Citat:
Ursprungligen postat av
zero73
Hagamannen var extremt aggressiv och inte särskilt snäll med sina offer - vid minst ett tillfälle var det jävligt nära att offret strök med(tror det var hon som våldtogs vid tegsbron).
Att han redan kan komma ut är fan ett skämt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ullervad
Sjukt samhälle vi lever i som släpper ut den jäveln.
Det lär inte bli lätt för honom i framtiden men som man bäddar får man ligga.
I vanlig ordning så har han fått det straff som domstolarna genom direktiv från riksdag och regering kan utdöma. Problemet sitter inte i juridiken, den har fungerat precis som tänkt - utan snarare politiskt. Svenska folket har år efter år röstat för den här lagstiftningen så det är tydligen vad folket i gemen önskar. Hårda straff talas det om titt som tätt men det är sällan förslag som får gehör hos folket, oftast är det väl SD och FP som kräver hårdare straff och gemensamt representerar de väl näppeligen 10% av riksdagen.
Jag tror ärligt talat inte han kommer ha några större problem i livet. Han var väl så vitt jag minns en mekaniker eller någon slags bil-hantverkare, dvs en yrkeskunskap som inte på något sätt är låst till något företag eller land. Ett mindre utseendebyte (hårstil, kroppsform, ansiktshår, glasögon/linser) och egenföretagande i mellanstor svensk stad skulle förmodligen leda till att han kan leva ut sina dagar i lugn och ro.
Annars så är det bara att flytta till Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Island eller Holland och då är han ändå nära hem samtidigt som inte en kotte skulle veta vad han har gjort.
Så länge han väljer att leva relativt anonymt och hålla sig borta från trubbel och nattliv så ser jag inte riktigt att han skulle uppleva några jätteproblem