2013-06-29, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Och nu hyllar Anti-feminister en aktion av värsta sortens extremfeminister bara för att det var en protest mot Islam. Oh, the irony!

Jag ogillar fotbollshulliganer och nazister, men om ett gäng fotbollshulliganer fick för sig att konfrontera ett gäng nazister så skulle jag gilla handlingen. Du verkar en aningens tappad bakom en vagn om du inte begriper att man per utomatmatik inte måste ta avstånd från allt en individ eller grupp gör enkom för att man ogillar deras ideologi.
Citera
2013-06-29, 17:02
Medlem
Bengrots avatar
Den enda slutsats jag kan dra av Aftonbladets tystnad är att de är kvinnoförtryckande antifeminister. Manschauvinistiska svin med andra ord. Äckliga människor som jobbar på den tidningen
Citera
2013-06-29, 17:03
Medlem
Sådant här beteende har ingenting med att främja kvinnors position i samhället.

Det är bara "bränn BH" rörelsen igen.

Det kan likställas med att en homosexuell stöd grupp skickade massa män för att råhångla i Peterskyrkan i Vatikanen för att hävda sin rätt.

Jag tycker dock det är löjligt att massa nazister kommer till deras försvar bara för att dom ogillar muslimer när nazisterna tycker minst like illa om feminismen som dom mest fundamentala islamisterna.
Citera
2013-06-29, 17:07
Medlem
DEATHSTARRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Hahaha, jag gillar hur journalisten leker med orden.

"De blev tillsagda att lämna moskén vilket de inte ville och då har det blivit lite knuffande, säger Lars Neumann, stationsbefäl på Södermalms polisstation till Expressen.se"

Knuffanden kan man ju tolka lite snällt som tafsanden?

Förmodligen är texterna på arabiska, därför svenska polisen får jobba vidare med att studera dem närmare. Ett inte helt oangenämt arbete.

"Leker med orden". Det är ett citat. Begåvningsreserven marscherar på forumet i sedvanlig anda.
Citera
2013-06-29, 17:08
Medlem
DEATHSTARRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Aftonbladet verkar inte bry sig, de vill väl inte ställa sig på SDs sida och bli betraktade som islamofober. Det är nog många vänstermuppar som har problem med hur de ska tycka och agera nu

Varför tror du det? Alla har väl rätt att protestera? Dock inte nakna och därför är de gripna. Ser verkligen inte vad som skulle göra det här speciellt. Du famlar.

Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
HAHAHA Ja, Kulturnytt SR har väl sänt ett par dygns reportage om hur hemskt det var att Pussy Riots medlemmar greps och fängslades. Så nu får de att göra

Var det Gerard Depardieu som sa att om PR gjort samma aktion mot en moské så hade det hela världen reagerat. Som svenska media och alla PK-iter hånade honom.

Fortfarande inget på Aftonbladet..... Är Jan Helin informerad? Han får väl ringa och fråga varför redaktionen aldrig svarar

Och så begåvningsreserven igen.

Dagens gripande beror på att de var barbröstade = förargelseväckande beteende. De tas in till förhör. De har inte fängslats. Och kommer med största sannolikhet att släppas.

Citat:
Ursprungligen postat av JoanJen

Det kan likställas med att en homosexuell stöd grupp skickade massa män för att råhångla i Peterskyrkan i Vatikanen för att hävda sin rätt.

Jag tycker dock det är löjligt att massa nazister kommer till deras försvar bara för att dom ogillar muslimer när nazisterna tycker minst like illa om feminismen som dom mest fundamentala islamisterna.

Nazister och rassar är kända för att slänga kappan efter vinden för att plocka politiska poäng. I det här fallet mycket svårskördade.

Typ, "muslimer hatar homosexuella!". Ja, och det gör SD- och KD-anhängare också.
Typ, "muslimer hatar kvinnor/feminism/ kampen för kvinnors rättigheter!" Ja, det gör SD också. extremt mycket.

De är av samma skrot och korn. Det vill säga, långt ifrån humanister eller för mänskliga rättigheter. Inskränkta egon.
Senast redigerad av DEATHSTARR 2013-06-29 kl. 17:14.
Citera
2013-06-29, 17:16
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoanJen

Två saker: För det första är man inte nazist om man ogillar islam, man är på sin absoluta höjd islamofob. Nazister gillar islam (okej gillar är att ta i, men de föraktar inte islam nämnvärt), det de avskyr är judendomen. Muslimer och nazister kommer väl överens i många fall, deras gemensamma fiende är ju juden.Kolla Irans president som förnekar förintelsen t.ex. Nazister tror på en sionistisk konspiration som innebär den vita rasens utdöende. Islamofober, som oftast är sverigedemokrater, har däremot ingenting emot judar och judendom. SD är det enda riksdagspartiet som stöder Israel, och Kent Ekeroth är judisk.

