha gjort"

Jag kan inte se några statusuppdatering på I:s sida
Citera
2013-07-04, 11:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Ni som fotade bildelarna, där man får förmoda att bilen brann - har vi fått någon position på en karta? Hur långt från Kvarnsjön var det? Bilen var alltså bortforslad (av polisen?) innan ni kom dit och fotade verkar det som? Lite märkligt att det inte var avspärrningsband uppsatt.

Man får utgå från att det är högst troligt att blodet kommer från I och att det i kombination med blödarsjuka gör det föga sannolikt att hon kan vara vid liv utan akutsjukvård. Kroppen ligger därmed någonstans och om den har blivit forslad i bilen, så bör den antingen vara dumpad i närheten av brandplatsen - alternativt har bilen bara forslats upp på berget för att sättas i brand där och kroppen befinner sig någon helt annanstans.

Om man utgår från brandplatsen, finns det några grottor, skjul eller annat i närheten? Eller är det Kvarnsjön som vore mest troligt?

Får onekligen "panikvibbar" av hela scenariot, det känns varken planerat eller organiserat agerande av en eller flera GM, utan mer impulsiva beslut och antagligen är valet av dumpningsplats inte heller helt genomtänkt.
På den här kartan finns både bilens position och Kvarnsjön utmärkta. http://goo.gl/maps/FZfij
Citera
2013-07-04, 11:10
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
På den här kartan finns både bilens position och Kvarnsjön utmärkta. http://goo.gl/maps/FZfij

Kartan är tyvärr fel avseende bilbrabden. Den brann ca 400 m söder om Flo Klev.
Citera
2013-07-04, 11:13
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax

Det känns inte troligt att kroppen är dumpad någon annanstans, den bör finns i relativt nära anslutning till där bilen brändes. Det vore väldigt riskfyllt att köra runt mer än absolut nödvändigt mitt i natten med en avställd bil som troligen var full med blod.

Eftersom den anhållne, om han nu är skyldig, visste om att fler personer visste att han befann sig hos IF den aktuella kvällen, så kan det omöjligt vara planerat. Det vore helt enkelt för korkat. Någonting har väl antagligen spårat ur framåt småtimmarna.

Så nej, det är föga troligt att någonting i agerandet är särskilt genomtänkt. Bara saker som krystade uppdateringar på FB av både AJ och ägaren till bilen tycker jag pekar på ett desperat och ganska tafatt försök att verka oskyldiga.
Citera
2013-07-04, 11:13
Medlem
Kanske missminner mig, så rätta mig om jag har fel. Har förvisso läst alla sidor, men har ändå för mig att någon nämnde att BO har ett Instagram-konto också? Där publicerades väl bild/inlägg som gjordes under den aktuella kvällen? Om så var fallet - vad är/var adressen/profilnamnet?
Citera
2013-07-04, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redflip
De är mycket möjligt, större saker som sugs in i turbiner kan förstöra dem rätt ordentligt.
Därför finns de alltid galler som rengörs kontinuerligt för att vatten ska kunna rinna förbi.
Så då bör man få veta de rätt fort.

Ok, har ingen direkt kunskap om dessa turbiner. Minns bara ryktet att ifall man ramlade ner i älven så skulle strömmen ta tag i kroppen, suga in dig i turbinerna och du skulle försvinna för gott. Kanske var det ryktet en smula överdrivet... Drömde tom mardrömmar om den rostiga järnvägsbron där.
Citera
2013-07-04, 11:15
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Kartan är tyvärr fel avseende bilbrabden. Den brann ca 400 m söder om Flo Klev.

Om jag förstår geografin rätt, det går att köra från Grästorp och upp dit via Flo Klev, men också direkt från Trollhättan och upp dit fast väster ifrån? För att komma till brandplatsen dvs.
Citera
2013-07-04, 11:17
Medlem
Vänersborgares avatar
Polisen dyker på Hunneberg

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2233580-just-nu-polisen-dyker-pa-hunneberg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in