Citat:
Ursprungligen postat av
Bodenforever
Oki,bra highfive.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Spaden:
Såg att det var en del frågor kring den.Som jag ser det,så finns det koppling till ett yrke runt MTGM via fabrikatet.
Var den låg vill jag inte säga mer än att den låg på södra sidan av Luleälven.Hela området på södra sidan och ända upp mot väderkvarnshöjden är ett enda stort sandområde med små bergsknabbar här och där.
Jag tycker att alla Bodensare med självaktning och av respekt för denna unga vackra kvinna(och hennes familj) som fick sina liv krossade,ger sig ut och letar.Råbäcksvägen som nordlig gräns.
Sök därifrån i alla skrymslen/värn(finns ett par stycken upp mot folkrace/P49),vägtrummor etc. mot alder,P49,Väderkvarnshöjden.Då menar jag alla möjliga vägar till Väderkvarns höjden/alder.Fyrhjulingar/tvåhjulingar ter sig särskit lämpliga för uppg.Spana efter korpar i luften,kläder,skor,emballage.
Jag som ensam person,ser det som övermäktigt,området är helt enkelt för stort.Jag behöver hjälp helt enkelt.
Varför bör man göra det då:
Ja det finns vittnen som sett något "SÖRJIGT" i området.Kan inte någon smart och kartbevandrad person på FB länka in området EXAKT var denna sörja var? Gärna på ett sätt som vi icke geointresserade kan se..Koordinater känns lite off då vissa kan vara lite äldre och knappt kan stava till geo.Men de har inga fel på synen i övrigt.
En person har noterat en bil med förare(i huvtröja,trådsannning?)och något stort dolt under något gult(filt,lakanetc.) på passagerar sidan,baksätet..Det finns således lite att leta efter.
Vad bra Bodenforever, tycker det är fint att du engagerar dig. Hade jag inte bott i Stockholm så hade jag varit ut med er förlängesen och letat. :-) Förresten var det nån i tråden som pratade om ett vittne som sett en man komma cyklandes med ganska tom blick hållandes en påse av något slag. Haha nu kommer jag inte ihåg vem det var som skrev det som vanligt men ska kolla. :-)
Hittade den: Går det att ta reda på hur han sprang sen?
Ursprungligen postat av jukeboxflowers
Intressant, det finns faktiskt en vittnesuppgift som skulle kunna styrka Polisens beteende.
Varning! Alla detaljer kanske inte stämmer exakt då informationen naturligt kan innehålla oavsiktligt brus. Som vanligt inga 1:a handsuppgifter.
Händelsen härhör från strax innanför korsningen kanditatvägen och gamla lulevägen, på gideonsväg. Här leker ett par barn framför en av villorna, mamman finns också i närheten på gården. En okänd man kommer cyklande, som barnen genast reflekterar över. ..... Vad som senare hände med cykeln har jag inte lyckats få någon information om.
Hittade ett till inlägg ang cykelmannen
Igår, 16:41 #32462
jukeboxflowers
Medlem
Reg: Jun 2013
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Nu förstår jag inte. Vad har detta att göra med att VB isf skulle ha anmält en cykel stulen? Vad är det som säger att VB´s polisanmälningar gäller en stulen cykel?
Sorry, inser nu att jag uppenbarligen missförstått wera8888:s kommentar, efter att ha kikat lite längre bakåt i tråden. Jag tolkade det som att polisen var intresserad av en cykel tillhörande VB som anmälts stulen.
Hursomhelst, vittnesuppgiften ser jag personligen som mycket intressant ändå. Vem var det som kom cyklande här på detta underliga sätt och tog denna underliga väg? Om vi antar det var GM alt. medhjälpare, varför hade denne cykel? Och var kom han i så fall ifrån? Om vi antar att GM kom från FP och KJ är GM, så är detta faktiskt en effektiv färdväg med cykel från FP till flotiljvägen, alt. från föräldrahemmet i Erikslund. GM har i så fall kommit utefter svartbyträsket via norra svartbyn, till södra svartbyn och den här platsen för vittnesuppgiften.
Om vi också antar att detta var GM som kom från FP, så innebär det ju att offret (VB) rimligen bör ha förts till området för FP något tidigare (kanske någon dag). Offret/kroppen måste då ha förts tidigare med bil till området för FP. Varför väljer man att cykla i det läget? Kroppen finns på plats, men är ännu inte funnen. Var man där för att stycka? Var man där för att undanröja spår? En cykel som färdmedel gör det mycket lättare att ta sig in i området för (senare) FP utan att märkas. Man kan också cykla in mot FP via mindre vägar och stigar. Vad hade mannen i påsen/kassen?