2013-06-29, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Försäkringen betaldes ut efter domen i Tingsrätten till MA som var förmånstagaren, men MA överförde frivilligt försäkringssumman till Lindas son.
Detta är en fatal lögn från din sida Lagro. Mats Alm avstod i samråd med sin advokat under häktningstiden från ersättning från nämda livförsäkring. Sant är att beloppet absolut kan ha utbetalats till Lindas son efter domen. Vad har med saken att göra?
Citat:
Det måste vara något fel på dig om du tror att jag skall gå på dina lögner.
När du lämnat Combigrillen, kan det ses som att du är på rymmen.
Du Lagro är den enda som gång på gång ertappas med uppenbara lögner i tråden. Inse nu att du har förbrukat allt förtroende här.
Citera
2013-06-29, 18:37
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Den som påstår att det fanns bevis, borde lägga fram vad det skulle vara för bevis.
Det behöver vi sannerligen inte besvära oss med för alltsammans återfinner du i domslutet.
Sedan att inte du behagar godta det hela spelar ingen som helst roll för det bryr sig ingen om.
Allra minst juridiskt folk som var involverade i ärendet ifråga.

Men du däremot - vad har du som verkligen bevisar öronsnibbsdragarens oskuld?
Var har du bevisen för att han talade sanning om kidnappningshistorien?
Annat än hans egna, bevisligen lögnaktiga ord?
Senast redigerad av Grandioso 2013-06-29 kl. 18:41.
Citera
2013-06-29, 19:09
Medlem
Grandiosos avatar
MA påstod visst i förhör att han var utan skor på fötterna när "kidnapparna" rövade
bort honom ur bostaden.
Stämde inte så bra visade det sig för skor påträffades alldeles i närheten av fyndplatsen
som bekant. Ett par fina Ecco-skor och såna hade MA i sin ägo.

Sällan har väl någon fått så dålig fason på sina lögner som denne makalöse typ.
Citera
2013-06-29, 19:12
Medlem
Grandiosos avatar
Från en blogg i år:

"Alm och mordet på Linda Chen

För att värdera om M*ts A*m kan ha mördat Linda Chen måste man försöka förstå vem M*ts A*m är.

Jag har hitta vissa egenskaper hos honom genom att läsa lite i pressen.
Man måste veta en del om personlighetsstörningar när en man som M*ts A*m ska värderas. Och synar man alla fakta som har kommit fram, då finner man stöd för att tanken bör falla på psykopati. Den störningen visar alla narcissistens drag, plus en del därtill, bland annat mytomani.

Här redovisar jag en del egenskaper som kan tillskrivas hans personlighet:

Lögnare (1)
Mytoman (1+)
Teaterspelare (2)
Narcissism (3)
Kall, beräknande (4)
"Charmerande" (5)
Snyltare (6)
Kriminell (7)"

http://synpunkaren.blogg.se/2010/march/alm-och-mordet-pa-linda-chen.html
Senast redigerad av Grandioso 2013-06-29 kl. 19:44.
Citera
2013-06-29, 20:59
Medlem
Grandiosos avatar
Här är just om Vi*toria som var gift ett par år med MA:

"Victoria, 33, tittar på bröllopsfotot av sig själv och Mats Alm
I fyra år var de gifta.

Nu är han misstänkt för mord på Linda Chen, som skulle bli hans nya hustru.

– Det skulle ha kunnat vara jag
, säger Victoria.

När Mats Alm rapporterades försvunnen tidigare i veckan blev Victoria för första gången rädd.

– Jag var rädd att han skulle söka upp mig.

När hon i fredags hörde att Mats Alm anhållits, misstänkt för mord på sin blivande hustru, blev det en chock. Hon tänker mycket på hans föräldrar och syskon – och på Linda Chens anhöriga.
– Jag kan inte förstå det. Och jag kan inte låta bli att tänka, att om det är han då kunde det lika gärna ha varit jag.

– Jag tackar Gud för att det inte var det."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12003400.ab

Bara en sån sak som att man gör slut med någon som man varit gift med i hela 4 år
via ett mail, berättar att man inte älskar denne längre, är ju så oerhört
känslokallt och simpelt att man närmast baxnar.
Citera
2013-06-29, 21:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Och i sammanhanget måste då erinras om faktumet att MA redan i förhållandet med flickan
från Peru - till vars "nödställda" familj grabben visst skulle ha överfört "bytet" från kupperna
i kombigrillen - ville övertala denna unga kvinna att teckna en livförsäkring
med honom som förmånstagare och det lika anmärkningsvärt tidigt in i relationen som
fallet var med Linda Chen, men det blev lyckligtvis aldrig av.
Det var visst ett testamente som det gällde då och inte en livförsäkring MA ville ha henne
att gå med på att upprätta, vilket framgår av följande:

Ur förhör med Victoria, före detta hustru till MA. Sid. 1488

Victoria kontaktar förhörsledaren och säger att hon vill berätta följande:
Någon gång under 2004 eller 2005 pratade Mats med Victoria om att upprätta ett testamente.
Mats sa att "det kanske är bra att vi gör ett testamente". Vidare sa han att det skulle passa bra
att få det gjort och att "man vet aldrig vad som händer".

