2013-06-28, 23:23
Medlem
SirHizzs avatar
tänk er på kungens födelsedag.

han går ut och vinkar mot folket, Silvia är säkert där med barnen och victoria och daniel och estelle.

det vore ganska lätt för någon att ligga på på taket på nån byggnad i närheten.

ha en filt på sig eller nåt så man inte syns, och blåsa av ett P skott mot Kungafamiljen och tagit ut alla på en gång.

hur långt kan man skjuta med ett P skott, Pansarskott m/86, hur är träffsäkerheten och vad är hastigheten.

är det bofors som tillverkar dessa?

jag har inga planer på att genomföra detta, var mer ett exempel om en terrorist kan ta ut dom med ett skott. det är ju bara för dom att ta sig in i en byggnad i närheten och gå upp på taket. ?
Senast redigerad av SirHizz 2013-06-28 kl. 23:26.
Citera
2013-06-28, 23:29
Moderator
Eerieyes avatar
SÄPO övervakar säkerligen hustaken också. Och polisflyget.

Oaktat det så träffar du inte.
Citera
2013-06-28, 23:29
Medlem
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pansarskott_m/86
Citera
2013-06-28, 23:30
Medlem
Koprofilias avatar
nu vet inte jag säkert men innan kungafamiljen går ut ofentligt kan jag tänka mig att säpo kollar över alla hustak.
Citera
2013-06-28, 23:32
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koprofilia
nu vet inte jag säkert men innan kungafamiljen går ut ofentligt kan jag tänka mig att säpo kollar över alla hustak.

hahaha alla hustak i hela området runt slottet.

det är nog en del byggnader runtomkring
Citera
2013-06-28, 23:40
Medlem
Koprofilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
hahaha alla hustak i hela området runt slottet.

det är nog en del byggnader runtomkring
med helikopter.
Citera
2013-06-29, 05:48
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Ska du nödvändigtvis döda någon som inte uppehåller sig i ett bepansrat fordorn så finns det typ 2000 alternativ som är bättre än ett pskott.
Det går ju självklart att döda folk med ett pskott men vapnet är ju inte direkt utvecklat för det och resultatet lär bli därefter.
Citera
2013-06-29, 06:54
Bannlyst
Vill minnas att nån av mcgängen sköt pansarskott på motståndarna när hells angels etablerade sig i sverige. Vill åxå minnas att det mest bara blev hål i väggen, och det inte blev nån pang alls, för pansarskottet träffade tegel och inte pansar.

Man kan ju sikta på vickans haka, förstås...
Citera
2013-06-29, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koprofilia
med helikopter.

P-skott från helikopter? Låter ju inte helt smart..

Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan
Vill minnas att nån av mcgängen sköt pansarskott på motståndarna när hells angels etablerade sig i sverige. Vill åxå minnas att det mest bara blev hål i väggen, och det inte blev nån pang alls, för pansarskottet träffade tegel och inte pansar.

Troligen var det att han stod för nära målet så att projektilen inte hann "armeras".
Senast redigerad av Refhen 2013-06-29 kl. 07:05.
Citera
2013-06-29, 07:07
Medlem
LaaseUWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan

Du minns rätt, Bromma om jag kommer ihåg rätt.
P-skott har en armeringstid vilket betyder att målet måste vara minst 20-30 meter bort för att armeras.
På min tid fick vi inte skjuta skarpa p-skott då det hävdades att de kunde smälla i händerna på oss så träffsäkerheten är jag osäker på men att man borde träffa ett stillastående fordon på 200-300 meter håller jag troligt.
Problemet är ju att det är riktad sprängverkan så det är ju ett värdelöst vapen mot mjuka mål...
Citera
2013-06-29, 07:43
Medlem
scoremaxs avatar
Det framgår ju väldigt tydligt att det alltså inte handlar om att skjuta p-skott från helikoptern, utan om avsökning av hustak med helikoptern..
Citera
2013-06-29, 08:40
Medlem
Koprofilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refhen

P-skott från helikopter? Låter ju inte helt smart..

.

nej
läs de som stod innan, jag skrev inte att någon skulle skjuta från helikopter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in