2013-07-03, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjaeuMjaeu
AJ tar inga andra droger än alkohol, han är helt emot det.

Jag hoppas verkligen att AJ är skyldig så han äntligen kan få ett längre fängelsestraff men inte på någon annans bekostnad dock, men jag sätter min lön på att han gjort det!!

Om AJ är emot droger och I.F inte är det - kan det varit något som fått slagsmål att urarta?
Citera
2013-07-03, 23:59
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Varför skulle GM flytta bilen?
Och som någon redan påpekat, ingen lätt uppgift att få på en bil som mer eller mindre går på fälgarna på en kärra.
Dessutom borde någon rapporterat av avspärrning även där bilen eldades, det har ingen gjort, men väl på en annan plats. Och så borde man väl elda en gång till, för att få bort eventuellt DNA från transporten.

Jag får inte ihop flytten av den brända bilen, det övriga kan vara logiskt.

Mord
Ringa kompis och be om skjuts eller sno bilen
Släpa offret från lägenheten till bilen utanför porten där blodspåren slutar
Köra till Kvarnsjön
Göra sig av med offret
Elda upp bilen
Ta sig därifrån, med eller utan hjälp

Edit: Fel, ReimerDenYngre hade tydligen sett en avspärrning där bilen först sägs eldats. Antar att vi dock inte vet om det är frågan om samma bil.

Flytten kan väl vara "logisk" om man tror att den första platsen i sig kan peka ut var kroppen finns eller på annat sätt kompromettera, och man dessutom inbillar sig att den första platsen kan passera obemärkt förbi om man låter bilen brinna igen på något annat ställe? Kanske han som tände på insåg att hans mobil vid det tillfället fångades upp av en mast i närheten?

Att då flytta bilen hade snarast varit rationellt om man jämför med vad panik, droger och lite dumhet kan ställa till annars.
Citera
Medlem
MjaeuMjaeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthehell
Om AJ är emot droger och I.F inte är det - kan det varit något som fått slagsmål att urarta?

Mycket möjligt jag är lite inne på den teorin också, AJ är väldigt bestämd herre av sig.
Om inte folk gör som han vill så blir han oftast förbannad och vad jag har hört så har I en väldigt stark egen vilja och det är inte en bra kombination med AJ.
Citera
Medlem
Vi får väl hoppas att personen som snodde bilen och eldade upp den ger sig tillkänna om det nu inte är AJ's polare och AJ som gjort det. Visst, det kan bli dyrt men... tror faktiskt jag hade tagit på mig det om jag var tjuven.
Citera
2013-07-04, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mossadeq
Hon har "äldre" barn som förmodligen använder datorer och kanske kollar runt på flashback.
Det här är det första man får läsa när man kommer in på hennes blogg.
"Fest igår samt en sväng på Olearys sen hamnade jag på hemlig adress ;-)
Kan säga så mycket som att jag fick veta att jag lever ;-)
"

Herregud...
Ja, låter som hon fyllde på meterförrådet med ca 15cm till.
Hon har varit efter mig men nej nej. Usch

Hemlig adress, skulle vara intressant att veta vilken..
Citera
2013-07-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tror jag förstår hur du menar. Var finns de "bästa" myrarna?

Kring alsjöarna finns de gott om myrar. Tänkte ta mig en sväng imorgon då jag kan ta lite bilder samt märka ut på karta vart bilderna är tagna.
Citera
2013-07-04, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
om nu inlägget som någon snubbe postade innan finns kvar, dvs att han på fb skriver att bilen är funnen utbrunnen, så är det ju så otroligt uppenbart som det bara kan bli. Om inlägget är raderat - men har funnits - är det ju ännu mer uppenbart.

Svårt o tro att tjejstackarn lever nu iaf.

Kan bekräfta att inlägget med att hans stulna bil hittats utbränd är borttaget. Istället har han lagt upp två statusar där han berättar hur synd det är om han att folk snackar skit om honom på flashback. Förstår inte varför han tagit bort det om hans bil nu blivit stulen på "korrekt" sätt av en tjuv. Sen det med att bilen blivit stulen, vet iofs inte vart den blivit stulen. Men känns ganska långsökt att bilen blivit stulen där han bor. Det är ute på landsbygden där han har egen tomt. En biltjuv skulle nog inte besvära sig att gå in där och sno en sådan bil. Är ju inte direkt en 740 där du river upp instrumentbrädan och tjuvkopplar och knäcker rattlåset. Är ju en förhållandevis rätt modern bil som blev stulen.

summa summarum, det är något som inte stämmer.
Citera
2013-07-04, 00:10
Medlem
panzertaxs avatar
De misstänkta/omnämnda, om det nu är dessa som har med försvinnandet att göra, ger inte skenet av att göra en Houidini av bortförandet... snarare tvärtom, det mest tänkvärda och dummaste stället att gömma en kropp - där bör sökandet börja. Om kvarnsjön eller vad den heter är för grund och urbota dum att dumpa en kropp i - börja söka där.
Citera
2013-07-04, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MjaeuMjaeu
AJ tar inga andra droger än alkohol, han är helt emot det.

Jag hoppas verkligen att AJ är skyldig så han äntligen kan få ett längre fängelsestraff men inte på någon annans bekostnad dock, men jag sätter min lön på att han gjort det!!
Det är han då garanterat inte, emot droger alltså, han och BO var goda vänner (minst) och hon pundade!
Citera
2013-07-04, 00:14
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Kan bekräfta att inlägget med att hans stulna bil hittats utbränd är borttaget. Istället har han lagt upp två statusar där han berättar hur synd det är om han att folk snackar skit om honom på flashback. Förstår inte varför han tagit bort det om hans bil nu blivit stulen på "korrekt" sätt av en tjuv. Sen det med att bilen blivit stulen, vet iofs inte vart den blivit stulen. Men känns ganska långsökt att bilen blivit stulen där han bor. Det är ute på landsbygden där han har egen tomt. En biltjuv skulle nog inte besvära sig att gå in där och sno en sådan bil. Är ju inte direkt en 740 där du river upp instrumentbrädan och tjuvkopplar och knäcker rattlåset. Är ju en förhållandevis rätt modern bil som blev stulen.

summa summarum, det är något som inte stämmer.

Indeed. Jag tycker detta var den största ledtråden av dem alla i tråden. I kombo med han nu som gav bilderna o uppgift om den utbrända bilens första plats.
Citera
2013-07-04, 00:19
Avslutad
Ska bli intressant att läsa utdraget ur AJs mobil i FUPen. Telefonsamtalet till D.B lär tidsbestämma I.Fs död inpå tio minuter när... Och när det gäller det så har säkert AJ o DB koordinerat sina berättelser väl. Ska bli underhållande att ta del av vad de har kokat ihop för anledning till att AJ ringde DB mitt i natten.
Citera
2013-07-04, 00:21
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Kan egentligen inte tänka mig att hon är inblandad på nåt sätt, men hon är ju inte känd för att vara smart heller.
En mycket skev och osäker tjej.

Hon vet nog vad som skedde den natten då hon, var med ( som jag förstått det ) Fast hon kan ha begett sig iväg innan det hela spårade ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in