2013-06-30, 13:48
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palmemannen86
....Gällande insiderinfo så har jag noll och intet, tyvärr....Du har alltså umgåtts med en person som sedermera umgåtts med både v.B*rchan och *usonius? Den ene med påståenden om att han blivit erbjuden att utföra ett mord på en svensk statsminister och en med flera mordförsök och minst ett mord på sitt samvete.

Då behövs det ingen insideinformation för att förstå att din granne umgicks i kriminella kretsar och där du även själv träffade *usonius. Jag tycker det är bra att polisen ringar in umgängeskretsen för vissa personer och att man även noterar sådana samband. Det betyder i sin tur inte att du har gjort någonting utan bara att polisen tröskar igenom sådant också.

Jag vet inte mycket i denna fråga, men vad jag vet är att om du vill ringa in mig i ett sammanhang med Uddis eller någon annan så har du tolkat in för mycket och dragit fel slutsatser.

Edit:

Sedan vill jag tillägga att det finns en ohederlighet i att som du gör klippa sönder en persons inlägg och rycka saker ur sitt sammanhang. Du bildar meningar som jag aldrig skrivit och tar bara med delar av min text.
Jag syftade enbart på uddis insiderinfo så som jag tidigare förklarat.
Grannen ovanpå umgicks redan då med v.Birchan som jag först nu 25 år senare fick nära kontakt med och kunde gissa vem Säpo hade kallat kriminell.
Grannen inunder och hennes familj jag fortfarande umgås med kunde lika lite som jag förstå att Ausonius hade kriminell bakgrund och än mindre hur han skulle komma att hämnas på hela samhället några år senare.
Vad skall jag dra för slutsatser om dig när det tagit mig 25 år att bemöta de misstankar som också du nu började använda och totalt misstolkade vad jag än försökte förklara?
Jag anser det hederligare att vara tydlig med vad man svarar på och inte blandar bort saken med oväsentligheter. Så vill jag själv bli bemött och jag är urled på hur du m.fl. oftast bortser från den viktigaste meningen från min sida.
Citera
2013-06-30, 13:56
Medlem
Krokofils avatar
Ove: ett tips i all välmening, för både ditt och trådens bästa. Sluta prata om dig själv i varje inlägg. Du är faktiskt den ende i tråden som pratar om "jag, jag, jag" hela tiden. Alla andra skriver inlägg utan att relatera till sig själva hela tiden. Du har säkert mycket att tillföra till tråden, utan att det handlar om dig själv. Detta är inget påhopp, och det är heller inte SPF som fått mig att skriva.
Citera
2013-06-30, 14:03
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palmemannen86
....Om kurdspåret nu var relevant på riktigt - hur kommer det sig då att man valde att inte ta hjälp från andra europeiska länders poliskårer gällande kurdspåret och PKK?.....
Kurdspåret var som sagt ett övertydligt planterat villospår som dolde de egentliga planerna kring Baresic. Att det var ett svenskt intresse som låg bakom och inte CIA trots all konkret inblandning från detta håll kunde HH, EC och OP vara försäkrade om redan innan.
Senast redigerad av Ove Mollvik 2013-06-30 kl. 14:14.
Citera
2013-06-30, 14:13
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
...... Alla andra skriver inlägg utan att relatera till sig själva hela tiden. Du har säkert mycket att tillföra till tråden, utan att det handlar om dig själv. Detta är inget påhopp, och det är heller inte SPF som fått mig att skriva.
Har du någonsin tillfört något i sak?
Citera
2013-06-30, 14:44
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Har du någonsin tillfört något i sak?

Öh, ja. Liksom de flesta andra här.
Citera
2013-06-30, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Jag syftade enbart på uddis insiderinfo så som jag tidigare förklarat.
Grannen ovanpå umgicks redan då med v.Birchan som jag först nu 25 år senare fick nära kontakt med och kunde gissa vem Säpo hade kallat kriminell.
Grannen inunder och hennes familj jag fortfarande umgås med kunde lika lite som jag förstå att Ausonius hade kriminell bakgrund och än mindre hur han skulle komma att hämnas på hela samhället några år senare.
Vad skall jag dra för slutsatser om dig när det tagit mig 25 år att bemöta de misstankar som också du nu började använda och totalt misstolkade vad jag än försökte förklara?
Jag anser det hederligare att vara tydlig med vad man svarar på och inte blandar bort saken med oväsentligheter. Så vill jag själv bli bemött och jag är urled på hur du m.fl. oftast bortser från den viktigaste meningen från min sida.