Mats hade ordnar med papper, som Victoria skulle skriva under. Hennes minne är att det var
gröna papper. Mats visade henne hur hon skulle fylla i pappren. Victoria sa att hon skulle titta
på pappren senare. Hon skrev aldrig under något papper.

Det gjorde hon rätt i. Det räddade kanske hennes liv.
Citera
2013-06-29, 21:23
Medlem
Grandiosos avatar
Värt att påminna om:

AH: Fotografierna är tagna tiden 15 till 18 september.
LA: Du menar att han skulle vara så jävla dum så han fotograferar sig själv, ja fotograferar
sej själv i Stockholm när han ska hålla sej undan.
AH: Vad har du

LA: Ja så jävla inkompetent dum kan han inte vara, bilden på Mats där med mössan
nerdragen och jacka som jag inte känner igen det gör mej lite mera spekulation lite mera
övertygad om att faktiskt så finns det manipulationer …..det finns droger som går att använda
för att få människor helt medgörliga som helst som inte syns på drogtester efter tolv timmar
GHB till exempel ……….typ den delen som man ledigt kan ha fått i den där vätskan som han
säjer att han har svalt tabletter. (Tillåt mig spekulera vad som rörde sig i skallen där på
vresige Almaren: "Helvete också, där försa jag mig, nu fattar dom nog fan att jag vet
hur det ligger till. Snabbt som satan växla in på nåt annat. Vad? Vad? Droger, droger tar vi
fort nu innan de hinner koppla." )

AH: Vem har tagit fotografierna?
LA: Någon som kanske tog därifrån han om Mats säjer att han ja jag vet inte det är fan i alla
fall inte jag jag vet inte vem som har knäppt kortena jag har aldrig rört hans kamera eller mer
än torka av översidan när jag hitta de här för jag vart så jävla rädd då och därför så säjer jag
stenhårt att jag tror jag fortsätter tro på Mats jag tror på hans version att han har blivit
bortförd och de är dom som har bortfört han de är någon mycke liten person som har knäppt
han för han är knäppt nerifrån och uppåt så här har dom stått på knä framför han och knäppt
kort eller va har dom gjort för någonting jag tänker ………..tänker inte försöka dölja
någonting de har ingen vinst, jag tänker bara vara ärlig men (Och här tänker han: "att jag
ska behöva förnedra mig med sån skit. Helvetes pojkjävel, vad jag tvingas till. Men
snutjävlarna ska inte ta dig. Jag ska kämpa, kämpa för din skull fast du egentligen inte
förtjänar det. Hela näven i skiten får jag stoppa, men räddas ska du.")

(Här kan också göras den reflektionen att någon som finner sig ha anledning att poängtera
att man inte döljer någonting, trycker på sin ärlighet, ofta just döljer nånting, inte är så
ärlig när allt kommer omkring, den erfarenheten har jag i vart fall.)

AH: Jag skulle just komma till det Lars att nämna det att så att inte du gör Mats någon
björntjänst utan vi försöker att hjälpa honom istället för att……
LA: Absolut hela tiden men jag tänker fortsätta och tro på han och jag tänker ha mina tankar
om hur de saker och ting har gått till det kommer jag fortsätta och ha men inte få in de i mitt
huvud.

Sid. 1309. 1310

Lars Alm tillfrågas om han söndagen den 13 september 2009 gav Mats några pengar
samtidigt som han vistades i Bollnäs. Lars svarar att han har inget direkt minne av det, det
kanske var någon hundralapp som han stack åt honom. Han är inte hundraprocentigt säker om
Mats fick några pengar. Det var betydligt tidigare i tid som han hade gett honom pengar. Lars
har det inte minnet att han skulle gjort det.

Lars underrättades om att han samma dag – 13 sep. 2009 - tog ut 3.500 kr. vid bankautomat
och tillfrågades om han gav något av dessa pengar till Mats. Lars blev i sammanhanget
upprörd och tycker det är djävligt skrämmande att vi går in och kontrollerar hans konto. Han
skall kontakta åklagaren med denna frågeställning. Han svarar upprört att " Jag har fan inte
tagit ut det åt Mats ".

Sid. 1333
Citera
2013-06-29, 22:43
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
En tanke mördar mats bokförde ju alla pengar han stal från grillen.
Tror ni han gjorde likadant med pengarna han lurade L på?

Jag tror att om polisen söker i hans pojkrum kan dom nog finna
anteckningar om både mordet + motiv för det finns ju en metod att skriva av sig för att lätta på ångesten

Att lätta på ångesten --- hmm! Det finns en dylik metod – att skriva av sig -- ja.

Istället för papperslappar --- går det inte lika bra att skriva i denna tråden?

