2013-07-02, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Den värvningen var dömd att misslyckas, en ren youtube chansning för en billig slant kändes det som. Men Assaidi har gott rykte i Holland så intresserade klubbar finns, men problemet är att ingen av dom skulle ge han samma lön som han har nu.

Verkar finnas lite intresse för Shelvey också men har inte hört något om Downing eller Skrtel? Dom måste man få sålda på något vis. Även Spearing och Pacheco måste lämna i sommar.

För övrigt vore Paulinho en grym värvning av spurs.

Jo sant det du skriver.. Shelvey lämnar nog för en prislapp på cirka fem miljoner pund, troligtvis till Sweansea. Spearing verkar Wigan vilja ha, cirka tre miljoner pund snackas det om.

Det enda jag har läst om Skrtel är att Napoli tycker han är för dyr. Tycker han ska vara kvar, om inte det finns någon konfikt mellan honom och Brendan då. Pacheco har jag inte hört något om, men ser inte hur han ska stanna kvar.
2013-07-02, 18:27
Medlem
motvalls avatar
Är ingen större kännare av fransk fotboll. Läser sällan fotbollskanalens olika krönikörer utom deras tyske, men detta var bra och läsvärt.

Jonas Hansson om unga talanger i Silly Seasontider med bakåtperspektiv i form av Auxerre;
http://blogg.fotbollskanalen.se/hansson/
2013-07-02, 18:28
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hur kommer det egentligen sig att Della Valle gjort denna uppväxling efter att Corvino försvunnit? Ganska anmärkningsvärd utveckling på bara ett år.

Förra sommaren lovade han att bli mer närvarande och satsa, dels för att behålla Jovetic under den gångna säsongen. Nu när han har sett att det burit frukt så blir han väl ännu mer taggad att satsa på laget. Jag tror att Macia har ingjutit mycket hopp i klubben med sin spanska filosofi, dessutom fick dom med sig publiken rätt så snabbt. Vilket dom senare åren varit ett problem. Sist men inte minst tror jag att sättet Milan tog CL-platsen på var den sista tändvätskan.
2013-07-02, 18:34
Medlem
motvalls avatar
Enligt tyska SportBild har Dortmund gjort klart med Pierre-Emerick Aubameyang från St Etienne.

Det där med Lewandowski till Bayern redan i sommar och Gomez till Fiorentina verkar bli av, gissar jag. Men denna forwardsrotation kombinerat med rörelsen hos tränarna gör nog inget speciellt lättöverskådligt direkt.
2013-07-02, 18:54
Medlem
Stratocaster68s avatar
Swansea har skrivit ett treårskontrakt med Real Betis mittfältare Alejandro Pozuelo.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/23154095?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed

Någon som har insikt om hur han är som spelare. Kan ingenting om Pozuelo.
2013-07-02, 19:10
Medlem
snillet_1s avatar
Milan har gått ut officiellt med att El Shaarawy blir kvar i klubben. Bra det, såvida man inte får ett hiskeligt överbud vore det korkat att släppa honom. Han är en viktig del av framtiden och hans attityd imponerar på mig.

Sky Sports påstår att PSG erbjudit £43 miljoner för Cavani. Om vi ponerar att det finns substans i detta måste det ju betyda att Zlatan är på väg någonstans. Frågan är var? Luktar Chelsea om det här, de verkar inte redo att slanta upp den enorma prislappen för Cavani. Är man redo att betala Zlatans lön däremot?

http://www1.skysports.com/football/news/11668/8802718/Transfer-news-Edinson-Cavani-wanted-by-Chelsea-and-Paris-Saint-Germain

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Förra sommaren lovade han att bli mer närvarande och satsa, dels för att behålla Jovetic under den gångna säsongen. Nu när han har sett att det burit frukt så blir han väl ännu mer taggad att satsa på laget. Jag tror att Macia har ingjutit mycket hopp i klubben med sin spanska filosofi, dessutom fick dom med sig publiken rätt så snabbt. Vilket dom senare åren varit ett problem. Sist men inte minst tror jag att sättet Milan tog CL-platsen på var den sista tändvätskan.

