Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-07-03, 22:24
Medlem
Svenskarnas parti vs. Fredrik Reinfeldt i Almedalen 2013
Det här var ett väldigt bra initiativ. Hur många nationella tal och tillställningar har inte förstörts av nyckelskramlare och vänsterpöbel?
Senast redigerad av hejloltja 2013-07-03 kl. 22:33.
Citera
2013-07-03, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlMichaelBellman
Tycker Jonas Andersson ser judisk ut, möjligtvis zigenskt ursprung. Svensk ser han i alla fall inte ut att vara. Kan det bli aktuellt med ett genetiskt test om/när ni tar makten?
Om inte annat kanske alla ledare i SvP borde testa sig själva på https://www.23andme.com/ för att undvika den ständiga återkomsten av dylika skitdiskussioner i fortsättningen?
"Han ser judisk ut! Och är han inte jude så är han åtminstone zigenare!"

Jag är ledsen, men jag ser nog inte den typiska judiskheten, eller de typiska zigenska dragen för den delen.
http://www.youtube.com/watch?v=CCzKQWDF46g
Citera
2013-07-03, 22:32
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niss3
Jag har sammanställt SvP's geografiska aktivist-utbredningen i Sverige, jag har använt svenskarnasparti.se's "Aktivistrapporter" från 1 januari 2013 till dagens datum som underlag.

Jag ville se var man når ut i landet med sina aktiviteter och jag har upptäckt några mörka områden där man inte är aktiv (Förutsett att man rapporterar alla aktiviteter till hemsidan, vilket jag inte tror man gör).

Jag har kommit fram till att det finns ett antal starka fästen i landet (Ej i rangordning):

- Stockholm, Kalmar, Karlstad, Sundsvall, Jönköping, Nybro
- Värnamo, Vänersborg, Mora, Ljungby, Örebro, Nykvarn

Och några städer och områden där man är förvånansvärt svaga?

- Göteborg (Rikets andra stad, finns inga medlemmar?)
- Hela Halland?, Växjö, Norrköping, Linköping, Karlskrona, Luleå

Bilden jag utgår från:
http://i40.tinypic.com/1ideoh.jpg
http://cdn.imghack.se/images/59d5f4c06b3ec2e23e3b43a55e4bc768.jpg

Några frågeställningar:
Varför ser den geografiska spridningen ut som den gör?
Var bör man lägga sitt aktivistkrut inför valet nästa år?
Vilka slutsatser kan man dra av denna bild?

Bra jobbat och vettiga frågeställningar! Men du har missat en del rapporter i så fall.

Det har rapporterats in från både Emmaboda, Oskarshamn och när pojkarna i Härnösand var ute på fisketävling: http://www.svenskarnasparti.se/2013/03/26/svp-harnosand-bjod-pa-fika/
Citera
2013-07-03, 22:59
Medlem
CarlMichaelBellmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Om inte annat kanske alla ledare i SvP borde testa sig själva på https://www.23andme.com/ för att undvika den ständiga återkomsten av dylika skitdiskussioner i fortsättningen?
"Han ser judisk ut! Och är han inte jude så är han åtminstone zigenare!"

Jag är ledsen, men jag ser nog inte den typiska judiskheten, eller de typiska zigenska dragen för den delen.
http://www.youtube.com/watch?v=CCzKQWDF46g

Du har säkert rätt, jag är nog kass på att avgöra det. Men svensk ser han i alla fall inte ut att vara. Det kan du väl ändå hålla med om?

Hur du kan få det till en "skitdiskussion" förstår jag inte. SvP:s två grundläggande måö:

1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.

2, Sverige skall styras av svenskarna: Icke-svenskar skall ej tillåtas ha maktpositioner inom det svenska samhälle.
Citera
2013-07-03, 23:26
Medlem
Citat:
Du har säkert rätt, jag är nog kass på att avgöra det. Men svensk ser han i alla fall inte ut att vara. Det kan du väl ändå hålla med om?

Hur du kan få det till en "skitdiskussion" förstår jag inte. SvP:s två grundläggande måö:

1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.

2, Sverige skall styras av svenskarna: Icke-svenskar skall ej tillåtas ha maktpositioner inom det svenska samhälle.
Visst, men jag anser att hans handlingskraft och passion kompletterar hans mindre svenska utseende mer än väl. Missförstå mig inte, jag är etnonationalist ut i fingerspetsarna, men att enskilda individer och särskilt handlingskraftiga sådana, avviker lite, bryr jag mig faktiskt inte så mycket om. Han är uppenbarligen nationalist och kämpar i offentligheten för något som ytterst få vågar göra. Vi behöver betydligt fler sådana, inte färre.
Citera
2013-07-03, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Visst, men jag anser att hans handlingskraft och passion kompletterar hans mindre svenska utseende mer än väl. Missförstå mig inte, jag är etnonationalist ut i fingerspetsarna, men att enskilda individer och särskilt handlingskraftiga sådana, avviker lite, bryr jag mig faktiskt inte så mycket om. Han är uppenbarligen nationalist och kämpar i offentligheten för något som ytterst få vågar göra. Vi behöver betydligt fler sådana, inte färre.

