2013-07-01, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Magkänsla räcker ingenstans vet jag sedan tidigare..

Så sant. Vilka tecken anser du pekar i riktning annan GM?
Citera
2013-07-01, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Har du ingen avsikt att bli tagen på allvar, Largo ? Har kroppsdelarna kommit till ödehuset med bil utesluter detta att KJ är gärningsman - partnerns blod i KJ:s bil är däremot högst normalt i en relation. I hur många bilar, rent statistiskt, kan polisen förväntas hitta blod i partnern bil skulle du säga ? Hur f-n tänker du ?

Det behöver inte vara fel med mothugg då det kan få alla att fundera i en bredare bana oavsett åsikt. Dessa argument kommer kanske försvarsadvokaten att använda?
Citera
2013-07-01, 10:48
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
Oki,bra highfive.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Spaden:
Såg att det var en del frågor kring den.Som jag ser det,så finns det koppling till ett yrke runt MTGM via fabrikatet.
Var den låg vill jag inte säga mer än att den låg på södra sidan av Luleälven.Hela området på södra sidan och ända upp mot väderkvarnshöjden är ett enda stort sandområde med små bergsknabbar här och där.

Jag tycker att alla Bodensare med självaktning och av respekt för denna unga vackra kvinna(och hennes familj) som fick sina liv krossade,ger sig ut och letar.Råbäcksvägen som nordlig gräns.
Sök därifrån i alla skrymslen/värn(finns ett par stycken upp mot folkrace/P49),vägtrummor etc. mot alder,P49,Väderkvarnshöjden.Då menar jag alla möjliga vägar till Väderkvarns höjden/alder.Fyrhjulingar/tvåhjulingar ter sig särskit lämpliga för uppg.Spana efter korpar i luften,kläder,skor,emballage.
Jag som ensam person,ser det som övermäktigt,området är helt enkelt för stort.Jag behöver hjälp helt enkelt.

Varför bör man göra det då:

Ja det finns vittnen som sett något "SÖRJIGT" i området.Kan inte någon smart och kartbevandrad person på FB länka in området EXAKT var denna sörja var? Gärna på ett sätt som vi icke geointresserade kan se..Koordinater känns lite off då vissa kan vara lite äldre och knappt kan stava till geo.Men de har inga fel på synen i övrigt.
En person har noterat en bil med förare(i huvtröja,trådsannning?)och något stort dolt under något gult(filt,lakanetc.) på passagerar sidan,baksätet..Det finns således lite att leta efter.

Min pm:are anmälde detta direkt till polisen och det kan ju vara så att polisen redan varit där och konstaterat att detta var en brottsplats. Pm:aren anmälde detta den 26/5.

Så här beskriver hen platsen "I en dunge mellan den stora sandgropen och en väg hittade vi en jäkla massa rödbrun sörja. Då tänkte vi att det var ett djur som blivit skjuten av en CV90 under någon övning. Eller att när liggande vattendrag dragit upp rödbrun lera över snötäcket under vårflod".

Vad jag vet så har ingen (även jag själv) som lämnat in tips fått någon feedback. Det som var mest intressant och som jag ringde in i ett tidigt skede var ang fejjankontot för M*rtin N*got (a å). Den gången blev jag kopplade från tipsinlämningen till en polisman i Norrbotten iaf. Detta var nog kring den 15/5 så då kanske man inte hade så många tips att gå efter?
Citera
2013-07-01, 10:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Oki,bra highfive.

Spaden:
Såg att det var en del frågor kring den.Som jag ser det,så finns det koppling till ett yrke runt MTGM via fabrikatet.
Var den låg vill jag inte säga mer än att den låg på södra sidan av Luleälven.Hela området på södra sidan och ända upp mot väderkvarnshöjden är ett enda stort sandområde med små bergsknabbar här och där.

Jag tycker att alla Bodensare med självaktning och av respekt för denna unga vackra kvinna(och hennes familj) som fick sina liv krossade,ger sig ut och letar.Råbäcksvägen som nordlig gräns.
Sök därifrån i alla skrymslen/värn(finns ett par stycken upp mot folkrace/P49),vägtrummor etc. mot alder,P49,Väderkvarnshöjden.Då menar jag alla möjliga vägar till Väderkvarns höjden/alder.Fyrhjulingar/tvåhjulingar ter sig särskit lämpliga för uppg.Spana efter korpar i luften,kläder,skor,emballage.
Jag som ensam person,ser det som övermäktigt,området är helt enkelt för stort.Jag behöver hjälp helt enkelt.

