Citat:
Ni tycks tro att det här som hände på Combigrillen för c:a 20 år sedan när MA jobbade där, att det finns någon koppling till Lindas död.Jag har en känsla av att om MA Inte hade begått de där grova gatuköksstölderna som
sammanlagt uppgick till den ansenliga summan 90 000 och behövt skämmas inför sin
familj för vad han ställt till med, så hade det möjligen tett sig helt annorlunda i "vår sak".
Då hade han kanske varit mera benägen att avlämna ett erkännande - förutsatt att det
skett i stundens hetta och inte var ett dåd utfört i vinningssyfte - för då hade han ju inte
haft detta med stölderna och den medföljande SKAMMEN i sitt bagage så att säga.
Det måste nämligen ha tyngt honom oerhört att än en gång behöva stå fram för i
synnerhet sin far kanske som en brottsling, ja, som missdådare i detta fall, och denna
insikt om vad det skulle innebära för familjens heder och ära förhindrade honom
i alla vidare tankar på att verkligen lätta på sitt samvete och hjärta.
Vetskapen om sonen som en mördare, officiellt fastställd i en rättslig DOM, var bara
för mycket att låta drabba familjen i Lottefors då han ju redan alltså "gjort bort sig" och
bringat förnedring till de sina.
Men som sagt: hade han varit fri från tidigare förbrytelser som uppdagats så kanske, kanske
sannolikheten för ett framkrypande av medgivande till sin skuld beträffande Lindas Chens
död varit aningen större än vad som nu var fallet.
Nu var det bara alltför svårt, ja, rent omöjligt, att göra rätt i vad som hänt
och ta ett straff i slutändan.
Särkilt föreställer jag mig faderns skugga som vilande tung över vederbörande.
Inte en gång till utsätta denne och de andra för några skamliga rysligheter signerade avkomman....
Det lät sig bara inte göras alltså. Bättre då att gömma sig i lögner hur miserabla de
än var till sin karaktär. Och till varje pris stanna kvar i dessa. Och där är han kvar än...
Teoretiserar jag.
sammanlagt uppgick till den ansenliga summan 90 000 och behövt skämmas inför sin
familj för vad han ställt till med, så hade det möjligen tett sig helt annorlunda i "vår sak".
Då hade han kanske varit mera benägen att avlämna ett erkännande - förutsatt att det
skett i stundens hetta och inte var ett dåd utfört i vinningssyfte - för då hade han ju inte
haft detta med stölderna och den medföljande SKAMMEN i sitt bagage så att säga.
Det måste nämligen ha tyngt honom oerhört att än en gång behöva stå fram för i
synnerhet sin far kanske som en brottsling, ja, som missdådare i detta fall, och denna
insikt om vad det skulle innebära för familjens heder och ära förhindrade honom
i alla vidare tankar på att verkligen lätta på sitt samvete och hjärta.
Vetskapen om sonen som en mördare, officiellt fastställd i en rättslig DOM, var bara
för mycket att låta drabba familjen i Lottefors då han ju redan alltså "gjort bort sig" och
bringat förnedring till de sina.
Men som sagt: hade han varit fri från tidigare förbrytelser som uppdagats så kanske, kanske
sannolikheten för ett framkrypande av medgivande till sin skuld beträffande Lindas Chens
död varit aningen större än vad som nu var fallet.
Nu var det bara alltför svårt, ja, rent omöjligt, att göra rätt i vad som hänt
och ta ett straff i slutändan.
Särkilt föreställer jag mig faderns skugga som vilande tung över vederbörande.
Inte en gång till utsätta denne och de andra för några skamliga rysligheter signerade avkomman....
Det lät sig bara inte göras alltså. Bättre då att gömma sig i lögner hur miserabla de
än var till sin karaktär. Och till varje pris stanna kvar i dessa. Och där är han kvar än...
Teoretiserar jag.
Där ägaren till Combigrillen kom och påstod att det saknades pengar i kassan och även hotade med polisanmälan.
För att inte göra en höna av en fjäder gick MA far in och redde upp alltsammans och därmed skulle saken ha varit avslutat.
Nu har ni grävt upp den här händelsen, därför ni har haft stor torka på något som skulle vara motiv för Lindas död och att MA skulle vara inblandad.
Det har skrivits spaltkilometer om den här Combigrillen med tusentals upprepningar, den har naturligtvis ingenting med Lindas död att göra.
Det här visar att eran analysförmåga är av 0 värde och påståenden ni kommer med ligger också på samma nivå.
Man kan väl inte koppla ihop snatterier och kanske parkeringsböter och att någon går mot röd gubbe, som ni tycks göra med ett mord.
Vad som kan kopplas ihop som enligt statistik visat sig riktigt är om någon tidigare utfört mord eller dråp och även om personen brukat våld tidigare och finns i straffregistret för sådana brott tidigare.
Genom att Sverige har stor asylinvandring och papperslös invandring, finns det tidigare mördare som kommit in i landet, därför det finns ingen kontroll på personer som kommit in på det sättet.
Det har visat sig att i Sverige har de fortsatt med mördandet och sedan har det inte gått att utvisa dem, därför i deras hemland har de varit efterlysta för mord och det landet kan ha haft dödsstraff och Sverige kan inte utvisa någon som riskerar dödsstraff.
Det här visar har de mördat en gång, kan de också göra det en gång till.