Köper att Macía väckt en del hopp. För mig känns han annorlunda mot många andra italienska sportchefer (iofs Pradé som har den titeln på pappret...). Så länge jag har följt Serie A har det nästan uteslutande handlat om sydamerikaner eller italienare. Rätt ovanligt att man ger sig ut i centraleuropa eller Spanien för den delen. Gillar det nytänket, det finns ett behov av det i italiensk klubbfotboll.

Intressantaste projektet i italiensk fotboll.
Senast redigerad av snillet_1 2013-07-02 kl. 19:25.
2013-07-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Milan har gått ut officiellt med att El Shaarawy blir kvar i klubben. Bra det, såvida man inte får ett hiskeligt överbud vore det korkat att släppa honom. Han är en viktig del av framtiden och hans attityd imponerar på mig.

Sky Sports påstår att PSG erbjudit £43 miljoner för Cavani. Om vi ponerar att det finns substans i detta måste det ju betyda att Zlatan är på väg någonstans. Frågan är var? Luktar Chelsea om det här, de verkar inte redo att slanta upp den enorma prislappen för Cavani. Är man redo att betala Zlatans lön däremot?

http://www1.skysports.com/football/news/11668/8802718/Transfer-news-Edinson-Cavani-wanted-by-Chelsea-and-Paris-Saint-Germain

Edit:

Köper att Macía väckt en del hopp. För mig känns han annorlunda mot många andra italienska sportchefer (iofs Pradé som har den titeln på pappret...). Så länge jag har följt Serie A har det nästan uteslutande handlat om sydamerikaner eller italienare. Rätt ovanligt att man ger sig ut i centraleuropa eller Spanien för den delen. Gillar det nytänket, det finns ett behov av det i italiensk klubbfotboll.

Intressantaste projektet i italiensk fotboll.

Det snackas ju om Real Madrid nu igen. Det hela känns dock inte särskilt trovärdigt. Förutom att Ancelotti gillar Zlatan och att Zlatan i sin tur gillar Ancelotti.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-07-02 kl. 20:07.
2013-07-02, 20:02
Bannlyst
Ryktas om att Higuain ska presenteras på hemsidan under kvällen. Vi får väl se hur det blir med det. Hursomhelst är det bara en tidsfråga är min känsla.
2013-07-02, 20:33
Medlem
Någon som har koll på kroatisk media el. dylik media som rapporterar friskt om kroatiska spelare?
Det jag har hört angående Jedvaj och Halilovic är att Halilovic personligen har bett om en veckas tänkande över vart han vill då det sägs att Arsenal verkar "hijacka" dealen som Spurs i sin tur "hijackade" eftersom det sägs att Arsenal visade störst intresse först för de båda. Sedan påstår somliga även att Jedvaj har ett gott öga till Arsenal och vill vänta på ett bud från dem eller så. Någon som vet mer får mer än gärna rätta mig om jag har tokfel!

Vet inte vad jag ska tro men jag håller tummarna för att Arsenal får dessa ungtuppars underskrifter och kan även punga ut summor på Higuain, Cesar och Fellaini/Kondogbia.
2013-07-02, 20:47
Medlem
Jag har inte sett Real Madrid spela så mycket men av det jag har, hur kan Zlatan passa in där? Förvisso är PSG ett kontringslag också men Real har ju verkligen snabba omställningar, känns som om Zlatan mest blir en bromskloss där.
2013-07-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Det snackas ju om Real Madrid nu igen. Det hela känns dock inte särskilt trovärdigt. Förutom att Ancelotti gillar Zlatan och att Zlatan i sin tur gillar Ancelotti.
om Cavani går till Psg så tror jag att Zlatan går till Chelsea.
Italien har inte råd med Zlatan, Tyskland är utdömt nu när Guardiola tränar Bayern, real värvar Suarez så dit går han inte, city är nog inte särskilt lockande för honom och Monaco ryktet tror jag inte heller riktigt på därför att om Zlatan lämnar så vill han nog inte va kvar i Frankrike trots pengarna han kan få i Monaco.
2013-07-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Jag har inte sett Real Madrid spela så mycket men av det jag har, hur kan Zlatan passa in där? Förvisso är PSG ett kontringslag också men Real har ju verkligen snabba omställningar, känns som om Zlatan mest blir en bromskloss där.
jag tror inte att Zlatan och Ronaldo skulle funka så bra heller, båda skulle nog vilja vara storstjärnan i laget.
tror också att Suarez går till Real och tar platsen som striker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in