2013-07-03, 22:23
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nummer10011
Okej. Men SvP vill uttryckligen avskaffa demokratin. Inte förbättra den.

De har ingen aning om vilket system de ska ersätta demokratin med. Allt de vet är att den ska bort.

Jag skulle vilja ha någon referens till ett påstående från SvP att demokratin ska avskaffas. Eftersom du inte vet vad SvP har tänkt ersätta det nuvarande systemet med så kan du inte påstå att det kommer vara icke-demokrati.

Det är inte svårt att teoretiskt ersätta det nuvarande svenska "demokrati"-konceptet med något bättre, nästan vad som helst vore nämligen bättre. Man kan börja med direktdemokrati som i Schweiz efter det så kan man fundera på andra bättre koncept.
Senast redigerad av gavlip 2013-07-03 kl. 22:29.
2013-07-03, 22:46
Medlem
Herr-Pumps avatar
Har det kommit upp någon film på Jacobssons tal än?
2013-07-03, 23:00
Medlem
folkgemenskaps avatar
Vad är det ni skriker när Reinfeldt ska hålla tal och varför imiterar ni rödingarna?
2013-07-03, 23:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Vad är det ni skriker när Reinfeldt ska hålla tal och varför imiterar ni rödingarna?

Sosse eller moderat - Samma gamla Sverigehat

Att skandera är knappast något rödingarna har patent på, för övrigt störde inte SvP talet som vissa påstår, skanderandet skedde innan han ens börjat tala.
2013-07-03, 23:08
Medlem
MrSkargards avatar
Angående det påstådda "slagsmålet":

http://www.expressen.se/nyheter/brak-hos-svenskarnas-parti-i-almedalen/

Alltså, några bråkmakare trakasserar partiets företrädare och blir bemötta, mer har knappast skett.
2013-07-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INGASVORDOMAR
Om svenskarna hade ägt median och hade blivit korrekt informerade, då tror jag att Reinfeldt & co. hade åkt ut med huvet före på nästa bananbåt.

När vi svenskar inte ens äger informationskanalerna, hur kan vi då begära att de ska kunna ta ett rationellt beslut?
Hur nationalistisk jag än må vara, så är svenskar en heterogen grupp. Det funkar inte att bara säga "svenskar ska äga allt", det finns bra svenskar, likgiltiga svenskar och rent svenskfientliga svenskar av olika slag. Kanske i ett framtida Sverige där svenskar är än en gång sunda, men knappast nu efter flera decennier av vanstyre och multikulti-propaganda. Dock ser jag inte folkstyre som något självändamål, utan ett styre som helhjärtat bryr sig och kämpar för svenskarnas intressen.

En gång i tiden ägde ju svenskarna allt i Sverige, men någongång på vägen gick det utför och fientliga krafter fick mer och mer att säga till om. Därför anser jag att det krävs mer än bara folkligt inflytande. Håller du inte med?
2013-07-03, 23:24
Medlem
MrSkargards avatar
Sammanfattning av dagens händelser:

http://www.svenskarnasparti.se/2013/07/03/svenskarnas-parti-forstarkte-sin-narvaro-under-tredje-dagen-i-almedalen/
2013-07-03, 23:42
Medlem
OutOfIdeass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Fast med handen på hjärtat nu, hade det svenska folket varit att lita på som ett kollektiv, hade vi inte suttit här och diskuterat. Folket hade då givetvis för längesen slängt ut förrädarna och infört ett vackert nationalistiskt samhälle genom valsedeln. Jag säger inte att jag avfärdar all form av folkligt inflytande, men att ge all makt åt folket och tro att allt löser sig av sig självt, ser jag personligen som naivt. Man kan säga vad man vill om hur odemokratiskt och lögnaktigt dagens system är, men det är tillräckligt demokratiskt för att folk kan rösta på ett valfritt parti var fjärde år.

Direktdemokrati ensamt räcker inte enligt mig, utan det krävs kompetens också. Sedan hur detta system ska fungera i detalj är inget jag kan delge då jag inte tänkt igenom det så noga.

Håller med om att kollektivet ofta tar jäkligt konstiga beslut men låt mig vända på steken: Om vi inte kan lita på svensken vem kan vi lita på?

Ni SvP:are nämner ordet kompetens ofta men lämnar ingen definition. Vad menar ni med detta?
Intelligens, arbets-/livserfarenhet, rätta åsikter? Exakt vad menar ni?
2013-07-04, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OutOfIdeas
Håller med om att kollektivet ofta tar jäkligt konstiga beslut men låt mig vända på steken: Om vi inte kan lita på svensken vem kan vi lita på?

Ni SvP:are nämner ordet kompetens ofta men lämnar ingen definition. Vad menar ni med detta?
Intelligens, arbets-/livserfarenhet, rätta åsikter? Exakt vad menar ni?

Personligen litar jag på minoriteten svenskar som är både nationalister och lämpliga för att styra landet för kollektivets bästa. Jag litar knappast på svensson eller svenskar som kollektiv. De viktigaste frågorna bör enligt mig skötas av de bäst lämpade. Sen är jag öppen för att folket ska få rösta om saker som inte är avgörande för Sveriges och svenskarnas framtid.

Jag tänker på just bildning, nationell skolning och meriter när jag tänker på kompetens.
2013-07-04, 00:19
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Det ni inte förstår är att vi inte vill bli som Fridolin och Hägglund (för att ta exemplen ovan). Vi är inte intresserade av att bli en del av deras spel. Vi tänker inte mingla, skåla och skoja med moderater, sossar, miljöpartister och andra som driver sin svenskfientliga agenda. Vi är inga sverigedemokrater som har som mål att bli ett 30%-parti.

Vi tänker peka ut, bemöta och attackera svenskfientligheten var den än visar sig.

Det kommer krävas spektakulära aktioner (inte sagt att denna var det, men det är ett steg i den riktningen) för att få massan att ens börja tänka på annat än Let's Dance, fredagsmys och World of Warcraft.

Vårt land har sålts ut. Vårt folk har förlorat sin suveränitet. Makten har koncentrerats till ett fåtal giriga och maktfullkomliga onda människor och den som tror att detta kan förändras med trevliga samtal och mingelpartyn har bedragit sig å det grövsta.

Detta låg förresten på Aftonbladets löp i nästan en halvtimme: https://twitter.com/erikssondan/status/352477988941606912/photo/1
Du fattar att de som snackar skit om aktionen är judar och kommunister, va? SvP:s aktion var grymt bra!
2013-07-04, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du fattar att de som snackar skit om aktionen är judar och kommunister, va? SvP:s aktion var grymt bra!
Man kan åtminstone säga att det var mycket bättre att genomföra den än att inte göra något alls. Ett mindre parti som SvP tjänar på att synas så mycket som möjligt.
2013-07-04, 00:28
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Man kan åtminstone säga att det var mycket bättre att genomföra den än att inte göra något alls. Ett mindre parti som SvP tjänar på att synas så mycket som möjligt.
Så klart. "Vem skrek?", undrade tusentals svenskar. "Vad skrek de", undrade nästan lika många tusen. "Ni beter er som vänstern", sa två forumjudar...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in