2013-06-30, 17:07
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Nej, att våldtäkter sker beror inte på omgivningen, det beror på gärningsmannens icke existerande spärrar.
Det begås dessutom fler våldtäkter i u-länder än det gör i i-länder, och feminismen är betydligt mer utbredd i i-länder än u-länder.
För mig är världen grå och att säga att våldtäkter absolut inte beror på omgivningen håller inte.

Bara för att de flesta människor inte våldtar någon efter att ha bråkat med feminister så betyder det inte att ingen gör det. Bara för att det krävs en man som i grunden är kapabel att våldta så innebär det inte att feminismen inte har en roll som trigger.

Jag förnekar inte att det begås fler våldtäkter i u-länder, men det beror ju ytterst på de som bor där. I Oslo så begicks 100 procent av överfallsvåldtäkterna under de senaste åren av utomeuropeiska invandrare, så visst finns det andra variabler än omgivningen. Situationen hade kanske varit ännu värre om det hade sprungit runt en massa feminister och provocerat i Afrika?
Citera
2013-06-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
För mig är världen grå och att säga att våldtäkter absolut inte beror på omgivningen håller inte.

Bara för att de flesta människor inte våldtar någon efter att ha bråkat med feminister så betyder det inte att ingen gör det. Bara för att det krävs en man som i grunden är kapabel att våldta så innebär det inte att feminismen inte har en roll som trigger.

Jag förnekar inte att det begås fler våldtäkter i u-länder, men det beror ju ytterst på de som bor där. I Oslo så begicks 100 procent av överfallsvåldtäkterna under de senaste åren av utomeuropeiska invandrare, så visst finns det andra variabler än omgivningen. Situationen hade kanske varit ännu värre om det hade sprungit runt en massa feminister och provocerat i Afrika?

Varför ska man öht "bråka med feminister"? De får ha sin åsikt precis som alla andra. Var och en får hålla sig till lagen. Varför vill någon ens gå ut och våldta och mörda, så konstigt.
Citera
2013-06-30, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SalamiSlam
Är du en bekant till honom eller? Han har sonat straffet han fick, vilket i mina och många andras ögon inte var ens nära så hårt som det borde varit. Inte en jävla chans att han skärpt sig märkbart mycket, och påstå att han är ett offer är ren och skär bullshit.

Sist ja kollade så dödade han ingen. Finns babbesvin som
Både dödat och våldtagit och inte ens suttit en bråk del
Av hagamannen.
Citera
2013-06-30, 23:45
Medlem
SalamiSlams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Av hagamannen.
Har jag påstått att han dödade någon då?
Citera
2013-07-01, 01:00
Medlem
Tvivlar starkt på att Sveriges värsta våldtäktsman är vit.
Citera
2013-07-01, 09:47
Medlem
Citat:
Tvivlar starkt på att Sveriges värsta våldtäktsman är vit.

Enligt media är det ju numera Niklas Eliasson. Märkligt nog, också han vit. Sanning, eller bara manipulation från media... det är frågan.
Citera
2013-07-01, 18:04
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Av hagamannen.

Hagamannen var extremt aggressiv och inte särskilt snäll med sina offer - vid minst ett tillfälle var det jävligt nära att offret strök med(tror det var hon som våldtogs vid tegsbron).

Att han redan kan komma ut är fan ett skämt.
Citera
2013-07-01, 19:31
Bannlyst
Sjukt samhälle vi lever i som släpper ut den jäveln.
Det lär inte bli lätt för honom i framtiden men som man bäddar får man ligga.
Citera
2013-07-02, 00:11
Medlem
Känns osäkert i och med att han gjorde så många våldtäkter, så lär inte några år i rättpsyk (fängelse?) gjort någon nytta. svinet borde sitta inne 10 år till som någon sa.

Han lär säkert byta namn och bosätta sig i södra sverige
Citera
2013-07-02, 02:39
Medlem
svampen211s avatar
Vilket jävla kalleanka land asså. Tycker så jävla synd om barnen som kommer växa upp i de här landet nu.
Citera
2013-07-02, 04:12
Medlem
Eyedols avatar
Sluta lipa förfan.

Ni som vill att han ska torteras, dö, leva resten av sitt liv i en isoleringacell, ni är fan precis som muslimer i diverse skitländer. Ni ogillar brottet han utfört och därför ska han straffas med medeltida straff.

Usch.
Citera
2013-07-02, 11:53
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Hagamannen var extremt aggressiv och inte särskilt snäll med sina offer - vid minst ett tillfälle var det jävligt nära att offret strök med(tror det var hon som våldtogs vid tegsbron).

Att han redan kan komma ut är fan ett skämt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ullervad
Sjukt samhälle vi lever i som släpper ut den jäveln.
Det lär inte bli lätt för honom i framtiden men som man bäddar får man ligga.

I vanlig ordning så har han fått det straff som domstolarna genom direktiv från riksdag och regering kan utdöma. Problemet sitter inte i juridiken, den har fungerat precis som tänkt - utan snarare politiskt. Svenska folket har år efter år röstat för den här lagstiftningen så det är tydligen vad folket i gemen önskar. Hårda straff talas det om titt som tätt men det är sällan förslag som får gehör hos folket, oftast är det väl SD och FP som kräver hårdare straff och gemensamt representerar de väl näppeligen 10% av riksdagen.

Jag tror ärligt talat inte han kommer ha några större problem i livet. Han var väl så vitt jag minns en mekaniker eller någon slags bil-hantverkare, dvs en yrkeskunskap som inte på något sätt är låst till något företag eller land. Ett mindre utseendebyte (hårstil, kroppsform, ansiktshår, glasögon/linser) och egenföretagande i mellanstor svensk stad skulle förmodligen leda till att han kan leva ut sina dagar i lugn och ro.

Annars så är det bara att flytta till Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Island eller Holland och då är han ändå nära hem samtidigt som inte en kotte skulle veta vad han har gjort.

Så länge han väljer att leva relativt anonymt och hålla sig borta från trubbel och nattliv så ser jag inte riktigt att han skulle uppleva några jätteproblem
Senast redigerad av Diseased 2013-07-02 kl. 11:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in