2013-06-28, 16:55
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du var på SU-8 nu va? Spara den när du kommer till SU-14 för SU-8 tyckte jag var fantastiskt mycket roligare än den jävla superklumpedunsen SU-14

Hallå där! Dont u bad mouth my schoolbus from hell

SU-14-2 är en sjukt kompetent arty med rätt crew (och rätt spelare)
oneshottar mycket och träffar bra (om inte besättningen just den dagen
har kommit över nycklarna till vodkaförrådet, då är det kört)
Citera
2013-06-28, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du var på SU-8 nu va? Spara den när du kommer till SU-14 för SU-8 tyckte jag var fantastiskt mycket roligare än den jävla superklumpedunsen SU-14

Visst jag sparar den men jag ser också fram emot att ha en större vagn med större kanon.

Standard kanonen på SU-8 är hälften så kraftfull som den jag hade på den mindre vagnen (SU-122A) Och bristen på eldkraft är smärtsamt uppenbar då skott efter skott bara rikoschetterar utan att göra någon skada.

Sedan struntar jag i om SU-8'ans 122mm skjuter dubbelt så snabbt som SU-122'ans 152mm För jag tar hellre ett skott som omedelbart förstör en heavy tank än 3 skott som alla bara studsar.
Citera
2013-06-28, 19:52
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoanJen
Är det någon mening att ha flera tanks av samma typ? Köpte just SU-8 och jag undrar om det finns någon mening med att spara föregångaren SU-122A.

Ja, om man gillar en viss tank behåller man den och spelar tills man har riktigt bra stats på den eller tröttnar. Har man över 66% winrate och 1800 wn7 kan man sälja med gott samvete.

Tier 6 och 8 kan man ju använda i kompanier och tier 10 säljer man aldrig.

Förövrigt är arty i 8.6 bara för masochister. Inga arties når upp i över 50% winrate globalt, dvs. det går inte att vinna matcher med arty. Efter patchen är mediums och TDs kungar. Med Foch 155 t.ex. är det numera inga problem att pumpa iväg 4000 dmg per match vinna över 60% av solo randoms med. Arty, heavies och lights har ingen chans längre.
Senast redigerad av slemmigsnigel 2013-06-28 kl. 20:14.
Citera
2013-06-28, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Ja, om man gillar en viss tank behåller man den och spelar tills man har riktigt bra stats på den eller tröttnar. Har man över 66% winrate och 1800 wn7 kan man sälja med gott samvete.

Tier 6 och 8 kan man ju använda i kompanier och tier 10 säljer man aldrig.

Förövrigt är arty i 8.6 bara för masochister. Inga arties når upp i över 50% winrate globalt, dvs. det går inte att vinna matcher med arty. Efter patchen är mediums och TDs kungar. Med Foch 155 t.ex. är det numera inga problem att pumpa iväg 4000 dmg per match vinna över 60% av solo randoms med. Arty, heavies och lights har ingen chans längre.

Jag spelar ju inte med en stridsvagn jag tycker är tråkig bara för att få högre winrate. Sedan har jag 54% winrate med SU-122A och 51% "over all" vilket är helt okej for mig.
Citera
2013-06-28, 20:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Arty, heavies och lights har ingen chans längre.
På na east talas det en del om att SPG och LT kommer försvinna mer och mer, om SPG inte kan dra sitt strå till stacken gör LT inte så mycket nytta.
Citera
2013-06-28, 20:50
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
På na east talas det en del om att SPG och LT kommer försvinna mer och mer, om SPG inte kan dra sitt strå till stacken gör LT inte så mycket nytta.

Så är det naturligtvis. Vissa scouter som Chaffee och WZ-132 har dock fortfarande tillräckligt med firepower och camo för att klara sig själva men rena scouter förlorar.

Det jag sa om heavies stämmer kanske inte helt, tänkte mest på tier 10. Tier 7-9 finns det många heavy tanks som klarar sig bra. Och KV-1S som egentligen är en medium med gigantisk bössa

Citat:
Ursprungligen postat av JoanJen
Jag spelar ju inte med en stridsvagn jag tycker är tråkig bara för att få högre winrate. Sedan har jag 54% winrate med SU-122A och 51% "over all" vilket är helt okej for mig.

