2013-07-01, 11:57
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilkins
Dom gamla vännerna genomförde ett spektakulärt guldsmedsrån i fredags och skulle dela bytet igår..
Någon blev nervös.. någon blev nervös på att någon blev nervös.. bäst att fimpa lösa änden. Eller?

Men dem är väl häktade?
Citera
2013-07-01, 11:58
Medlem
ndyzs avatar
Foto taget precis nu utanför:
https://www.dropbox.com/s/vojaq34i4j7pl7p/2013-07-01%2011.55.07.jpg

Här ser ni polisavspärrningen runt sophanteringen, och en nyfiken Sveriges Radio-bil.
Citera
2013-07-01, 12:03
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Foto taget precis nu utanför:
https://www.dropbox.com/s/vojaq34i4j7pl7p/2013-07-01%2011.55.07.jpg

Här ser ni polisavspärrningen runt sophanteringen, och en nyfiken Sveriges Radio-bil.

Du som verkar vara lokalbo, vilken P4-station är det som täcker Trollhättan?
Citera
2013-07-01, 12:05
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

P4 Väst
Citera
2013-07-01, 12:07
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Vilken län ligger Trollhättan i?
Citera
2013-07-01, 12:08
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask

Västra Götalands Län
Citera
2013-07-01, 12:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Nu frågade du inte mig men det är väst.

Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
P4 Väst

Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask

Västra Götalands län, men jag tänkte det kanske kunde ligga under P4 Skaraborg eller P4 Göteborg (som båda också tillhör Västra Götalands län).
Senast redigerad av Troian 2013-07-01 kl. 12:21.
Citera
2013-07-01, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Enligt ttela så är lägenheten och soprummet avspärrat. Kan de vara rummet direkt till höger?

Någon som vet mer om polisens aktivitet vid sopstationen?

Inget än!

Varför satte dom inte avspärrning igår på sopstationen utan nu tidigt på morgonen?.
Tycker jag är orutinerat av polisen.
Göteborg har bättre utredningsgrupp för sådant här.
Citera
2013-07-01, 12:19
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
Menar du lägenheten på Dannebacken där blodspåren hittades???

Jag bor mitt emot o hade första parkett på händelsena "utanför" där, 4 befälsbilar varav en var hundpatrullen samt en 9,5 kombi "diskret" som nog kunde innehålla polisens tekniker och dessutom en ambulans och eventuella socialkärringar som tog hand om den kvinnliga lägenhetsinnehavarens c.a 2 åriga son, lägenheten är avspärrad, lägenheten är en känd knarkarhåla... nån som vet mer?? Upp med info!!

Noterar att bara den tvååriga sonen nämns... Hur är det med ungen på nio månader? Kan det vara så att både mamman och spädbarnet är borta? Har tvååringen en annan pappa än den på nio månader? Kan det vara så att förövaren är pappan till den på nio månader som nu är på flykt med sitt barn?

Blodspåren i trappan... tycker inte det ser torkat ut längst in och varför i så fall bara där. Är det inte troligare att något legat på golvet där och sedan burits vidare?
Citera
2013-07-01, 12:25
Medlem
Drfedeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Noterar att bara den tvååriga sonen nämns... Hur är det med ungen på nio månader? Kan det vara så att både mamman och spädbarnet är borta? Har tvååringen en annan pappa än den på nio månader? Kan det vara så att förövaren är pappan till den på nio månader som nu är på flykt med sitt barn?

Blodspåren i trappan... tycker inte det ser torkat ut längst in och varför i så fall bara där. Är det inte troligare att något legat på golvet där och sedan burits vidare?
Ser ut som att man tappat något klädesplagg alt. kropp så att det blivit utdragna blodfläckar. Hur som helst så är det ju mord och personen i fråga har varit död en stund innan blodfläckarna släppts i trapphuset, för visst fan är man inte tyst om man blir utburen halvt ihjälslagen i ett trapphus? Detta är mord rakt av!
Citera
2013-07-01, 12:31
Medlem
styrlunds avatar
Hittar ingen artikel om detta på avpixlat. Nån som har nån länk?
Citera
2013-07-01, 12:52
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadlamb
I.F har vad jag vet haft ett förhållande med S.B men vad jag fattade som tog slut relativt snabbt typ efter en vecka.
Innan det så hade hon ett förhållande med en P.H som även är en ganska tajt vän till A.J.
Jag vet dock inte om A.J haft ett förhållande med I.F men de skulle inte förvåna mig.

I.F har även haft en pojkvän tidigare som misshandlat henne och polisen varit inblandad vid flera tillfällen. Han går under signaturen P.T och han är även hennes yngsta barns fader(Hon har två). Vad jag vet så har dom flesta namnen haft/har någon form av koppling till droger.

A.J & P.H är även rätt kända som nationalister här i staden.

hoppas det blev läsbart och kan vara användbart.
Källor? Jag bara vet.

Men har P.T. då lite fler tecken i sitt namn, hittar inte det i tråden. Kan det vara han som misshandlat henne tidigare som nu gått ett steg längre, tog han sitt barn med sig och lämnade tvååringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in