2013-07-01, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Det finns ju kända nazister och moskébrännare nämnda i tråden. Har man sympatier åt det hållet och kan dessutom fjutta på en moské så är man nog kapabel till det mesta?

Åter IGEN ska jag skriva att jag vet med garanti att A.J INTE hade med moskébranden att göra då han vid det tillfället satt HÄKTAD i Göteborg. Ryktet har florerat i Trollhättan i åratal men det är alltså FALSKT.
Citera
2013-07-01, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii
Åter IGEN ska jag skriva att jag vet med garanti att A.J INTE hade med moskébranden att göra då han vid det tillfället satt HÄKTAD i Göteborg. Ryktet har florerat i Trollhättan i åratal men det är alltså FALSKT.
Visst var han med i somalia kickers/brigad wotan i alla fall?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Brigad_Wotan
Citera
2013-07-01, 14:21
Medlem
ndyzs avatar
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2228543-polisen-soker-vittnen-till-dadet-pa-dannebacken
Citera
2013-07-01, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Visst var han med i somalia kickers/brigad wotan i alla fall?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Brigad_Wotan
Vad jag vet var han inte med i bandet men han kände dem som var med.

Angående P.H så tror inte jag att han är gm däremot så är han ju inkopplad genom att han känner A.J och haft en relation ihop med I.F Detta säger dock inte att han är inblandad i själva fallet. Utav vad jag vet så är P.T den ända som skulle kunna göra detta.
Citera
2013-07-01, 14:27
Medlem
Var ute och rasta hunden i morses vid Håjum typ. Hittade då detta längs en halvt som halvt övergiven skogsväg eller vad man skall kalla det. Vilket dessutom är fullt tillgängligt med bil. Detta behöver absolut inte betyda någonting men jag fann då denna. Såg ut som ett linne som var helt stelt. När jag typ sparka lite på det för att se vad det var för något, det var då all smuts fastna på linnet som ni ser på bilden. Men det var även fläckar på den i storlek större som ni kan se på bilden om ni kollar noga.
Låg även en svart scarf brevid linnet med någon text längs ut på ena kanten. Något med bokstaven "E". Tog även bild på den men på den fanns det inga fläckar eller dylikt på men råkade radera den när jag la över bilderna till datorn.

Sen ungefär 100 meter därifrån så la jag märke till ett större buskage. Det var nedtryckt på en yta av 1X2 meter ungefär. Resten av buskaget var helt normalt. Hade ingen möjlighet att kolla buskaget men vore intressant om någon annan kunde kolla lite närmre.

Behöver absolut inte betyda någonting som sagt utan kan vara någon som velat bli av med lite skräp eller någon annan logisk förklaring.

Linne
Buskage
Citera
2013-07-01, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadlamb
Vad jag vet var han inte med i bandet men han kände dem som var med.

Angående P.H så tror inte jag att han är gm däremot så är han ju inkopplad genom att han känner A.J och haft en relation ihop med I.F Detta säger dock inte att han är inblandad i själva fallet. Utav vad jag vet så är P.T den ända som skulle kunna göra detta.

P.T är heroinmissbrukare (ja, dom brukar ju vara väldigt stabila...)
kom nyss ut från behandlingshemmet, han har vid flera tillfällen hotat I.F till livet både under och efter deras förhållande samt misshandlat henne tidigare.
Att P.H har något alls med detta att göra tror jag knappast, han kanske inte har det renaste mjölet i påsen men han tyckte väldigt mycket om I.F.
Citera
Bannlyst
Citat:
2013-07-01 13:30, Uppdatering, Trollhättan
Mord alternativt dråp på Östra Margaretavägen i Dannebacken.