För det andra så är det bra att man uppmärksammar kvinnoförtrycket inom islam, som annars totalignoreras. Det förekommer hedersvåld i Sverige, och de som blir utsatta är unga muslimska kvinnor. De muslimska sönerna får gå omkring som vem som helst, medan de muslimska döttrarna praktiskt taget låses in på kvällarna. Att man som feminist "glömmer" det, som alla svenska feminister gör, bevisar att man anser att bara svenska kvinnor är värda jämställdhet. En absurd människosyn är vad det är.
Citera
2013-06-29, 17:17
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Den enda slutsats jag kan dra av Aftonbladets tystnad är att de är kvinnoförtryckande antifeminister. Manschauvinistiska svin med andra ord. Äckliga människor som jobbar på den tidningen
Ja. Fi f-n.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article17045709.ab

Publicerad 15,28. Ditt inlägg postades 17,02.
Citera
2013-06-29, 17:20
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEATHSTARR
Varför tror du det? Alla har väl rätt att protestera? Dock inte nakna och därför är de gripna. Ser verkligen inte vad som skulle göra det här speciellt. Du famlar.
Det är ju just det att de är nakna på överkroppen som är grejen fast det verkar du inte fatta. De gör det i en miljö där kvinnor ska hålla käften och helst drapera sig i enmanstält och inte ta plats. En genialisk aktion som förtjänar all form av respekt från ett västerländskt perspektiv!

YOU GO GIRLS
Citera
2013-06-29, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Kvinnor tog av sig toppless i Stockholmsmoské

Så, var någon FB-are på plats vid händelsen?

På plats i en moské??? En FB-are??? Har jag svårt att tänka mig. men det var ett härligt och trevligt initiativ av tjejerna. mer sånt, tack.
Citera
2013-06-29, 17:22
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ja. Fi f-n.

OK, jag klickar inte runt på deras hatsajt då jag inte vill hjälpa till att sponsra dem. Finns inte artikeln på deras förstasida så finns den inte för mig.

EDIT: Nu ser jag en liten länk. Sjukt uselt av Aftonnazisten!
Senast redigerad av Bengrot 2013-06-29 kl. 17:25.
Citera
2013-06-29, 17:25
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ja. Fi f-n.

Men kära blomvattnare, de har ju bara pliktroget publicerat TT:s kommuniké. Bokstav för bokstav.

Istället kör de med en ny sommarpratarhittepåhistoria:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article17040807.ab
Senast redigerad av sWeePerr 2013-06-29 kl. 17:29.
Citera
2013-06-29, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Två saker: För det första är man inte nazist om man ogillar islam, man är på sin absoluta höjd islamofob. Nazister gillar islam (okej gillar är att ta i, men de föraktar inte islam nämnvärt), det de avskyr är judendomen. Muslimer och nazister kommer väl överens i många fall, deras gemensamma fiende är ju juden.Kolla Irans president som förnekar förintelsen t.ex. Nazister tror på en sionistisk konspiration som innebär den vita rasens utdöende. Islamofober, som oftast är sverigedemokrater, har däremot ingenting emot judar och judendom. SD är det enda riksdagspartiet som stöder Israel, och Kent Ekeroth är judisk.

För det andra så är det bra att man uppmärksammar kvinnoförtrycket inom islam, som annars totalignoreras. Det förekommer hedersvåld i Sverige, och de som blir utsatta är unga muslimska kvinnor. De muslimska sönerna får gå omkring som vem som helst, medan de muslimska döttrarna praktiskt taget låses in på kvällarna. Att man som feminist "glömmer" det, som alla svenska feminister gör, bevisar att man anser att bara svenska kvinnor är värda jämställdhet. En absurd människosyn är vad det är.

Jag sa aldrig att man var nazist för att man ogillar islam utan att det i det här fallet helt enkelt är nazister som ogillar muslimer.

Sedan är nazisters förvirrade och ironiska relation till muslimer värdigt en tråd på egen hand men inte här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in