2013-07-03, 00:57
Medlem
Har läst det mesta i tråden, men har inte sett några undringar om att lillgrabben verkar ha varit ensam i en blodig lägenhet. Ni som vet eller kanske känner henne, skulle hon lämna sitt barn frivilligt i ett sådant inferno ???
Citera
2013-07-03, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Svårt att säga. Men jag tror NI och piketen blev inkallade helt & hållet pga av A.J. Med hans brottsregister han besitter så vill nog inte vanliga poliser storma in i hans lägenhet bara sådär. Tror således polisen fick upp ögonen för han ganska tidigt.

Grannarna umgicks väl inte med BO så de kunde ange A.J.?

Var det vännerna till BO då som tipsade om A.J. och därmed fick polisen att besluta om NI som insats?

Eller finns det fler tänkta GM som inte kommit fram?
Citera
2013-07-03, 00:58
Medlem
Är det så att IF's far pratade med henne sent på kvällen och att AJ då var där så är det inte alls konstigt att NI och piket tillkallas direkt med tanke på AJ's förflutna.
Citera
2013-07-03, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
För att han har åtalats/dömts för:

Hot mot tjänsteman och misshandel -11
Misshandel -10
Hot mot tjänsteman -09
Grovt olaga hot och skadegörelse -08

Ingen grov misshandel ens (allt är relativt men ni får det att låta värre)

Har jag missat någon dom?
(Vårdnadstvisterna oräknade)

Du missade att han beskjöt sin ex-flickvän genom ett fönster och blev dömd till fängelse för det 2009.
Så jag anser nog att både NI & piketen var rimligt i detta fallet.
Sen om du läser längre tillbaka i tråden så hittar du fler våldsbrott han utfört. Han är långt ifrån en lammunge utan jag anser han är ett praktexemplar på en psykopat.
Citera
2013-07-03, 01:00
Medlem
Citat:

Misshandel -10
Hot mot tjänsteman -09

NI dras inte in för en småtjuv, vilket han nog får anses vara. Om det faktiskt är insatsstyrkan som är inblandad, och det inte är ett rykte, beror det troligtvis på att man misstänker att det är _riktiga_ banditer inblandade.
Citera
2013-07-03, 01:01
Medlem
Citat:
Du missade att han beskjöt sin ex-flickvän genom ett fönster och blev dömd till fängelse för det 2009.
Så jag anser nog att både NI & piketen var rimligt i detta fallet.
Sen om du läser längre tillbaka i tråden så hittar du fler våldsbrott han utfört. Han är långt ifrån en lammunge utan jag anser han är ett praktexemplar på en psykopat.

Piket ja. Nationella insatsstyrkan nej...
Citera
2013-07-03, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabelfelt
Är det så att IF's far pratade med henne sent på kvällen och att AJ då var där så är det inte alls konstigt att NI och piket tillkallas direkt med tanke på AJ's förflutna.

IF eller IH?

Enligt ratsit står det IF, är det inte mer naturligt att prata med vänner och anhöriga på sidan IF och inte IH. Inga uppgifter om när IFs sida pratade med IF senast?
Citera
2013-07-03, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forno.Romano
Grannarna umgicks väl inte med BO så de kunde ange A.J.?

Var det vännerna till BO då som tipsade om A.J. och därmed fick polisen att besluta om NI som insats?

Eller finns det fler tänkta GM som inte kommit fram?

Enligt GT/Expressen i måndags ska polisen ha väckt Idas far natten mot söndagen och berättat att något hänt i lägenheten. Antagligen har då fadern nämnt Andreas (eftersom han talade med Ida lördag kväll och en viss Andreas var där då)
Citera
2013-07-03, 01:03
Medlem
Sokkos avatar
Citat:

På vilken ort skedde det?
Citera
Medlem
Behringo-starrs avatar
Citat:

Misshandel -10
Hot mot tjänsteman -09

Kanske inte så mycket men om det skulle vara han som tagit livet av henne det kan han vara rätt desperat och galen med de humörproblemen. Eller om hos sitter kidnappad i lägenheten kan det vara bättre att NI sköter det än lokala Kling och Klang.
Better safe than sorry
Citera
Medlem
J0Es avatar
Facebook-kontot tillhörande Sar* Dit* Nilsso* (a, a, n) - SDN verkar vara uppe igen, till skillnad från vad som står i sammanfattningen. En och annan bild på IF finns också bland bilderna.
Kanske lite märkligt att det öppnats (redan) efter att ha varit nedstängt?

J-ar vad äckliga människor det finns för övrigt.
Citera
2013-07-03, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Har läst det mesta i tråden, men har inte sett några undringar om att lillgrabben verkar ha varit ensam i en blodig lägenhet. Ni som vet eller kanske känner henne, skulle hon lämna sitt barn frivilligt i ett sådant inferno ???

Frågan ställde jag i tidigare inlägg och enligt en i tråden, som sade sig känna BO väl, skulle BO aldrig lämnat sina barn under några omständigheter. Inte ens om hon var hög som ett hus. Och vad det verkar som ska barnet ha varit kvar ensam i lägenheten till polisen gick in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in