Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-29, 22:12
Medlem
Stiftpennas avatar
Så...när jag lanar hemifrån då. Bedriver jag illegal verksamhet om jag inte lämnar in en redovisning på mitt LANande till Lotteriinspektionen?
Citera
2013-06-30, 02:16
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiftpenna
Så...när jag lanar hemifrån då. Bedriver jag illegal verksamhet om jag inte lämnar in en redovisning på mitt LANande till Lotteriinspektionen?

Du trodde du alltså i din naivitet och oförstånd att du skulle få roa dig gratis utan att erlägga avgift och skicka in erforderlig ansökan till vederbörlig myndighet. Snart kommer datorspelsavgiftinspektören att spåra ditt ip och skicka dig en saltad faktura plus straffavgift.
Citera
2013-06-30, 12:57
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
"Lotteriinspektionen, som är tillsynsmyndighet för hasardspel och lotteri i Sverige"

Hasardspel definieras som "spel om pengar- eller annan egendom där slumpen har stor betydelse". Lotteri är lotteri är lotteri.

Såvida det inte anordnas tävlingar på dessa LAN-hallar där alla betalar en avgift för att sedan spela någon form av turneringsspel med vinstpengar så går definitionen hasardspel bort, och lotteri är det då fan inte heller. Så varför Lotteriinspektionen tycker saker övergår mitt förstånd. Det här är en dikeskörning av politikerna som måste komma att rivas upp.

"Vi ger tillstånd till förströelsespel och sköter kontrollen av dessa. Förströelsespel är mekaniska eller elektroniska spelautomater som inte ger vinst, eller som endast ger vinst i form av frispel på automaten och som anordnas för allmänheten i förvärvssyfte.

Exempel på förströelsespel är:
flipperspel
skjutare
målspel
TV-spel
Spel i LAN-miljö"

Källa http://www.lotteriinspektionen.se/sv/Press/Nyheter/LAN-spel-kraver-tillstand/

Varför i helvete ska man ha ett tillstånd att spela TV-spel???

Vad menas med Skjutare??? haha Dom menar shooters games. Om så är fallet så måste det vara det mest förlegade jag någonsin har hört, låter som en fisförnäm herre från för föra seklet som har skrivit detta.

Dom kan ju bara dra åt helvete, vad fan har dom med å göra om folk spelar SKJUTARE eller MÅLSPEL
Senast redigerad av highstakes 2013-06-30 kl. 13:01.
Citera
2013-06-30, 13:09
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes

Vad menas med Skjutare??? haha Dom menar shooters games. Om så är fallet så måste det vara det mest förlegade jag någonsin har hört, låter som en fisförnäm herre från för föra seklet som har skrivit detta.

Sjkutare är nog ett annat ord för arcad maskiner som inkluderas sega rally/time crisis etc. sådant man oftast träffar på när man är i arcad hallar.

Och med tanke på att flipper och skjutare har stått på den listan sedan den skapades så är det inte så konstigt.
Citera
2013-06-30, 15:15
Medlem
Floppsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiftpenna
Nej, det är inte lanandet i sig som kräver tillstånd. Det är uppställningen av spelmaskiner till allmänheten.
Citera
2013-06-30, 22:04
Medlem
MalekTauss avatar
Dom förstörde arkadkulturen med avgifter och åldersgränser
Citera
2013-06-30, 22:25
Medlem
Vafan leder dom in sina möten med hur dom ska dra in mer pengar samt irritera svenska medborgarna varje möte eller? Snart ska dom väl ha licens på datorskärmar och allt gaming tillbehör också...
Citera
2013-07-01, 02:48
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuguZa
Vafan leder dom in sina möten med hur dom ska dra in mer pengar samt irritera svenska medborgarna varje möte eller? Snart ska dom väl ha licens på datorskärmar och allt gaming tillbehör också...

Men säg inte att du upptäckte detta först nu.

Samhällselitens samtliga och övergripande mål med allt dom gör är alltid "Hur gör vi livet mer besvärligt och irriterande för pöblen?"

Du tror väl inte att politikereliten kommer stifta lagar som gör livet jobbigare för dom själva (hur många politiker äger LAN-hallar?) och om dom inte stiftar nya lagar och regelverk kommer folk ganska snart fråga vad vi ska ha politiker till när landet i princip kan sköta sig själv.
Citera
2013-07-01, 07:17
Medlem
dwgs avatar
Om det är prispengar inblandat så ja varför inte.
Citera
2013-07-01, 07:19
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Om det är prispengar inblandat så ja varför inte.

Skillnaden är ju att det inte är några prispengar i hallar som inferno online.
Citera
2013-07-01, 09:44
Medlem
1luvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Det är bara att vänja er vid detta. För det kommer mer, mycket mer, framöver. Det började redan med Copyswede, sedan Radiotjänst (och jag har bestämt för mig att jag missat någon).

Mycket vill ha mer, och staten är omättlig. Det kommer inte sluta förrän alla slutar med alla aktiviteter och sitter med handen utsträckt och väntar på att staten ska ge dem månadspeng.

Dvs, samhällskollaps.

Jag vet inte längre om jag ska försöka bekämpa eländet, eller applådera det (då kollapsen kommer fortare).

du glömde trängselskatt också
Citera
2013-07-01, 09:57
Medlem
Foxxyboxs avatar
Jag känner mig redan som en brottsling som kommer ha många lan framöver utan att betala en enda krona till någon jävla myndighet.

Vad ska de göra knacka på dörren? skrika och gråta tills någon släpper in dom?

Jag har en känsla av att detta är riktat till internetcafeér och events liknande dreamhack.

Om inte Radiotjänst i kiruna all over again.
Senast redigerad av Foxxybox 2013-07-01 kl. 10:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in