2013-07-03, 17:30
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det är väl jättebra om de ställer frågor till olika makthavare och försöker sätta dessa på plats. Partiet De Fria är dock inget nationalistiskt parti på något sätt utan någon form av märkligt liberalt dito och har således inte mer än några få gemensamma beröringspunkter med SvP om man bortser från kritiken av banksystemet.

Allt detta stämmer.
Dock vill jag se att priset till årets rookie skall gå till nationalisterna och inte till ett liberalt parti som vill ha fri invandring.
PDF ställer väldigt bra frågor och verkar nätverka ganska bra nere på ön medans SVP mest verkar stå vid sitt tält.
2013-07-03, 17:31
Medlem
bussturkens avatar
Jag är varken sympatisör eller medlem i PDF
2013-07-03, 17:44
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nummer10011
De vill ju avskaffa demokrati helt enligt dem själva. Fast vad de vill ersätta det med vet de ju inte heller.

Det är väll ingen vettig människa som tycker att demokratin i Sverige faktiskt fungerar bra eller att politiker faktiskt representerar befolkningens åsikter.

Om man vill förändra det nuvarande systemet man kan också kalla det för att "förbättra demokratin" istället för att "avskaffa demokratin".
2013-07-03, 17:48
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussturken
SVP mest verkar stå vid sitt tält.

Det där stämmer helt enkelt inte.
2013-07-03, 17:52
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag blir inte ett dugg imponerad av det där flummarpartiet.

Tyvär så börjar jag bli lite imponerad.
(Mycket i deras partiprogram är ju identiskt med SVP)
Sen att de var nere och besökte Bilderbergmötet borde ju förstumma en hel del organisationer som gärna viskar om den stora konspirationen.

Tyvär är partiets profilfrågor inte lika flummiga och kulturmarxistiskta som de personer som företräder partiet.
De flummiga delarna av partiets politik (fri invandring) är nog inga hjärtefrågor för dem så man får hoppas att detta parti bara är en dagslända, för tyvär kan de nog locka till sig en del självtänkande människor.

PS: Jag är nationell
Bannlyst
Citat:
PDF ställer väldigt bra frågor och verkar nätverka ganska bra nere på ön medans SVP mest verkar stå vid sitt tält.
Det blir väldigt svårt för mig att bedöma eftersom jag själv inte är på plats. Jag utgår från den rapportering som varit. Här konfronterar SvP Moderaterna exempelvis:
https://www.realisten.se/2013/07/03/svenskarnas-parti-bemoter-moderaterna/
Citat:
Andersson frågade hur många svenskar man är beredd att offra för att skicka dem till utländska insatser och hur de ekonomiska prioriteringarna görs när utrikesinsatser kostar allt mer samtidigt som svenska förband läggs ner.

Finns även mer att läsa om dagarna hittills:
http://www.svenskarnasparti.se/2013/07/02/valbesokt-informationsbord-under-svps-andra-dag-i-almedalen/
http://www.svenskarnasparti.se/2013/07/01/svenskarnas-partis-forsta-dag-i-almedalen/
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det där stämmer helt enkelt inte.

Hoppas det
2013-07-03, 17:57
Medlem
bussturkens avatar
[quote=Straybullet|44158561]Det blir väldigt svårt för mig att bedöma eftersom jag själv inte är på plats. Jag utgår från den rapportering som varit. Här konfronterar SvP Moderaterna exempelvis:
https://www.realisten.se/2013/07/03/svenskarnas-parti-bemoter-moderaterna/

QUOTE]

För det första så står jag på eran sida.

Men rent propagandamässigt är det nog lite bättre att gå runt och filma och intervjua folk än att ta en bild på någon som diskuterar med någon moderat.
Sen är det viktiga frågor som PDF driver på där nere.