Ja det finns vittnen som sett något "SÖRJIGT" i området.Kan inte någon smart och kartbevandrad person på FB länka in området EXAKT var denna sörja var? Gärna på ett sätt som vi icke geointresserade kan se..Koordinater känns lite off då vissa kan vara lite äldre och knappt kan stava till geo.Men de har inga fel på synen i övrigt.
En person har noterat en bil med förare(i huvtröja,trådsannning?)och något stort dolt under något gult(filt,lakanetc.) på passagerar sidan,baksätet..Det finns således lite att leta efter.
Jag har markerat "Sörjig pöl" i kartan på den plats som är beskriven här.
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Citat:
Ursprungligen postat av Gaston666
Någon hade sett en "sörjig pöl" någonstans mellan P49 och P27. Det skulle vara intressant med en karta märkt vart det är.
Koordinater
WGS 84 (lat, lon):
N 65° 46.463', E 21° 36.956'

Ungefär. Vi markerade det inte på kartan och har inte kartan digitalt heller. Inom 2-3 hundra meter inne i grönsakerna från den punkten.

Så beskrev min pm:are platsen.
http://goo.gl/maps/Easu2
Citera
2013-07-01, 11:00
Medlem
Citat:
Min pm:are anmälde detta direkt till polisen och det kan ju vara så att polisen redan varit där och konstaterat att detta var en brottsplats. Pm:aren anmälde detta den 26/5.

Så här beskriver hen platsen "I en dunge mellan den stora sandgropen och en väg hittade vi en jäkla massa rödbrun sörja. Då tänkte vi att det var ett djur som blivit skjuten av en CV90 under någon övning. Eller att när liggande vattendrag dragit upp rödbrun lera över snötäcket under vårflod".

Vad jag vet så har ingen (även jag själv) som lämnat in tips fått någon feedback. Det som var mest intressant och som jag ringde in i ett tidigt skede var ang fejjankontot för M*rtin N*got (a å). Den gången blev jag kopplade från tipsinlämningen till en polisman i Norrbotten iaf. Detta var nog kring den 15/5 så då kanske man inte hade så många tips att gå efter?
Mycket intressant...hoppas att detta följts upp. Ngn hade ju sett korpar vid en väg..kanske samma plats?
Citera
2013-07-01, 11:05
Medlem
highfives avatar
En karta över var jag TROR att fyndplatsen kan vara. Antagligen i något lågterrängområde.

http://goo.gl/maps/gKJh0
Citera
2013-07-01, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Jag kan intyga att vägen som går upp till denna plats var mycket dålig den tiden, och kan mycket väl vara den väg som vissa grabbar hämtat sin bil som körts fast. Vägen var som bortspolad av regn/snösmältning. Om inte jag minns fel skulle detta varit en av samlingsplatserna i operation Fallen Angel men som flyttades i sista minuten pga den dåliga vägen.
Jag cyklade i området en del där mellan den 11 - 15 maj och det var knappt möjligt att ta sig med mountain bike ens efter den vägen...
Citera
2013-07-01, 11:12
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
Jag kan intyga att vägen som går upp till denna plats var mycket dålig den tiden, och kan mycket väl vara den väg som vissa grabbar hämtat sin bil som körts fast. Vägen var som bortspolad av regn/snösmältning. Om inte jag minns fel skulle detta varit en av samlingsplatserna i operation Fallen Angel men som flyttades i sista minuten pga den dåliga vägen.
Jag cyklade i området en del där mellan den 11 - 15 maj och det var knappt möjligt att ta sig med mountain bike ens efter den vägen...

Vet du om att det går att komma in från andra hållet till fyndplatsen med sörjan?
Citera
2013-07-01, 11:19
Medlem
Citat:
Vet du om att det går att komma in från andra hållet till fyndplatsen med sörjan?

Inte med bil iaf den perioden, jo möjligen en 4-hjulsdriven sak med riktigt grova däck. Man kommer vid normala vägar nära om man kör in via den stora skjutbanan och upp efter kanten längs sanddynorna.
Citera
2013-07-01, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Tack Q.
Nu hittar även ett blindstyre som jag.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Det finns en alternativ och smygigare väg från "sörjan",än att regelrätt åka mockträskvägen tillbaka mot Boden.Helt sonika rakt över vid korset som inte är utmärkt,men vägen syns.
MTGM kan ta sig relativt osedd hela vägen till Flottilj.v genom att korsa Mockträskvägen och sedemera korsa Råbäcks/Avanvägen och komma över älven via hängbron på två hjuligt fordon.Om MTGM cyklat/åkt förbi stugområdet i Råbäcken kan det finnas en förklaring till att han inte ville knacka dörr i området(huruvida det är en trådsanning vet jag inte).Men en liten indiciepunkt på att det drar lite lurigt åt det här hållet/färdväg till/från "sörjan".
Åker Hen ned direkt höger via reningsverket och följer älvsstranden så dyker hen upp på möjlig väg som leder till stället/berget där det söktes intensivt i början av försvinnandet.Platsen där man kommer upp från älvsstranden ligger ca 3-400 meter från Flottiljvägen,relativt osett..OM polisen hade span på flottiljv. så kom kanske MTGM från felhåll ett flertal ggr. vilket skapade förvirring i början av utredningen och det söktes helt sonika på fel plats?

