2013-07-03, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Bragd om livet i lght och bortforslad precis innan kl 15, mest troligt om det inte vore för samtalet med fadern mitt i natten..
Skumt

mkt skumt då I.H.F.s far enligt intervju(http://www.expressen.se/gt/missing-people-soker-smabarnsmamman/) blev kontaktad av polisen på lördag natt och polisen fick larm om blod på I.H.F.s adress kl15 på söndag eftermiddag enligt lokaltidningen(http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2227491-misstankt-mord-i-trollhattan)

edit: såg hon fått nya initialer
Senast redigerad av Belsexanor 2013-07-03 kl. 05:48.
Citera
2013-07-03, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belsexanor
mkt skumt då BOs far enligt intervju(http://www.expressen.se/gt/missing-people-soker-smabarnsmamman/) blev kontaktad av polisen på lördag natt och polisen fick larm om blod på BOs adress kl15 på söndag eftermiddag enligt lokaltidningen(http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2227491-misstankt-mord-i-trollhattan)

Precis som du säger så står det i artikeln att en nära anhörig (fadern) säger sig ha blivit kontaktad på natten av Polis och att någonting har hänt i hennes lägenhet. Men sen i miniartikeln till höger "Detta har hänt" så står det att Polis tillkallats till platsen 13:30 så hur fan får expressen ihop vad dom själva skriver?

Detta måste vara det mest underliga brottsfall på länge. Nu blir man ju mer insatt när man själv bor i närheten och vet vilka vissa personer är men ändå... Allt känns väldigt konstigt och konstigare blir det för varje timma som går känns det som.
Citera
2013-07-03, 06:13
Medlem
att polisen är sparsam med detaljer kan jag förstå, men varför åka hem till I.H.F.s far på natten för att varsko honom om att allt inte stod rätt till hos dottern, och ändå vänta till eftermiddagen efter med att slå till på hennes adress?
antingen eskalerade nån dispyt(anledning till polisen kontakta I.H.F.s far) från natten till eftermiddagen, eller så sitter polisen på info som ej är allmänt känt.
Citera
2013-07-03, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belsexanor
att polisen är sparsam med detaljer kan jag förstå, men varför åka hem till I.H.F.s far på natten för att varsko honom om att allt inte stod rätt till hos dottern, och ändå vänta till eftermiddagen efter med att slå till på hennes adress?
antingen eskalerade nån dispyt(anledning till polisen kontakta I.H.F.s far) från natten till eftermiddagen, eller så sitter polisen på info som ej är allmänt känt.

Men ändå så säger ju informationen som finns att polisen blev larmad till adressen av en granne pga av blodet i trappuppgången. Så om Polisen först kontaktat fadern på natten så har dom ju inte väntat ett halvt dygn på att slå till, eller? Grannarna ringde ju in om blod. Ingenting stämmer ju i den info som finns. Allting är helt skevt.

Jag kan förstå om ingen upptäcker blodet på morgonen då det var Söndag men just det att fadern har varit kontaktad av Polis på natten och sedan ringer någon granne Polisen under dagen och varenda specialstyrka skickas till vår lilla håla gör det hela väldigt knepigt.

Edit:

Förtydligande: Ifall det varit så illa så att Polisen har varit i kontakt med fadern under natten så bör dom väl redan ha varit på plats. Ville absolut inte låta dryg på något sätt men visst är det så mycket info som motsäger sig självt? Polisen lär ju inte väcka hennes far för att säga att dom har hört något genom hörsägen att det varit struligt i dotterns lägenhet?
Senast redigerad av Hotnutmix 2013-07-03 kl. 06:56.
Citera
2013-07-03, 07:29
Medlem
Somecoolnames avatar
Enligt artikeln i Expressen, så står det att fadern (anhörige) har ringt B.O telefon och att signal har gått fram, men vid senare försök har den varit avstängd. Polisen är väl inte så dumma att dom inte har pejlat hennes mobil? Nu kan det ju vara så att mobilen låg kvar i hemmet, men om den nu inte gjorde det så borde dom ju, om dom nu har pejlat, ha en ganska bra bild om vart hon var när mobilen senast var påslagen?
Citera
2013-07-03, 07:41
Medlem
Nu nämner dom att de vill få tag på A.J

http://m.expressen.se/gt/pappan-ville-inte-sla-upp-ogonen-i-morse/
Citera
2013-07-03, 07:47
Medlem
Quarrels avatar
MPS:
Citat:
TROLLHÄTTAN FORTSATT SKALLGÅNG: Hjälp oss hitta I*a! Läs mer nedan

När: idag onsdag 3 juli

tid: kl 17:00

Samlingsplats: Tennishallen, Kardanvägen 2, Trollhättan
Citera
2013-07-03, 07:53
Medlem
Somecoolnames avatar
Tror A.J försöker sätta villospår med sitt resande genom Sverige? Då han som tidigare sagts, var en flitig Facbook uppdaterare med ca 5-7 uppdateringar om dagen, till att ha blivit helt tyst tycker jag verkar extremt märkligt. Antingen har han I.H.F med sig, eller så har han dumpat henne nånstans. Död eller levande är svårt att veta, men troligast det förstnämda, då pga att hon lider av hemofili så räcker ett litet sår, för att hon till slut ska förblöda. Att A.J är G.M, är jag helt övertygad om, då det i nuläget inte finns något som pekar på något annat.
Citera
2013-07-03, 08:02
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Ett mycket märkligt fall.
Det är svårt att få rätsida på något, då man inte ens vet vems blodet är. Mina tankar snurrar nog mera runt en trio, varav ett BO, och två GM, varav en är ledande och den andra av rädsla/ tvång medverkar.
Om I.H.F är BO eller medverkar under tvång kan inte ens fastställas i nuläget.

I övrigt tror jag att polisen har rätt bra koll på rätt scenario, och att detta kommer att klaras upp relativt snart. Det är ju inga raketforskare som hon har/hade i sin umgängeskrets.

Om N.I SKULLE vara inkopplade, så kan anledningen vara att de lättare kan jaga högriskpersoner genom hela landet, men för tillslagen räcket det mer än väl med piketen Gbg.

Som sagt, ett mycket udda och märkligt fall att initiellt få grepp om.
Citera
2013-07-03, 08:05
Medlem
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2231511-polisen-soker-en-man-i-dannebackenfallet
Expressen
http://www.expressen.se/gt/pappan-ville-inte-sla-upp-ogonen-i-morse/
Senast redigerad av deadlamb 2013-07-03 kl. 08:08.
Citera
2013-07-03, 08:06
Medlem
ndyzs avatar
Enligt ttela.se letar nu polisen efter en man i 30-årsåldern.
Citera
2013-07-03, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Tror A.J försöker sätta villospår med sitt resande genom Sverige? Då han som tidigare sagts, var en flitig Facbook uppdaterare med ca 5-7 uppdateringar om dagen, till att ha blivit helt tyst tycker jag verkar extremt märkligt. Antingen har han I.H.F med sig, eller så har han dumpat henne nånstans. Död eller levande är svårt att veta, men troligast det förstnämda, då pga att hon lider av hemofili så räcker ett litet sår, för att hon till slut ska förblöda. Att A.J är G.M, är jag helt övertygad om, då det i nuläget inte finns något som pekar på något annat.

Tidigare resor har flitigt uppdaterats till och med utanför Sverige.

Det finns vänner här som gillar inlägg på FB fast inte nämner något alls, tror man på att någon är oskyldig så är det enkelt att uppmana och rimligt för att få det hela avklarat genom att vederbörande hör av sig till polisen.

Det kommer en morgondag även för de som inte än GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in