Milan har gått ut officiellt med att El Shaarawy blir kvar i klubben. Bra det, såvida man inte får ett hiskeligt överbud vore det korkat att släppa honom. Han är en viktig del av framtiden och hans attityd imponerar på mig.
Sky Sports påstår att PSG erbjudit £43 miljoner för Cavani. Om vi ponerar att det finns substans i detta måste det ju betyda att Zlatan är på väg någonstans. Frågan är var? Luktar Chelsea om det här, de verkar inte redo att slanta upp den enorma prislappen för Cavani. Är man redo att betala Zlatans lön däremot?
http://www1.skysports.com/football/news/11668/8802718/Transfer-news-Edinson-Cavani-wanted-by-Chelsea-and-Paris-Saint-Germain
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Förra sommaren lovade han att bli mer närvarande och satsa, dels för att behålla Jovetic under den gångna säsongen. Nu när han har sett att det burit frukt så blir han väl ännu mer taggad att satsa på laget. Jag tror att Macia har ingjutit mycket hopp i klubben med sin spanska filosofi, dessutom fick dom med sig publiken rätt så snabbt. Vilket dom senare åren varit ett problem. Sist men inte minst tror jag att sättet Milan tog CL-platsen på var den sista tändvätskan.
Köper att Macía väckt en del hopp. För mig känns han annorlunda mot många andra italienska sportchefer (iofs Pradé som har den titeln på pappret...). Så länge jag har följt Serie A har det nästan uteslutande handlat om sydamerikaner eller italienare. Rätt ovanligt att man ger sig ut i centraleuropa eller Spanien för den delen. Gillar det nytänket, det finns ett behov av det i italiensk klubbfotboll.
Intressantaste projektet i italiensk fotboll.