Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-07-03, 18:50
Medlem
Har SvP köpt likes på Facebook måtro?
Eller är det ett resultat av bra representation i Almedalen?

https://www.facebook.com/SvenskarnasParti/likes
Citera
2013-07-03, 19:05
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4D4MUS
Har SvP köpt likes på Facebook måtro?
Eller är det ett resultat av bra representation i Almedalen?

https://www.facebook.com/SvenskarnasParti/likes

Det som står ut där är ju inte likeskurvan, den ligger rätt stabilt. Däremot "pratar om"-kurvan. Uppenbarligen är Svenskarnas parti en snackis på Facebook betydligt mer än normalt sett, och det kan vi nog tacka aktivisterna i Almedalen för.
Citera
2013-07-03, 19:06
Medlem
Vålnadens avatar
Jag har ingen som helst aning om hur stora pengar som har florerat kring och till svenska nationalistiska partier och organisationer förr - men hela 100.000 kronor måste väl ändå vara rätt så signifikant? Jag menar på att det kan vara ett tecken i tiden så att säga.

Hur som helst är det kul att SvP har arbetat fram ett sådant förtroende.
Citera
2013-07-03, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vålnaden
Jag har ingen som helst aning om hur stora pengar som har florerat kring och till svenska nationalistiska partier och organisationer förr - men hela 100.000 kronor måste väl ändå vara rätt så signifikant? Jag menar på att det kan vara ett tecken i tiden så att säga.

Hur som helst är det kul att SvP har arbetat fram ett sådant förtroende.
Ja jag blev riktigt förvånad, eller rent utav chockad. 100 000 är verkligen inte småpengar, måste vara någon rik person som i anonymiteten kände att han/hon ville bidra till kampen.
Citera
2013-07-03, 20:49
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Ja jag blev riktigt förvånad, eller rent utav chockad. 100 000 är verkligen inte småpengar, måste vara någon rik person som i anonymiteten kände att han/hon ville bidra till kampen.

Kan vara en idé för framtiden att lyfta frågan om att testamentera tillgångar, man ska ju inte önska livet ur nationalister men det kan vara bra att få ut att om du inte gör något och ingen ärver dig så går dina pengar vidare till Arvsfonden och sen då vidare till vänsterorganisationer som vill Sverige illa.

Många människor vill vara med och bidra även på ålderns höst även om man inte har ork eller möjligheten, många svenskar som var med under kriget och som nu ser att det man var beredd att offra livet för är snart ett minne blott. Läste om nån idiot som vann 1 miljon och skänkte allt till Rädda Barnen, många äldre tanter som i godtro testamenterar till dessa svenskfientliga organisationer.

Ett område som kan ge stora intäkter i framtiden.
Senast redigerad av White Christmas 2013-07-03 kl. 20:51.
Citera
2013-07-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Vad var det för muppar som skulle försöka starta bråk med företrädare för partiet då? Såg att man haft lite bråk i Visby.

Du menar inte vänsterpartisten som uppmanade folk på twitter att puckla på SvParna? Isf så blev det inget av den saken vad jag hörde under dagen, men det kan ju ha skett något efter som jag missat.
Citera
2013-07-03, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Kan vara en idé för framtiden att lyfta frågan om att testamentera tillgångar, man ska ju inte önska livet ur nationalister men det kan vara bra att få ut att om du inte gör något och ingen ärver dig så går dina pengar vidare till Arvsfonden och sen då vidare till vänsterorganisationer som vill Sverige illa.

Många människor vill vara med och bidra även på ålderns höst även om man inte har ork eller möjligheten, många svenskar som var med under kriget och som nu ser att det man var beredd att offra livet för är snart ett minne blott. Läste om nån idiot som vann 1 miljon och skänkte allt till Rädda Barnen, många äldre tanter som i godtro testamenterar till dessa svenskfientliga organisationer.

Ett område som kan ge stora intäkter i framtiden.
Ja, tycker nog också att man borde uppmärksamma sådana saker, och mycket mer därtill. Information är aldrig dåligt.
Citera
2013-07-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkSwordsman
Du menar inte vänsterpartisten som uppmanade folk på twitter att puckla på SvParna? Isf så blev det inget av den saken vad jag hörde under dagen, men det kan ju ha skett något efter som jag missat.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17070023.ab
Citera
2013-07-03, 21:12
Medlem
Niss3s avatar
Jag har sammanställt SvP's geografiska aktivist-utbredningen i Sverige, jag har använt svenskarnasparti.se's "Aktivistrapporter" från 1 januari 2013 till dagens datum som underlag.

Jag ville se var man når ut i landet med sina aktiviteter och jag har upptäckt några mörka områden där man inte är aktiv (Förutsett att man rapporterar alla aktiviteter till hemsidan, vilket jag inte tror man gör).

Jag har kommit fram till att det finns ett antal starka fästen i landet (Ej i rangordning):

- Stockholm, Kalmar, Karlstad, Sundsvall, Jönköping, Nybro
- Värnamo, Vänersborg, Mora, Ljungby, Örebro, Nykvarn

Och några städer och områden där man är förvånansvärt svaga?

- Göteborg (Rikets andra stad, finns inga medlemmar?)
- Hela Halland?, Växjö, Norrköping, Linköping, Karlskrona, Luleå

Bilden jag utgår från:
http://i40.tinypic.com/1ideoh.jpg
http://cdn.imghack.se/images/59d5f4c06b3ec2e23e3b43a55e4bc768.jpg

Några frågeställningar:
Varför ser den geografiska spridningen ut som den gör?
Var bör man lägga sitt aktivistkrut inför valet nästa år?
Vilka slutsatser kan man dra av denna bild?
Senast redigerad av Niss3 2013-07-03 kl. 21:30.
Citera
2013-07-03, 21:55
Medlem
CarlMichaelBellmans avatar
Tycker Jonas Andersson ser judisk ut, möjligtvis zigenskt ursprung. Svensk ser han i alla fall inte ut att vara. Kan det bli aktuellt med ett genetiskt test om/när ni tar makten?
Citera
2013-07-03, 22:00
Medlem
-Wasteland-s avatar
Kul aktion mot Negerkungen i Almedalen, men videoklippet slutar ju mitt i. Vad hände sen? Sade Nero nånting eller blev svp:arna bortkörda?
Citera
2013-07-03, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ingvar Kamprad är ju nationellt sinnad i åtminstone någon mening, och med tanke på att han inte har så vansinnigt långt kvar att leva så hade det förstås varit moraliskt och rationellt riktigt att donera en portion av Ikeas vinster genom åren till arbetet för ett svenskt Sverige.

Vid en sådan situation hoppas jag att nationella rörelsen eller SvP är fullkomligt redo för stora pengar. Stora pengar kan förändra många människors prioriteringar och din bäste vän, idealisten kan över natten bli förskingraren. Den som donerade 100 000 har troligtvis ett par hundra tusen till och jag kan tänka mig att om den generöse blir nöjd med hur pengarna förvanskas så lär det bli fler generösa bidrag. Men som sagt, jag vill i nuläget inte att någon nationell organisation får ett miljonbelopp donerat, det lär göra mer skada än nytta. Det krävs en mer stabil grund att stå på för större pengar. Men snart är SvP där!

Ser fram emot era framgångar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in