Men det förutsätter att MTGM hade tillgång till ett två(moped,cykel)/fyrhjuligt fordon(inte bil alltså)..Är det tittat på om han hade moppe?Möjlighet att låna en?Har hen en cykel?Tillgång till fyrhjuling?
Citera
2013-07-01, 11:40
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Oki,bra highfive.

Spaden:

Vad bra Bodenforever, tycker det är fint att du engagerar dig. Hade jag inte bott i Stockholm så hade jag varit ut med er förlängesen och letat. :-) Förresten var det nån i tråden som pratade om ett vittne som sett en man komma cyklandes med ganska tom blick hållandes en påse av något slag. Haha nu kommer jag inte ihåg vem det var som skrev det som vanligt men ska kolla. :-)

Hittade den: Går det att ta reda på hur han sprang sen?

Ursprungligen postat av jukeboxflowers
Intressant, det finns faktiskt en vittnesuppgift som skulle kunna styrka Polisens beteende.

Varning! Alla detaljer kanske inte stämmer exakt då informationen naturligt kan innehålla oavsiktligt brus. Som vanligt inga 1:a handsuppgifter.

Händelsen härhör från strax innanför korsningen kanditatvägen och gamla lulevägen, på gideonsväg. Här leker ett par barn framför en av villorna, mamman finns också i närheten på gården. En okänd man kommer cyklande, som barnen genast reflekterar över. ..... Vad som senare hände med cykeln har jag inte lyckats få någon information om.

Hittade ett till inlägg ang cykelmannen

Igår, 16:41 #32462
jukeboxflowers
Medlem
Reg: Jun 2013
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Nu förstår jag inte. Vad har detta att göra med att VB isf skulle ha anmält en cykel stulen? Vad är det som säger att VB´s polisanmälningar gäller en stulen cykel?

Sorry, inser nu att jag uppenbarligen missförstått wera8888:s kommentar, efter att ha kikat lite längre bakåt i tråden. Jag tolkade det som att polisen var intresserad av en cykel tillhörande VB som anmälts stulen.

Hursomhelst, vittnesuppgiften ser jag personligen som mycket intressant ändå. Vem var det som kom cyklande här på detta underliga sätt och tog denna underliga väg? Om vi antar det var GM alt. medhjälpare, varför hade denne cykel? Och var kom han i så fall ifrån? Om vi antar att GM kom från FP och KJ är GM, så är detta faktiskt en effektiv färdväg med cykel från FP till flotiljvägen, alt. från föräldrahemmet i Erikslund. GM har i så fall kommit utefter svartbyträsket via norra svartbyn, till södra svartbyn och den här platsen för vittnesuppgiften.

Om vi också antar att detta var GM som kom från FP, så innebär det ju att offret (VB) rimligen bör ha förts till området för FP något tidigare (kanske någon dag). Offret/kroppen måste då ha förts tidigare med bil till området för FP. Varför väljer man att cykla i det läget? Kroppen finns på plats, men är ännu inte funnen. Var man där för att stycka? Var man där för att undanröja spår? En cykel som färdmedel gör det mycket lättare att ta sig in i området för (senare) FP utan att märkas. Man kan också cykla in mot FP via mindre vägar och stigar. Vad hade mannen i påsen/kassen?
Senast redigerad av Mouchino 2013-07-01 kl. 11:44.
Citera
2013-07-01, 11:48
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
Inte med bil iaf den perioden, jo möjligen en 4-hjulsdriven sak med riktigt grova däck. Man kommer vid normala vägar nära om man kör in via den stora skjutbanan och upp efter kanten längs sanddynorna.

Vägen jag markerat på kartan är inte det Fru Bergdahls väg? Nu kanske jag minns fel eller? Nästa väg ner mot Mockträsket har jag för mig det står Mjösjön på om man åker från Boden mot Mockträsk och tittar på vägar som tar av till höger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in