2013-06-28, 11:41
Medlem
Lite som Topic avslöjar, Hur gammal ska man vara för att förtära Alkoholhaltiga drycker på ett flygplan? Räcker 18 eller måste man vara 20 år?
Citera
2013-06-28, 12:00
Medlem
iwlss avatar
Det beror på vilket land flygplanet är registrerat i. Är det registrerat i Sverige, såsom en del utav SAS flotta, är det Sveriges lagar som gäller ombord oavsett var planet befinner sig. Flyger du ett flygbolag med plan registrerade i USA, är det deras lagar som gäller.
Citera
2013-06-28, 12:27
Medlem
neqers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwls
Det beror på vilket land flygplanet är registrerat i. Är det registrerat i Sverige, såsom en del utav SAS flotta, är det Sveriges lagar som gäller ombord oavsett var planet befinner sig. Flyger du ett flygbolag med plan registrerade i USA, är det deras lagar som gäller.
Exakt, men det skiljer sig även inom EU-ländernas alkohollagstiftningar också.
Citera
2013-06-28, 14:26
Medlem
Flygbolaget Ryan Air är ett av bolagen jag kommer resa med. Alltså bör den vara Registrerad i Spanien- Alltså borde det vara okej för mig att förtära Alkohol ombord på planet?
Citera
2013-06-28, 15:53
Medlem
Medicinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejdetbliringet
Flygbolaget Ryan Air är ett av bolagen jag kommer resa med. Alltså bör den vara Registrerad i Spanien- Alltså borde det vara okej för mig att förtära Alkohol ombord på planet?
Alla Ryans plan är registrerade på Irland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in