Ok, intressant svar. Även jag anser det vara bra med nationalister som vågar stå för det offentligt, men i längden känns det inte särskilt trovärdigt med en främling i partistyrelsen. När SvP väl blir större kommer detta medföra mer tid i media och jag tror folk kommer ifrågasätta sådant här starkt.
Citera
2013-07-03, 23:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Jag tror inte jag uttalat mig så definitivt i den frågan. Att adopterade personer inte är prio ett i en återsvenskning av Sverige är dock tydligt. Hur Svenskarnas parti ställer sig till adopterade personer som inte tillhör samma folkslag som svenskarna kommer bli tydligt med det migrationspolitiska dokument som vi planerar att publicera i dagarna.
Ska bli intressant att ta del av. Jag hoppas att ni inte tar allt för stort intryck av de mest högljudda nihilisterna när ni skriver sånt.
Citera
2013-07-03, 23:40
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ok, intressant svar. Även jag anser det vara bra med nationalister som vågar stå för det offentligt, men i längden känns det inte särskilt trovärdigt med en främling i partistyrelsen. När SvP väl blir större kommer detta medföra mer tid i media och jag tror folk kommer ifrågasätta sådant här starkt.

Det sitter ingen främling i SvP:s styrelse, vad tramsar du för?
Citera
2013-07-03, 23:41
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Vid en sådan situation hoppas jag att nationella rörelsen eller SvP är fullkomligt redo för stora pengar. Stora pengar kan förändra många människors prioriteringar och din bäste vän, idealisten kan över natten bli förskingraren. Den som donerade 100 000 har troligtvis ett par hundra tusen till och jag kan tänka mig att om den generöse blir nöjd med hur pengarna förvanskas så lär det bli fler generösa bidrag. Men som sagt, jag vill i nuläget inte att någon nationell organisation får ett miljonbelopp donerat, det lär göra mer skada än nytta. Det krävs en mer stabil grund att stå på för större pengar. Men snart är SvP där!

Ser fram emot era framgångar.
Det blev nog lite fel där, va...?
Du menar väl egentligen förvaltas, eller hur?

Annars så blir det onekligen lite konstigt uttryckt minst sagt.

Förresten när man ändå har er nationalister på tråden: Vad är er inställning till den
MC-relaterade brottsligheten i riket, den som ställer till ett och annat som bekant?
Gäng som Hells Angels och Bandidos, grabbar som gärna grenslar en båge när det
inte sysslas med lite mera ljusskygga aktiviteter?

Tar partiet resolut avstånd från även den här typen av kriminalitet som plågar landet?
Nolltolerans hoppas jag gäller i händelse av ett framtida maktövertagande från er sida.
Citera
2013-07-03, 23:45
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niss3
Och några städer och områden där man är förvånansvärt svaga?[/b]
[i]- Göteborg (Rikets andra stad, finns inga medlemmar?)
Enligt Revolutionära Fronten har de nyligen "grovt misshandlat" ett par personer som försökte starta upp SvP i Gbg. SvP pratar aldrig om såna saker. Kanske är det dags att ta upp problemet på gott och ont? Enligt RF har de även varit på massor av folk i Örebrotrakten. SvP pratar aldrig om sånt. Vilken strategi har ni tänkt att använda gentemot våldsvänstern? Ni har inte SMR:s öga för öga-strategi, men samtidigt verkar ni vara emot att "utmåla er som offer". Hur ska ni egentligen göra? Låta fler medlemmar bli nästintill mördade utan reaktion?
Citera
2013-07-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det sitter ingen främling i SvP:s styrelse, vad tramsar du för?

I min värld, och uppenbarligen enligt en del andra efter att ha läst kommentarsinlägg till filmklipp (förvisso säkert från politiska motståndare), så ser han i varje fall inte svensk ut. Jag tycker det är solklart. Och det i förhållande till partiprogrammets punkt 1-2 gör inte det politiska budskapet trovärdigt.
Citera
2013-07-03, 23:49
Medlem
Citat:

Jag tror det även finns fördelar med att ha några få enstaka svenskar som inte ser ut som den stereotypiska svensken. Det finns svenskar som är mörkbrunhåriga (nästan svart) och mörkare ögon. Att ha en person som avviker från det typiska kan ge ett mer sympatiskt intryck för de svenskar som inte helt ser ut som den typiske svensken. Hade SvP bara bestått av blåögda och blonda kanske en hel del svenskar skulle bli osäkra, jag vet inte, jag bara flummar lite nu så ta inte det jag skriver alltför seriöst.

Jag tror knappast att det kan bli till vår nackdel iaf. Även om Jonas avviker lite från det typiska, finns det ändå andra svenskar som är lite mörkare, så det blir så svårt att diskutera tycker jag. För att ta historiska exempel så såg varken Hitler eller Goebbels särskilt tyska ut enligt mig.

Min huvudpoäng är väl att det finns en del svenskar därute som ser lite tveksamma ut, men om det är några av dessa som ska erkännas som svenskar så är det dessa som faktiskt kämpar för nationalismen och svenskarna. Så länge svenskar är i en kraftig majoritet (helst 99 %), så kommer svenskheten knappast vara hotad.
Senast redigerad av Feru 2013-07-03 kl. 23:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in