2013-07-01, 19:35
Medlem
meegaminds avatar
Är det någon som vet vilka som fanns på plats i IF's lägenhet på lördagskvällen?
Citera
2013-07-01, 19:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Ang. varför det rubriceras som mord även fast dom inte hittat en kropp tror jag beror på att dom får helt andra resurser till utredningen då, än om man har en annan rubricering.

Har för mig att jag läst eller hört det någonstans, så ta det med en stor nypa salt

Det gäller inte i sådana här sammanhang. Du tänker på om man hittar en död person och man är osäker på vad som hänt. Då kan det hända att man rubricerar det som misstänkt mord för att säkra resurser.
Citera
2013-07-01, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det gäller inte i sådana här sammanhang. Du tänker på om man hittar en död person och man är osäker på vad som hänt. Då kan det hända att man rubricerar det som misstänkt mord för att säkra resurser.

men här påstås det väl indirekt att man har hittat mänsklig kvarleva efter en numera död person -nämligen allt blod som i media uppges vara av sådana mängder att ingen människa kan tänkas ha överlevt en sådan blodförlust.
kan inte resonemanget kring att säkra resurser funka då?
Citera
2013-07-01, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Vad jag har hört är att SB sprang dit efter händelsen på Dannebacken.

Dom var aldrig specifikt INNE hos Dit* utan i området utanför IF pappa hade frågat Dit* om hon sett IF för hon var "borta" ingen har kontaktat Dit* för info alls, hon vet inget.
Citera
2013-07-01, 19:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
men här påstås det väl indirekt att man har hittat mänsklig kvarleva efter en numera död person -nämligen allt blod som i media uppges vara av sådana mängder att ingen människa kan tänkas ha överlevt en sådan blodförlust.
kan inte resonemanget kring att säkra resurser funka då?

Inte i jämförelse med alternativet: En människa har tappat stora mängder blod och är med största sannolikhet utsatt för brott, sedan försvunnen (=troligt människorov där någon befinner sig i livsfara).
Citera
2013-07-01, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Inte i jämförelse med alternativet: En människa har tappat stora mängder blod och är med största sannolikhet utsatt för brott, sedan försvunnen (=troligt människorov där någon befinner sig i livsfara).

ursäkta, men jag hänger inte riktigt med.
det finns väl enligt polisen inget alternativ -personen är i deras värld död.
eller har jag missat någon uppdatering av fallet?
Citera
2013-07-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Är det någon som vet vilka som fanns på plats i IF's lägenhet på lördagskvällen?

Ingen som vet?
Senast redigerad av kreppan 2013-07-01 kl. 20:01.
Citera
2013-07-01, 20:03
Medlem
maryjane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii
Dom var aldrig specifikt INNE hos Dit* utan i området utanför IF pappa hade frågat Dit* om hon sett IF för hon var "borta" ingen har kontaktat Dit* för info alls, hon vet inget.

Dem var aldrig inne men dem stod med specialstyrkor, hade kontroller i trapputgången och var redo att gå in i lägenheten.
Citera
2013-07-01, 20:03
Medlem
chrizps avatar
kan andreas vara en av de nazister som sätter upp NSF klistermärken överallt i stan?
Citera
2013-07-01, 20:09
Medlem
ndyzs avatar
http://ttela.se/nyheter/vanersborg/1.2229071-containerbrand-kunde-slackas-snabbt

Uppeldning av bevis?
Citera
2013-07-01, 20:10
Medlem
ndyzs avatar
Varit och kollat läget vid igelsjön, hunneberg.
Inga spår alls, förutom ett örhänge liggandes men troligtvis inte BO's.
Citera
2013-07-01, 20:17
Medlem
Bluebeast72s avatar
Vilken härva!

En drog glad"enligt vissa, o umgicks med såna kretsar" mamma borta, en ung man på vift som gör inlägg på facebook,flera misstänkta ideer om gm i tråden, ett kvarlämnat barn, en massivt nerblodad trapp...

Var fan ska detta sluta med???
Senast redigerad av Bluebeast72 2013-07-01 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in