2013-07-03, 19:44
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparen7
Detta var precis min tanke också. Måste väl vara det enklaste och minst smärtsamma sätt att ta sitt liv. Kanske inte under sommarmånaderna, men i november kan man nog bli så nedkyld genom att bara lägga sig ner utomhus, så att man avlider efter ett visst antal timmar.

Det är inte all som har rätt sorts piller hemma. Risken är att man kräks upp pillren eller att man överlever oc h drabbas av svåra lever-eller njurskador.
Citera
2013-07-03, 19:46
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
troligvis var hon mycket förvirrad och med ångest för att dom hade kommit på vad hon hade ställt till med,hon vankade av och an skrev et avskedsbrev ,knöla ihop det ...stack iväg på cykeln och hängde sig,jag kan tänka mig in i hennes situation

Ja, det är inte svårt att tänka sej in i hennes situation.
Totalt kaos, både i tanke och handling.
Fruktansvärt.
Citera
2013-07-03, 19:46
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
(Min fetmarkering)

En anhörig till mig har en bekant som jobbade med Tuula. De satt inte på samma ställe, men de hade ofta kontakt i jobbet, träffades vid möten osv. "Bekantingen" och hennes arbetskamrater (som också jobbade med Tuula) har pratat mycket om detta. De anser alla att Tuula var mycket intelligent, men så smart att hon kan ha åstadkommit detta själv, det var hon inte, menar de. De är övertygade om att någon/några andra finns i kulisserna. Kanske "bara" för att tipsa om hur man går tillväga vid denna typ av överföring mellan konton, eller annat. Själv har jag ingen åsikt, när det gäller just detta.

Läs Gefle Dagblads beskrivning av hur det gick till. Det fanns inga kontrollmekanismer så det krävdes ingen raketforskare för att stjäla pengarna. Hade Tuula inte klantat till det själv hade hon förmodligen hunnit stjäla några miljoner till.
Citera
2013-07-03, 19:50
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majcel
Hoppsan. Här kom det pengar till mitt konto som jag inte vet var de kommer ifrån. Så praktiskt!
Varför händer sånt bara Tuulas kompisar? Aldrig mej.
Var har dom gjort av pengarna sen?
Citera
2013-07-03, 20:13
Bannlyst
Citat:
Är man riktigt bestämd kan man till och med bara sätta sig ner och dö.

Stirrar du på getter också??

En sammanfattning av tråden vore toppen!
Citera
2013-07-03, 20:21
Medlem
Flytande_argots avatar
Tänkte cykla förbi där imorgon. Kan ta lite bilder av omgivningarna och posta.
Citera
2013-07-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelfitta
Ja. Jag håller getter vid liv genom att stirra på dem.
Citera
2013-07-03, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelfitta

En sammanfattning av tråden vore toppen!

Du vill inte förstå vad som skrivs, eller?

En sammanfattning och en rensning av tråden vore önskvärd!
Citera
2013-07-03, 20:36
Bannlyst
Citat:
Hoppsan. Här kom det pengar till mitt konto som jag inte vet var de kommer ifrån. Så praktiskt!
Oj då, dessa "personer" är förmodligen familjemedlemmar. Förskingrar-Tuula verkar inte
varit ensam om att vetat om svindleriet, möjligtvis är hon den enda som visste om hur stora belopp
hon stal. Ulf säger att hela fallet är speciellt för att en förskingring skett och pengarna används
till spel. Vad är det för unikt med det? Det speciella är att ett brott begåtts och fler än Tuula
har fått ta del av pengarna. Men utredningen läggs ner nu och "personerna" som huxflux fick
pengar på kontot slipper stå till svars, förhoppningsvis användes inte dessa okända summor av
dom ovetande personerna som mottog beloppen. Eller?
Citera
2013-07-03, 20:42
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visselvessla
Hur vet vi att hon har gjort "enorma satsningar", även om den förskingrade summan talar för det? Och hur många spelbolag och bingolokaler har hon använt sig av? Och hur många av dessa spelbolag är i så fall utländska där inte Svenska myndigheter har någon insyn?

Nej hon har väl inte ens spelat enl dig?
Bara 20 000 000 kronor minst som är bortspelade, då är det upp till var o en att bedöma om det är enorma insatser eller inte
Hur spelar man bort sådana pengar annars??
Citera
2013-07-03, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Oj då, dessa "personer" är förmodligen familjemedlemmar. Förskingrar-Tuula verkar inte varit ensam om att vetat om svindleriet, möjligtvis är hon den enda som visste om hur stora belopp hon stal.
Varför tror du att eventuella familjemedlemmar visste om att pengarna kom från en förskingring?

Citat:
Ulf säger att hela fallet är speciellt för att en förskingring skett och pengarna används
till spel. Vad är det för unikt med det? Det speciella är att ett brott begåtts och fler än Tuula
har fått ta del av pengarna. Men utredningen läggs ner nu och "personerna" som huxflux fick
pengar på kontot slipper stå till svars, förhoppningsvis användes inte dessa okända summor av
dom ovetande personerna som mottog beloppen. Eller?
Du verkar tycka att personerna som har mottagit pengar borde ställas till svars. Varför? Har du nåt som helst belägg för att de kan ha varit inblandade, eller är det bara grundlösa spekulationer från din sida?
Citera
2013-07-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Varför tror du att eventuella familjemedlemmar visste om att pengarna kom från en förskingring?

Du verkar tycka att personerna som har mottagit pengar borde ställas till svars. Varför? Har du nåt som helst belägg för att de kan ha varit inblandade, eller är det bara grundlösa spekulationer från din sida?
Jag tror alla är fullt medvetna om att det mesta här är spekulationer. Vissa mer grundlösa än andra. Citatet från Arbetarbladet, där det stod att de som mottagit pengarna inte visste var pengarna kom från, kan tolkas på två sätt. Antingen att de inte hade en aning om vem som var avsändaren, vilket man då starkt kan ifrågasätta. Den alternativa tolkningen är att de visste att pengarna kom från Tuula, men att de inte visste att hon fått dem genom bedrägeri, vilket är acceptabelt. Men eftersom att den första tolkningen är den mest kontroversiella, är den också intressantare att spekulera kring, tills dess att vi eventuellt får höra annat från någon säker kvällstidningskälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in