Men nu lämnar jag denna tråd för jag är inte ute efter en debatt.
2013-07-03, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Om man vill förändra det nuvarande systemet man kan också kalla det för att "förbättra demokratin" istället för att "avskaffa demokratin".
Okej. Men SvP vill uttryckligen avskaffa demokratin. Inte förbättra den.

De har ingen aning om vilket system de ska ersätta demokratin med. Allt de vet är att den ska bort.
Senast redigerad av nummer10011 2013-07-03 kl. 18:06.
2013-07-03, 18:05
Bannlyst
Citat:
Text
Vi har folk på plats som filmar. Det har varit lite strul med att föra över råmaterialet bara vad jag förstår det som.

Citat:
Okej. Men SvP vill uttryckligen avskaffa demokratin.
Vi vill förändra eller ersätta dagens system med ett annat som fungerar bättre, är mindre korrupt och mer effektivt. Exakt hur det ska se ut i detalj är inte klart än.

Citat:
4, Sverige skall styras på ett så ändamålsenligt sätt som möjligt: Statsapparaten skall ledas av ett modernt statsskick som så effektivt som möjligt gagnar svenskarna. Statsskicket måste bygga på kompetens och ansvar, och dess uppgift skall alltid vara att tjäna befolkningen, aldrig tvärtom. Det styrande systemets ledord skall vara förbättring, utveckling och hela folkets väl.

Dagens statsskick har varit ett experiment som varat i ungefär ett sekel och det negativa resultatet av det går inte att ta miste på idag. Det demokratiska systemet är en av huvudanledningarna till den kaosartade situation som börjar sprida sig allt mer då dagens statsskick bygger på ansvarslöshet, egoism och folksplittring, vilket har möjliggjort inflytande för allehanda särintressen på bekostnad av allmänhetens dito. Ett nytt system där kompetens, ansvar och allmännytta är ledord måste ersätta det nuvarande systemet för att kunna lösa krisen som skapats och sedan kontinuerligt förbättra Sverige.
2013-07-03, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vi vill förändra eller ersätta dagens system med ett annat som fungerar bättre, är mindre korrupt och mer effektivt. Exakt hur det ska se ut i detalj är inte klart än.
Det känns tyvärr som ett lite slingrande politikersvar. Inget riktigt ja eller nej, utan bara en svävande kommentar som kan betyda i princip vad som helst.

Jag har hört dig kritisera demokratin ett flertal gånger.
Ett ja eller nej räcker i alla fall för frågan om "Vill ni avskaffa demokratin?". Yes or no?

Att ni inte vet vad ni ska ha för styrelseskick istället vet jag redan, så jag förväntar mig inget svar på den punkten just nu i alla fall. Även om jag själv är ganska övertygad om att ni skulle infört någon form av facism.
Senast redigerad av nummer10011 2013-07-03 kl. 18:14.
2013-07-03, 18:13
Bannlyst
Citat:
Känns som ett lite slingrande politikersvar. Inget riktigt ja eller nej, utan bara en svävande kommentar som kan betyda i princip vad som helst.

Jag har hört dig kritisera demokratin ett flertal gånger.
Ett ja eller nej räcker. Vill ni avskaffa demokratin? Yes or no?
Jag har hänvisat dig till den officiella hållningen i frågan, så som den står beskriven i vårt punktprogram.

Personligen menar jag att demokratin är ett ineffektivt och korrupt system som inte på något sätt har med folkligt inflytande eller folkstyre att göra. Snarare handlar det om att storföretag, lobbygrupper och massmedia kontrollerar valutgången och hetsar hejdlöst, demoniserar eller till och med förbjuder de alternativ som inte delar deras världsbild.

Jag vill se ett system där ledarna tillsätts efter kompetens och styr under en nationalistisk konstitution där det framgår att alla beslut ska vara till gagn för det svenska folket framför allting annat och där politikerna är ytterst ansvariga för sina handlingar och beslut och kan stå till svars för dessa på ett helt annat sätt än idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in