2013-06-28, 19:04
Bannlyst
Hej alla här på Flashback, hoppas ni har en trevlig fredag.

Sitter här och funderar lite kring livet och dess gång samtidigt som jag läser runt lite här i R&S.
Tanken slog mig då, varför så negativa trådar kring allt som har med relationer att göra?

Stängde ner Flashback för någon sekund och lät tankarna sväva iväg. Tanken som kom upp var "Alla hittar alltid någon tillslut, när hittar jag min?"

Funderar fortfarande, men det känns lite som man är Ted i How i met your mother (för er som sett det)

Alltså man hittar den "rätta" tillslut.

Jag tror jag hittar min rätta om 5-7 år faktiskt, då är jag 28.

Vad tror ni? Luta er tillbaka och låt fantasin flöda iväg, när hittar du den rätta för dig?

En fråga till, tror ni att det finns den "rätta"?
Senast redigerad av Mekarn92 2013-06-28 kl. 19:07.
Citera
2013-06-28, 19:08
Medlem
Jafan89s avatar
Dags för lite mindblowing saker:

Tänk om man redan har hittat den rätta, men man vet bara inte om det?
Citera
2013-06-28, 19:12
Medlem
IGrundOchBottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekarn92

Sitter här och funderar lite kring livet och dess gång samtidigt som jag läser runt lite här i R&S.
Tanken slog mig då, varför så negativa trådar kring allt som har med relationer att göra?

Stängde ner Flashback för någon sekund och lät tankarna sväva iväg. Tanken som kom upp var "Alla hittar alltid någon tillslut, när hittar jag min?"

Funderar fortfarande, men det känns lite som man är Ted i How i met your mother (för er som sett det)

Vad tror ni? Luta er tillbaka och låt fantasin flöda iväg, när hittar du den rätta för dig?

Jag tror mig ha hittat en schyssst brud jag pallar av mer än ett par dagars häng... Och tror även vi kan lära av varann mycket under tid, hon verkar schysst och jordnära, världens snällaste.
Med den "rätta" så får du någon att jobba med i en längre tid tillsammans med den du åtnjuter sällskap av... på gott och ont!
Citera
2013-06-28, 19:14
Medlem
Adam211s avatar
Jag hittade den rätta för många år sedan men talade inte om det för henne. Idag är hon gift med en kille och har 2 barn.
Citera
2013-06-28, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Dags för lite mindblowing saker:

Tänk om man redan har hittat den rätta, men man vet bara inte om det?

Ja men det kan ju vara så! Men tänk nu om du har hittat den rätta, om du nu skulle gissa vem det är, vet du vem det är då?
Citera
2013-06-28, 19:33
Medlem
Mr.bonzos avatar
Citat:

Hur kommer du fram till just 5-7 år? Läst i stjärnorna, haft en dröm eller kanske ett sjätte sinne?
Själv tänker jag inte så mycket på det utan trivs ganska bra med hur jag har det nu.
Citera
2013-06-28, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.bonzo
Hur kommer du fram till just 5-7 år? Läst i stjärnorna, haft en dröm eller kanske ett sjätte sinne?
Själv tänker jag inte så mycket på det utan trivs ganska bra med hur jag har det nu.

Tror det mer är ett sjätte sinne, jag vet inte men har en känsla att det är mitt år på något sätt. Tjejer är alldeles för dumma vid denna åldern (20-24) men runt 25-30 tror jag det blir bättre.
Citera
2013-06-28, 19:48
Medlem
Mr.bonzos avatar
Citat:
Tror det mer är ett sjätte sinne, jag vet inte men har en känsla att det är mitt år på något sätt. Tjejer är alldeles för dumma vid denna åldern (20-24) men runt 25-30 tror jag det blir bättre.

Skönt att du ser ljust på framtiden. Vad det gäller dumma tjejer så finns det gott om dom även i ålderspannet 25-30. Men man ska väl inte tappa hoppet om mänskligheten ännu kanske.

Och om den "rätta" finns så tror jag det. Jag tror mig ha träffat denne både en och två gånger men av olika anledningar så har det runnit ut i sanden eller gått åt h-vete
Citera
2013-06-28, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.bonzo
Skönt att du ser ljust på framtiden. Vad det gäller dumma tjejer så finns det gott om dom även i ålderspannet 25-30. Men man ska väl inte tappa hoppet om mänskligheten ännu kanske.

Och om den "rätta" finns så tror jag det. Jag tror mig ha träffat denne både en och två gånger men av olika anledningar så har det runnit ut i sanden eller gått åt h-vete

Ja man måste se ljust på livet överhuvudtaget! Annars blir man ett vandrande neggo och det vill man ju inte vara.

Men om du har träffat din rätta en eller ett par gånger och det gått åt helvete så är det inte din rätta. När du träffar din rätta kommer ni båda ta varandra med storm och vara varandra trogna resten av livet, så är det bara! Håll ut min vän, din dag kommer.
Citera
2013-06-28, 21:20
Medlem
Det beror på hur man definierar "den rätta". Är det ens liv stora kärlek har jag redan träffat henne och slarvat bort henne, men om man skall definiera det som en kvinna som man "lever lycklig med i alla sina dagar" som det heter i sagorna så vete fan. Inte imorgon direkt. Kanske om 10-20 år möjligen när åldern börjar sätta in och man kan få tag på en änka i sin egen ålder, ty alla som verkar vara något att ha idag är ju tyvärr också upptaga.
Citera
2013-06-28, 22:42
Medlem
Rockasigs avatar
Om man med den rätte/rätta menar nån som är perfekt kommer man aldrig träffa den rätta/rätte. För att vara realistisk måste man ha skrivit upp vissa egenskaper som man har som absoluta hos en partner, sen ska man orka med hens andra egenskaper som inte är särskilt positiva.

Om jag har tur så träffar jag den rätte inom 4 år, men inom 8 år har jag säkert träffat den rätte. Jag har aldrig haft ett förhållande/ens hånglat med en kille, därför hoppas jag på det första alternativet. Får vara nog med ensamheten.
Citera
2013-06-28, 22:50
Medlem
Mr.bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockasig
Om man med den rätte/rätta menar nån som är perfekt kommer man aldrig träffa den rätta/rätte. För att vara realistisk måste man ha skrivit upp vissa egenskaper som man har som absoluta hos en partner, sen ska man orka med hens andra egenskaper som inte är särskilt positiva.

Om jag har tur så träffar jag den rätte inom 4 år, men inom 8 år har jag säkert träffat den rätte. Jag har aldrig haft ett förhållande/ens hånglat med en kille, därför hoppas jag på det första alternativet. Får vara nog med ensamheten.

Ensamheten fungerar ju ganska bra det också. även om det kanske kan låta tråkigt i andras öron.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in