Det är intressant på något vis. Du menar på att andra misstänker dig, men den som de facto anklagar andra och misstänker andra är ju faktiskt i de flesta fall du. Att ifrågasätta något av dina påstående har haft den direkta konsekvensen att du står där med ett anklagande finger.

Jag håller med föregående talare. Att diskutera dig och din persona leder oss inte någonvart annat än på villovägar. Bättre att låta tråden vara för de som faktiskt har några sakuppgifter att titta närmare på.

Eller för att citera dig själv:

Citat:
"En som kan och vet allt...stör kommunikation människor emellan utan att behöva ta ansvar för något"

Kanske den bästa formuleringen som gjorts av ditt agerande i den här tråden.
Citera
2013-06-30, 15:37
Medlem
knussligs avatar
Ett hett tips är att använda ignore-funktionen. Själv har jag 10 namn på den och det blir genast en mycket intressantare och lättläst diskussionstråd då

Blir även lättare om man vill läsa längre tillbaka i tråden eftersom de värsta filurerna är de som skriver mest och har hållit på i flera år. Det är nästan så jag skulle våga påstå att ca 25% av alla inlägg i tråden försvinner då. Lägger man till några till i ignorelistan så får man nog bort ytterligare 25% och sen är det inte så väldigt mycket skräp kvar.

Fast när jag är oinloggad brukar jag glutta lite på vad trollen och galenpannorna skrivit, eftersom det ibland kan finnas intressanta uppgifter även där, även om man ska dem med stora skopor salt.
Citera
2013-06-30, 16:31
Medlem
knussligs avatar
Har förresten tappat lusten för frågan, men slänger in en fråga ändå av lite nyfikenhet. De där stålbågade glasögonen man hittade vid mordplatsen ser väldigt mycket ut som de skandiamannen har på en bild. Vet man om det var hans glasögon och varför man hittade dem där? Eller vet man nåt annat om glasögonen? (förmodligen en helt oviktig upptäckt)
Citera
2013-06-30, 16:41
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knusslig
Har förresten tappat lusten för frågan, men slänger in en fråga ändå av lite nyfikenhet. De där stålbågade glasögonen man hittade vid mordplatsen ser väldigt mycket ut som de skandiamannen har på en bild. Vet man om det var hans glasögon och varför man hittade dem där? Eller vet man nåt annat om glasögonen? (förmodligen en helt oviktig upptäckt)

HH tar upp detta i sin bok och enligt honom tillhörde glasögonen en Amigo Gomez.
Citera
2013-06-30, 18:02
Medlem
Enligt Borgnäs så glömde en av Palmes livakter en pistol i en väska på en buss kort innan mordet. Vapnet var en Smith & Wesson kaliber 38. Har vi ngt namn på denna livvakt? Den enda jag kan minnas är Bror Perä men han jobbade väl aldrig som livvakt?
Citera
2013-06-30, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av statarn
Enligt Borgnäs så glömde en av Palmes livakter en pistol i en väska på en buss kort innan mordet. Vapnet var en Smith & Wesson kaliber 38. Har vi ngt namn på denna livvakt? Den enda jag kan minnas är Bror Perä men han jobbade väl aldrig som livvakt?

Det var BP.
Citera
2013-06-30, 18:24
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Ove: ett tips i all välmening, för både ditt och trådens bästa. Sluta prata om dig själv i varje inlägg. Du är faktiskt den ende i tråden som pratar om "jag, jag, jag" hela tiden......
Är detta sakligt? Så här utstuderad taktik återkommer typiskt nog så fort anonyma fegflockens instruktioner eller motargument tagit slut på en viss punkt. Det kan nu inte tolkas som annat än håll tyst eller bli tystad om mer av sanningen skulle komma fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in