Under söndagseftermiddagen den 30 juni larmades polisen till en fastighet på Östra Margaretavägen i området Dannebacken i östra Trollhättan då en person hade upptäckt blod i en trappuppgång. Blodspåren ledde till en lägenhet där stora mängder blod påträffades, men ingen skadad eller avliden person fanns i lägenheten. Fynden tyder på att ett våldsbrott har ägt rum på platsen och en förundersökning om misstänkt mord alternativt dråp har inletts. Polisen har spärrat av platsen och en teknisk undersökning har genomförts. Ett antal förhör har hållits och utredningen fortsätter under måndagen med ytterligare förhör och andra sedvanliga utredningsåtAgärder.

http://www.polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2013-07-01-1330-Uppdatering-Trollhattan/
Det omnämnda BO, Id* F*ssberg har jag haft kännedom om då hon gick en årskurs under mig. Är det lugnt i området nu eller är polisen i närheten?
Senast redigerad av PerZerk 2013-07-01 kl. 14:32.
Citera
Medlem
Pressmeddelande från polisen

Citat:
2013-07-01 13:30, Uppdatering, Trollhättan
Mord alternativt dråp på Östra Margaretavägen i Dannebacken.

Mord/dråp Trollhättan
Under söndagseftermiddagen den 30 juni larmades polisen till en fastighet på Östra Margaretavägen i området Dannebacken i östra Trollhättan då en person hade upptäckt blod i en trappuppgång. Blodspåren ledde till en lägenhet där stora mängder blod påträffades, men ingen skadad eller avliden person fanns i lägenheten. Fynden tyder på att ett våldsbrott har ägt rum på platsen och en förundersökning om misstänkt mord alternativt dråp har inletts. Polisen har spärrat av platsen och en teknisk undersökning har genomförts. Ett antal förhör har hållits och utredningen fortsätter under måndagen med ytterligare förhör och andra sedvanliga utredningsåtgärder.

Polisen söker vittnesiakttagelser främst under natten mellan lördag och söndag 29-30/6 i området kring Östra Margaretavägen och även övriga tips i ärendet. Kontakta Polisen på telefon 114 14.
Organisation
Polismyndigheten i Västra Götaland
Citera
2013-07-01, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Det är nog mycket möjligt. Vilken sits polisen sitter i nu när dom misstänker att ett mord ägt rum men inte någon kropp. Det blir lite Marina över det hela. Hemskt det måste vara för familj och vänner att inte veta vad som hänt. Som jag förstått stod det någonstans i början av tråden att ena ungen blivit hämtad från lägenheten medans den andra visst skulle varit hos mormor.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2228543-polisen-soker-vittnen-till-dadet-pa-dannebacken

Har en pojke på snart två år varit hemma eventuellt varit vaken eller vaknat, beroende på när detta inträffat, så finns alla chanser i världen att han med rätt hjälp kan peka ut den eventuella GM.
Det tog emot att skriva detta,fruktansvärda saker vad jag lider med pojken och därför
hoppas jag att han sovit och det som har hänt har hänt nattetid eller under pojkens
dagsvila.

Har pojkens Pappa någon kontakt eller umgänge med pojken alls?
Citera
2013-07-01, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii

Vad var han häktad för? Eftersom han vid tillfället för moskébränningen endast var 17 år så kan det knappast varit något dussinbrott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Var ute och rasta hunden i morses vid Håjum typ. Hittade då detta längs en halvt som halvt övergiven skogsväg eller vad man skall kalla det. Vilket dessutom är fullt tillgängligt med bil. Detta behöver absolut inte betyda någonting men jag fann då denna. Såg ut som ett linne som var helt stelt. När jag typ sparka lite på det för att se vad det var för något, det var då all smuts fastna på linnet som ni ser på bilden. Men det var även fläckar på den i storlek större som ni kan se på bilden om ni kollar noga.
Låg även en svart scarf brevid linnet med någon text längs ut på ena kanten. Något med bokstaven "E". Tog även bild på den men på den fanns det inga fläckar eller dylikt på men råkade radera den när jag la över bilderna till datorn.

Sen ungefär 100 meter därifrån så la jag märke till ett större buskage. Det var nedtryckt på en yta av 1X2 meter ungefär. Resten av buskaget var helt normalt. Hade ingen möjlighet att kolla buskaget men vore intressant om någon annan kunde kolla lite närmre.

Behöver absolut inte betyda någonting som sagt utan kan vara någon som velat bli av med lite skräp eller någon annan logisk förklaring.

Linne
Buskage
Det behöver ju inte vara något men ring ändå 114 14 så får dom avgöra om det är intressant eller inte.
Citera
Medlem
http://www.expressen.se/gt/har-sakrat-bevis-efter-misstankta-mordet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här