Citat:
Ursprungligen postat av
sm910dif
Cash is king, likvida medel är ju inget klubbarna - speciellt inte FHC/DIF - badar i nu under sommaren så att man skjuter på fakturor så långt som möjligt är såklart naturligt. Så särskilt märkligt skulle jag inte kalla det, även om jag som Djurgårdare såklart önskar att vi skulle fått pengarna. Framförallt om sista betalningsdatumet har eller närmar sig att ha passerat.
Däremot förstår jag inte varför du kastar skit på Challe? Han säger ju att han gärna velat ha pengarna - såklart - men att han inte tänker göra någon större grej av det eller stoppa något. Kan mycket väl vara aftonbladet som ringt upp för att hitta något smaskigt att skriva om, artikeln känns ju så krystad att inte ens jag som Djurgårdare blir arg över innehållet.
Det här hänger ju helt på vad som står i övergångsavtalet, men det låter ju aningen märkligt om man kan signa en spelare och sen skita i att betala bara för att han eventuellt senare drar vidare ytterligare. Den risken borde ju stå på Frölunda och inte Djurgården. Men jag vet inte, jag bara spekulerar här utifrån vad som känns intuitivt.
Klart att det inte är Challe som ringer Aftonbladet för att få ut historien, tror bara att de flesta sköter affärer och klagomål mellan varandra och inte i media.
Det är en typisk Aftonbladetartikel som skapar rubriker. Eftersom Challe verkar så lugn med att de kommer få pengar, så vet jag inte varför det blir en stor artikel om det, men det är klart en bra rubrik och arga fans som spyr galla över Frölunda och deras ekonomi är en bra artikel.
Det märkliga jag tycker är för att ta två scenarier. Scenario 1 att Djurgården inte ha satt någon dag som betalningen ska vara inne och det är därför Frölunda egoistiskt väntar tills de känner att nu kan vi betala, i det fallet borde det inte bli någon artikel. Scenario 2 att sista datumet för övergångssuman har gått ut och Frölunda inte har betalat vilket är förjäkligt, förtjänar en artikel om Djurgården inte får tag på Frölunda för att klara upp det. Denna artikel borde isf innehålla någon sorts information där det står att datumet har gått ut och inte bara att Frölunda inte har betalat.
Hur som helst så blir man som frölundait inte speciellt förvånad av sådan här grejer, trodde dock att den nya ledningen skötte sig bättre och hade mer koll.