Varsågod Mats – skriv äntligen det som är sant == SANNINGEN, tack!
Citera
2013-06-29, 23:28
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Värt att påminna om:

AH: Fotografierna är tagna tiden 15 till 18 september.
LA: Du menar att han skulle vara så jävla dum så han fotograferar sig själv, ja fotograferar
sej själv i Stockholm när han ska hålla sej undan.
AH: Vad har du

LA: Ja så jävla inkompetent dum kan han inte vara, bilden på Mats där med mössan
nerdragen och jacka som jag inte känner igen det gör mej lite mera spekulation lite mera
övertygad om att faktiskt så finns det manipulationer …..det finns droger som går att använda
för att få människor helt medgörliga som helst som inte syns på drogtester efter tolv timmar
GHB till exempel ……….typ den delen som man ledigt kan ha fått i den där vätskan som han
säjer att han har svalt tabletter. (Tillåt mig spekulera vad som rörde sig i skallen där på
vresige Almaren: "Helvete också, där försa jag mig, nu fattar dom nog fan att jag vet
hur det ligger till. Snabbt som satan växla in på nåt annat. Vad? Vad? Droger, droger tar vi
fort nu innan de hinner koppla." )

AH: Vem har tagit fotografierna?
LA: Någon som kanske tog därifrån han om Mats säjer att han ja jag vet inte det är fan i alla
fall inte jag jag vet inte vem som har knäppt kortena jag har aldrig rört hans kamera eller mer
än torka av översidan när jag hitta de här för jag vart så jävla rädd då och därför så säjer jag
stenhårt att jag tror jag fortsätter tro på Mats jag tror på hans version att han har blivit
bortförd och de är dom som har bortfört han de är någon mycke liten person som har knäppt
han för han är knäppt nerifrån och uppåt så här har dom stått på knä framför han och knäppt
kort eller va har dom gjort för någonting jag tänker ………..tänker inte försöka dölja
någonting de har ingen vinst, jag tänker bara vara ärlig men (Och här tänker han: "att jag
ska behöva förnedra mig med sån skit. Helvetes pojkjävel, vad jag tvingas till. Men
snutjävlarna ska inte ta dig. Jag ska kämpa, kämpa för din skull fast du egentligen inte
förtjänar det. Hela näven i skiten får jag stoppa, men räddas ska du.")

(Här kan också göras den reflektionen att någon som finner sig ha anledning att poängtera
att man inte döljer någonting, trycker på sin ärlighet, ofta just döljer nånting, inte är så
ärlig när allt kommer omkring, den erfarenheten har jag i vart fall.)

AH: Jag skulle just komma till det Lars att nämna det att så att inte du gör Mats någon
björntjänst utan vi försöker att hjälpa honom istället för att……
LA: Absolut hela tiden men jag tänker fortsätta och tro på han och jag tänker ha mina tankar
om hur de saker och ting har gått till det kommer jag fortsätta och ha men inte få in de i mitt
huvud.

Sid. 1309. 1310

Lars Alm tillfrågas om han söndagen den 13 september 2009 gav Mats några pengar
samtidigt som han vistades i Bollnäs. Lars svarar att han har inget direkt minne av det, det
kanske var någon hundralapp som han stack åt honom. Han är inte hundraprocentigt säker om
Mats fick några pengar. Det var betydligt tidigare i tid som han hade gett honom pengar. Lars
har det inte minnet att han skulle gjort det.

Lars underrättades om att han samma dag – 13 sep. 2009 - tog ut 3.500 kr. vid bankautomat
och tillfrågades om han gav något av dessa pengar till Mats. Lars blev i sammanhanget
upprörd och tycker det är djävligt skrämmande att vi går in och kontrollerar hans konto. Han
skall kontakta åklagaren med denna frågeställning. Han svarar upprört att " Jag har fan inte
tagit ut det åt Mats ".

Sid. 1333

Frågan är hur kan lars veta att bilden är tagen i sthlm???
Stor tabbe av polisen
Citera
2013-06-29, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
Frågan är hur kan lars veta att bilden är tagen i sthlm???
Stor tabbe av polisen

LA har tidigare under förhöret (sid 1308) fått reda på av förhörsledaren att de nu kommer att titta på ett antal bilder som är tagna i Stockholm. Inte ens LA var alltså så dum!
Citera
2013-06-30, 00:02
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mallgan88
LA har tidigare under förhöret (sid 1308) fått reda på av förhörsledaren att de nu kommer att titta på ett antal bilder som är tagna i Stockholm. Inte ens LA var alltså så dum!

okej tack för den,
jävla amatör till polis skulle inte förvåna mig om mats fick ett papper med alla frågorna innan förhör
så han kunde hitta på bortförklaringar
Citera
2013-06-30, 04:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
Att lätta på ångesten --- hmm! Det finns en dylik metod – att skriva av sig -- ja.
Istället för papperslappar --- går det inte lika bra att skriva i denna tråden?
Det ser vi tydliga exempel på här.
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
Varsågod Mats – skriv äntligen det som är sant == SANNINGEN, tack!
Det allra bästa är att Mats Alm går till polisen och lägger korten på bordet. Som situationen är i nuläget så är det två familjer som lider alla helvetets kval. Lagro icke att förglömma. Ska dessa människor kunna gå vidare med sina liv så måste Mats Alm bekänna sin skuld beträffande Linda Chens onda och bråda död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in