2013-07-01, 17:12
Medlem
Lpers avatar
De laddar ju ständigt upp copyrightskyddat material!
Citera
2013-07-01, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lper
De laddar ju ständigt upp copyrightskyddat material!

det undrar jag med! RWJ tjänar upp till över 300.000 Dollar per månad! det är runt 2 miljoner kr i månaden! och han laddar inte ens upp sina videos,han laddar andra folks videos! helt sjukt!

PDP(Svensken) tjänar mest av alla han tjänar runt 500.00 Dollar per månad(runt 3,8 miljoner kr )!!! helt sjukt när dom inte äger deras material dom laddar upp!

BTW finns ingen jag hatar mer än PDP!!! tycker han gör världens absolut sämsta och tråkigaste och mest irriterande videos någonsin!!!
Citera
2013-07-01, 17:23
Medlem
MaryBells avatar
Kan vel va skyddad under "fair use" och "for commentary purposes" etc.?
Citera
2013-07-01, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaryBell
Kan vel va skyddad under "fair use" och "for commentary purposes" etc.?

nej dom är INTE skyddade under`` fair use`` för dom tjänar pengar på dom!!!
Citera
2013-07-01, 17:30
Medlem
Scubbles avatar
Det har väl hänt att han varit tvungen att ta ner videos för snubben med originalet har reportat det klippet. Men det RWJ gör är att han även länkar källan så den med originalet får miljoner med views också. Så kan tänka mig att de uppskattar viewsen såpass mycket att de inte reportar?

EDIT:
Nu är det iofs år sen jag såg något från honom, men utgår ifrån att han fortfarande gör så.
Citera
2013-07-01, 17:32
Medlem
Lpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
Det har väl hänt att han varit tvungen att ta ner videos för snubben med originalet har reportat det klippet. Men det RWJ gör är att han även länkar källan så den med originalet får miljoner med views också. Så kan tänka mig att de uppskattar viewsen såpass mycket att de inte reportar?

EDIT:
Nu är det iofs år sen jag såg något från honom, men utgår ifrån att han fortfarande gör så.

Men hur gör failblog då? Hundratals filmer som är tagna här och var som sedan är ihopklippta till en enda film?!
Citera
2013-07-01, 17:34
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lper
Men hur gör failblog då? Hundratals filmer som är tagna här och var som sedan är ihopklippta till en enda film?!
Är det inte folk som frivilligt skickar in videos till dom då?
Citera
2013-07-01, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble

EDIT:

Orignal klippen behöver inte rapportera! youtube kan tar bort själva! RWJ är en av dom största youtubers som finns,när youtube betalar ut pengar till honom för hans videos,dom vet vad hans videos går ut på...helt sjukt att han får betalt för det och han får kvar hans konto! hade en annan person gjort som RWJ hande han/hon fått sitt konto avstängt direkt!
Citera
2013-07-01, 17:37
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrippleGreenX
Orignal klippen behöver inte rapportera! youtube kan tar bort själva! RWJ är en av dom största youtubers som finns,när youtube betalar ut pengar till honom för hans videos,dom vet vad hans videos går ut på...helt sjukt att han får betalt för det och han får kvar hans konto! hade en annan person gjort som RWJ hande han/hon fått sitt konto avstängt direkt!
Ja youtube särbehandlar youtube-celebs.
Men RWJ gör ju egna musikvideos också, så fruktansvärt dåliga.
Citera
2013-07-01, 17:43
Bannlyst
Har ingen källa, men jag tror att RWJ till och med blev avstängd från Youtube pga just detta. Han lyckades dock på nåt sätt komma tillbaks. Kanske drog han in så mycket ad revenue att de lät han bli ett undantag.
Citera
2013-07-01, 18:20
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agor
Har ingen källa, men jag tror att RWJ till och med blev avstängd från Youtube pga just detta. Han lyckades dock på nåt sätt komma tillbaks. Kanske drog han in så mycket ad revenue att de lät han bli ett undantag.
Låter faktiskt ganska bekant nu när du säger det. Det var ju någon youtube-celeb som fick behålla den gamla layouten på sin channel medans alla vanliga youtubare var tvungna att byta till den nya. Det finns säkert flera exempel på hur youtube gör skillnad på vanliga användare och de kända.
Citera
2013-07-01, 20:01
Medlem
Lpers avatar
Det är ju sjukt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto