2013-07-01, 14:31
Medlem
redflips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Var ute och rasta hunden i morses vid Håjum typ. Hittade då detta längs en halvt som halvt övergiven skogsväg eller vad man skall kalla det. Vilket dessutom är fullt tillgängligt med bil. Detta behöver absolut inte betyda någonting men jag fann då denna. Såg ut som ett linne som var helt stelt. När jag typ sparka lite på det för att se vad det var för något, det var då all smuts fastna på linnet som ni ser på bilden. Men det var även fläckar på den i storlek större som ni kan se på bilden om ni kollar noga.
Låg även en svart scarf brevid linnet med någon text längs ut på ena kanten. Något med bokstaven "E". Tog även bild på den men på den fanns det inga fläckar eller dylikt på men råkade radera den när jag la över bilderna till datorn.

Sen ungefär 100 meter därifrån så la jag märke till ett större buskage. Det var nedtryckt på en yta av 1X2 meter ungefär. Resten av buskaget var helt normalt. Hade ingen möjlighet att kolla buskaget men vore intressant om någon annan kunde kolla lite närmre.

Behöver absolut inte betyda någonting som sagt utan kan vara någon som velat bli av med lite skräp eller någon annan logisk förklaring.

Linne
Buskage

Tips vore ju att slå en pling till närpolisen i stan för att informera dem, känns som de letar som galningar och tar nog all hjälp de kan få.

Men jag tänker rent spontant, om detta nu kanske skett i en trappuppgång, borde inte nån hört nån form av tumult?
Saker som sker i trappuppgångar brukar ju vara rätt tydligt, och i och med att blodet nu hittades på dagen så tyder de ju på att de ska skett nån gång under morgon/förmiddag.
Citera
2013-07-01, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redflip
Tips vore ju att slå en pling till närpolisen i stan för att informera dem, känns som de letar som galningar och tar nog all hjälp de kan få.

Men jag tänker rent spontant, om detta nu kanske skett i en trappuppgång, borde inte nån hört nån form av tumult?
Saker som sker i trappuppgångar brukar ju vara rätt tydligt, och i och med att blodet nu hittades på dagen så tyder de ju på att de ska skett nån gång under morgon/förmiddag.

Nja det känns nog som att sno tid från dem som de kan lägga på kanske mer troliga scenarion. Ska nog mycket till för att just detta ska ha något med det eventuella mordet att göra. Tyckte det var en märklig upptäckt bara. Vet inte hur ofta ni brukar hitta kläder men jag brukar inte göra det allt för ofta åtminstone.
Citera
2013-07-01, 14:43
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Nja det känns nog som att sno tid från dem som de kan lägga på kanske mer troliga scenarion. Ska nog mycket till för att just detta ska ha något med det eventuella mordet att göra. Tyckte det var en märklig upptäckt bara. Vet inte hur ofta ni brukar hitta kläder men jag brukar inte göra det allt för ofta åtminstone.
Låt du polisen göra den bedömmningen, ring du, kan vara mkt värdefullt.

Är det bekräftat att det är mamman till barnen som är borta?
Citera
2013-07-01, 14:44
Medlem
Citat:
Ring så får dom avgöra det själva, tar bara några minuter av din tid och kanske kan ge något.
Citera
2013-07-01, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Låt du polisen göra den bedömmningen, ring du, kan vara mkt värdefullt.

Är det bekräftat att det är mamman till barnen som är borta?

IF:s pappa gick ut på Facebook att dottern var försvunnen igår kväll iallafall. Om det räcker för bekräftelse.
Citera
2013-07-01, 14:49
Medlem
Novisa79s avatar
Polisen säger att de fortfarande söker lägenhetsinnehavaren (I.F)...

I.F's far skriver på din FB igår att dottern saknas och han är ute och letar efter henne...
Citera
2013-07-01, 14:50
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
IF:s pappa gick ut på Facebook att dottern var försvunnen igår kväll iallafall. Om det räcker för bekräftelse.
Det torde väl vara bevis om ngt ja. Motivet måste väl vara svartsjuka eller trassliga drogaffärer om man läser tidigare inlägg.

Hoppas de hittar kroppen o anhöriga får svar. Tragiskt för barnen.
Citera
2013-07-01, 14:56
Medlem
Har fått ihop lite info nu på förmiddagen. I*a F*ssb*rg är fastställt BO.
S.Bs roll i det hela är att han var ögonvittne och rymde ifrån brottsplatsen och därav utryckningen i hjortmossen (S.Bs bostad). GM söker man fortfarande med hjälp av polishelikoptrar som glider runt ovanför Stavreområdet.
Citera
2013-07-01, 15:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supahgoonah
S.Bs roll i det hela är att han var ögonvittne och rymde ifrån brottsplatsen och därav utryckningen i hjortmossen (S.Bs bostad). GM söker man fortfarande med hjälp av polishelikoptrar som glider runt ovanför Stavreområdet.

Och vem är den eftersökte GM, är det den nämnde AJ i tråden?
Citera
2013-07-01, 15:01
Medlem
Just det! Signalementen på den misstänkta GM är tatuerade armar ca 180 cm lång och brunt/mörkt hår. Detta är dock inte bekräftat utan det är ryktet som dock kommer ifrån en hyfsat pålitlig källa.
Citera
2013-07-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supahgoonah

Vet du något mer om S.B roll i det hela? Larmade han polisen?

Edit:

Fick svar.
Senast redigerad av Yosuki 2013-07-01 kl. 15:06.
Citera
2013-07-01, 15:05
Medlem
S.B bor inte i hjortmossen utan på Garvaregatan 19. På Garvaregatan stod precis 2 brandbilar, 1 ambulans, 1 polisbil och en S.O.S bil. Och en bit bort stod ytterligare 2 brandbilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in