2013-07-01, 13:03
Medlem
ndyzs avatar
https://www.dropbox.com/s/15645azea5x2itu/2013-07-01%2013.00.27-1.jpg

Närmare.

Polisen knackar dörr i området just nu.
Citera
2013-07-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devilkins
Dom gamla vännerna genomförde ett spektakulärt guldsmedsrån i fredags och skulle dela bytet igår..
Någon blev nervös.. någon blev nervös på att någon blev nervös.. bäst att fimpa lösa änden. Eller?
Blev nog inget byte från det rånet eftersom rånarna blev tagna av polisen men vet du om personerna som nämns i denna tråd är bekanta med rånarna?
Citera
2013-07-01, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Noterar att bara den tvååriga sonen nämns... Hur är det med ungen på nio månader? Kan det vara så att både mamman och spädbarnet är borta? Har tvååringen en annan pappa än den på nio månader? Kan det vara så att förövaren är pappan till den på nio månader som nu är på flykt med sitt barn?

Blodspåren i trappan... tycker inte det ser torkat ut längst in och varför i så fall bara där. Är det inte troligare att något legat på golvet där och sedan burits vidare?

Vad jag fattat det som så var det den yngre som var hemma och den äldre hos Mormor
eftersom dennes Pappa bor många mil från Trollhättan.

Vem är den Pappan,behöver inget namn, men är det samma typ av grabb som
resten som räknats upp. Svårt att hänga med eftersom allderles för mycket förkortningar
av namn används redan så här tidigt i en tråd.
Citera
2013-07-01, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Men har P.T. då lite fler tecken i sitt namn, hittar inte det i tråden. Kan det vara han som misshandlat henne tidigare som nu gått ett steg längre, tog han sitt barn med sig och lämnade tvååringen?

Ett tips läs i tråden det har nämnt flera gånger tidigare
Men P.T = P*r T*r*tenss*n facebook finns länkat om du letar lite.
Och det har nämnts att den lille som snarare är 1,5år är P.T´s barn.
Den äldre har en fader som heter något med A som bor ca 20-30mil ifrån Trollhättan. Det äldre barnet är antagligen hos sin mormor. Jag har för mig att han brukar vara på helger.
Och ska jag vara ärlig så ja jag tror att P.T är GM men jag kan ha fel.
Citera
2013-07-01, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devilkins
Dom gamla vännerna genomförde ett spektakulärt guldsmedsrån i fredags och skulle dela bytet igår..
Någon blev nervös.. någon blev nervös på att någon blev nervös.. bäst att fimpa lösa änden. Eller?

Vad har de för kopplingar till rånarana?

De häktade för rånet:

Citat:
Abdulk*rim, Hamid Sh*ko -95
Sa*eim El T*gi -78
*li F*ily -91
M*rik* Gust*fsson -80
Komeil M*hdi Su*di -94

* = a
Citera
2013-07-01, 13:49
Medlem
Bankdosas avatar
En polishelikopter hovrar just nu över hunneberg. Vet inte riktigt vilken del men jag körde precis förbi och det är i höjd med busshållplatsen "Tore mosse". Vägen mellan grästorp och vargön.
Kan detta ha med detta att göra?
Citera
2013-07-01, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av descendingangel
Tycker inte man ska länka till personer som inte har ngt med detta att göra.
Känner personligen P själv. Han skulle aldrig göra en fluga förnär.

Vad jag vet så misshandlade han en sin sambo Camilla med en stekpanna för ett par år sedan. Domen låg uppe här på fb.

Han var ju även åtalad för misshandel på Hanna som han var tillsammans med för inte så länge sedan.

Skulle han aldrig göra en fluga förnär menar du?
Citera
2013-07-01, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankdosa
En polishelikopter hovrar just nu över hunneberg. Vet inte riktigt vilken del men jag körde precis förbi och det är i höjd med busshållplatsen "Tore mosse". Vägen mellan grästorp och vargön.
Kan detta ha med detta att göra?
Det är nog mycket möjligt. Vilken sits polisen sitter i nu när dom misstänker att ett mord ägt rum men inte någon kropp. Det blir lite Marina över det hela. Hemskt det måste vara för familj och vänner att inte veta vad som hänt. Som jag förstått stod det någonstans i början av tråden att ena ungen blivit hämtad från lägenheten medans den andra visst skulle varit hos mormor.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2228543-polisen-soker-vittnen-till-dadet-pa-dannebacken
Citat:
Fynden tyder på att ett våldsbrott har ägt rum på platsen och en förundersökning om misstänkt mord alternativt dråp har inletts. Polisen har spärrat av platsen och en teknisk undersökning har genomförts.
Senast redigerad av stros 2013-07-01 kl. 14:01.
Citera
2013-07-01, 13:55
Medlem
descendingangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Vad jag vet så misshandlade han en sin sambo Camilla med en stekpanna för ett par år sedan. Domen låg uppe här på fb.

Han var ju även åtalad för misshandel på Hanna som han var tillsammans med för inte så länge sedan.

Skulle han aldrig göra en fluga förnär menar du?

Han skulle aldrig mörda en person. Han är själv helt nedbruten av detta som hänt just nu.
Och man ska nog ha alla fakta på bordet innan man länkar till en oskyldig människa som redan i dagsläget mår riktigt dåligt. Vad gäller misshandlar tidigare så ska man nog veta allting hur det gick till och vad som skedde vid just de tillfällena. Men att P.H skulle ha ngt med detta att göra vad gäller I.F är helt fel. Han fick stänga ner sin facebook pga detta för han redan mår dåligt över vad som hänt och massa kommentarer som inte hör till. Så det jag vill säga är att P.H absolut inte har ngt med detta att göra.
Citera
2013-07-01, 14:01
Medlem
Någon som vet hur BO var klädd den aktuella kvällen hon försvann? Kommit ut någon information om det?
Citera
2013-07-01, 14:02
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av descendingangel
Han skulle aldrig mörda en person. Han är själv helt nedbruten av detta som hänt just nu.
Och man ska nog ha alla fakta på bordet innan man länkar till en oskyldig människa som redan i dagsläget mår riktigt dåligt. Vad gäller misshandlar tidigare så ska man nog veta allting hur det gick till och vad som skedde vid just de tillfällena. Men att P.H skulle ha ngt med detta att göra vad gäller I.F är helt fel. Han fick stänga ner sin facebook pga detta för han redan mår dåligt över vad som hänt och massa kommentarer som inte hör till. Så det jag vill säga är att P.H absolut inte har ngt med detta att göra.

Har P.H alibi som Du kan styrka? Annars tror jag inte en skvätt på ditt snack.

Du skriver att han Aldrig skulle mörda en person. Men om det är samma person som misshandlat sin brud med stekpanna så kan jag tänka mig att han skulle kunna göra det igen. Och denna gång kanske han slog lite för hårt och då är mordet ett faktum.

mvh Besudlaren
Citera
2013-07-01, 14:08
Medlem
Det finns ju kända nazister och moskébrännare nämnda i tråden. Har man sympatier åt det hållet och kan dessutom fjutta på en moské så är man nog kapabel till det mesta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in