2013-06-30, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
Stavre/halvorstorpsdelen (där detta inträffade) är bland dom bättre områdena i Trollhättan.

Lägenheter på Östra Margaretavägen är ju dock kommunala hyreslägenheter vilken innebär mycket drägg. Villa-delarna av Dannebacken, Stavre och Halvorstorp är bra områden.
Citera
2013-06-30, 23:29
Medlem
Finns en tjej på Östra Margaretavägen 52 född 1989. Kan det vara henne det gäller?
Citera
2013-06-30, 23:31
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buster55
Finns en tjej på Östra Margaretavägen 52 född 1989. Kan det vara henne det gäller?

vid namn?
Citera
2013-06-30, 23:34
Medlem
I** F***berg
Citera
2013-06-30, 23:37
Medlem
Troians avatar
Jag begriper inte. Det talas om fyra olika adresser? Hur många adresser är det polisen varit på?

Hjortmossegata* 154
Östr* Margaretaväge* 52
Bangårdsgata* 3B
Garvaregata* 19
Citera
2013-06-30, 23:42
Medlem
På alla 4 enligt tidigare inlägg. Jag såg dem när dom gick in på Garvaregatan. Blev omkörd av insatsstyrkan 2 gånger i eftermiddag förs på E20 söder om Vara och sedan i Grästorp så dom måste ha gjort något tillslag däromkring först.
Citera
2013-06-30, 23:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buster55
På alla 4 enligt tidigare inlägg. Jag såg dem när dom gick in på Garvaregatan. Blev omkörd av insatsstyrkan 2 gånger i eftermiddag förs på E20 söder om Vara och sedan i Grästorp så dom måste ha gjort något tillslag däromkring först.

Okej. Då antar jag en bra början är att försöka finna någon form av koppling mellan adresserna. Exempelvis om en person tidigare har bott på en av adresserna numera bor på någon annan av dem...
Citera
2013-06-30, 23:45
Medlem
Det måste finnas ytterligare skäl till denna polis-styrka. Blodspåren i trappuppgången räcker inte till att halva Sveriges Poliskår invaderar lilla Trollhättan en kväll?
Citera
2013-06-30, 23:46
Medlem
ndyzs avatar
Allt verkar mystiskt...
Citera
2013-06-30, 23:50
Medlem
Bearforceones avatar
Handlar det om organiserad kriminallitet eller vad är det frågan om? Så här mycket resurser brukar inte polisen använda när de griper knarkaräckel eller vanliga småkriminella drägg.

4 olika adresser, insatsstyrkan slår till mot en lägenhet, uppgifter om blodspår i en annan lägenhet, en pundare som blev gripen i en park samt ett möjligt kidnappningsdrama. Jag får inte det att gå ihop helt enkelt. Är det ett gäng vidriga knarkarjävlar som fått snedtändning och slaktat en annan människa p.g.a. en ringa skuld?
Citera
2013-06-30, 23:51
Avslutad
Troligen en planerad insats på många adresser, som var planerad till senare i veckan, men som nu tidigarelades efter ett larm på en av adresserna. Jag vet hur de jobbar, har en kompis som är kriminalare. Jag hoppas verkligen att de lyckas utrota knarket.
Citera
2013-06-30, 23:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Handlar det om organiserad kriminallitet eller vad är det frågan om? Så här mycket resurser brukar inte polisen använda när de griper knarkaräckel eller vanliga småkriminella drägg.

4 olika adresser, insatsstyrkan slår till mot en lägenhet, uppgifter om blodspår i en annan lägenhet, en pundare som blev gripen i en park samt ett möjligt kidnappningsdrama. Jag får inte det att gå ihop helt enkelt. Är det ett gäng vidriga knarkarjävlar som fått snedtändning och slaktat en annan människa p.g.a. en ringa skuld?

Misstänker polisen grovt våld i kombination med kidnappning så räcker det nog för att kalla in det tunga artilleriet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in