Är det solo randoms skulle jag vara jävligt nöjd med 54% Det lär inte gå att komma högre än så i 8.6.
Senast redigerad av slemmigsnigel 2013-06-28 kl. 21:02.
Citera
2013-06-28, 21:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
http://www.youtube.com/watch?v=-QpFbaXjwHM&feature=youtu.be
Citera
2013-06-28, 21:13
Medlem
Sträckte mig efter ett chips. Körde artilleriet av ett stup i dom första sekunderna på en match. Total skrot i en bäck.

Nästa strid.

Slias var den som strök med först denna match endast på grund av den vidriga färgen på hans stridsvagn
Citera
2013-06-28, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Inte dra sitt strå va

Och det var med den lilla kanonen, lilla radion och utan scout.

Edit: Nästa match

Ärligt talat så tycker jag Arty fungerar precis som det ska. Jag har inget att klaga på i nuläget.
Senast redigerad av JoanJen 2013-06-28 kl. 22:15.
Citera
2013-06-28, 23:18
Medlem
Littlebear34s avatar
Har provat nästan alla scouts i och det spelet(bara AMX 13 90(halvvägs dit i 75an)/Chaffee(ska försöka den efter jag fixat T69 via T71)/T-50-2(inga planer men kommer nog vilja skaffa den också) och gillar de flesta! Även om det är viktigt att ha bra camo så är det bra att ha lite pen på sin kanon men de flesta har det så man kan spela de som en lite snabbare medium tank.
Citera
2013-06-29, 07:45
Medlem
Kebabsugers avatar
varför har alla klankat ner på Maus?
den är snabbare än at2, t95 och Tog2(mycket snabbare)
stod idag i en match och trada mot 3!!! st overpowered IS7
dom vågade inte köra fram och runda mig för dom visste inte om det fanns fler i basen(den korta banan med gräs och två kullar och dom rushade)
bounsade typ allt deras pot dmg received va ca 30000(29k nått), alltid varit kung på att vinkla, jag bounsar ju med su100y oxå om jag ser vem som skjuter på mig :P och med maus är det så jäkla lätt, bara vinkla tornet under reload med
och middle lower plate slår dom inte igenom med vinkling hehe

e100 bajs eller använder alla guld när dom ser den, maus bounsar guld
i denna matchen så dödade jag själv en is7, och tog ner den ena till 200 hp och den andra till 50hp(lucker)
men en obj 268 rullade över kanten och de nyttjade då de överlevande is7, rysska tanks är ju osynliga vid 50meter :P så dom stod och sköt när jag försökt ta hand om 268, dog där, men vårt lag redan börjat cappa och tack vara min maus så vann vi
btw min polare körde e100 i samma match, avlossade 5 skott som alla bounsade på is7, dom där extra få pen man har med 128mm gör nytta ändå

ang e100

hade en match där jag i e100 hade 1 on 1 mot en e75, när han hade 500hp kvar så började han bounsa typ allt
jag vet att e75 kan vara tuff när den vinklar(själv gått 1on1 med is7 och vunnit), men seriöst? e100 borde piska, bounsade även 1 guld skott med avg pen på 300 på hans lower plate(wtf) medans han lyckades penna mig varje gång!! i lower plate, även vid korrekt vinkling

jag har haft jpe100 och obj268, foch 155 bounsa på min lower plate när jag vinklar, jag hävdade han hade guld ammo, han svarade n00b, vilket jag antog som att han använde guld ammo
e75 har ju apcr som guld ammo, apcr har dom inte ändrat än? var väl bara heat som fick ändringar hur den pennar ?
var ju ett rykte att dom sänkte e100 lower plate till 120mm i 8.6, stämmer detta ?
Senast redigerad av Kebabsuger 2013-06-29 kl. 07:47.
Citera
2013-06-29, 09:29
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Är det solo randoms skulle jag vara jävligt nöjd med 54% Det lär inte gå att komma högre än så i 8.6.

Jag har 66-68% winrate med SU-8.
Kan det vara för att jag inte är och förstör för mina medspelare? Har jag äntligen kommit till insikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in