2013-06-27, 16:37
Medlem
Murvelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Det är lätt att ordna demonstrationer på första maj och ha massvis med polis som försvara er.. Jag kan garantera dig att den nya SvP demon kommer att hållas på någon liten ort för att undvika motstånd.
Vad har antalet poliser och antidemonstranter att göra med om SvP har tillräckligt aktivism för att kunna ordna andra manifestationer än de två som lagts ner? Just det, ingenting. Som sagt, de gemensamma demonstrationerna har försvunnit. Det har kommit andra av demonstrationer av individuella organisationer istället.
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
SMR organiserar ju inte "demonstrationer".. De dyker upp i en stad för att dela flygblad i en halvtimme och sedan så sticker de från platsen.

Bollnäs var ju ett undantag, men platsen var ju noga valt. Då det finns inte någon autonom rörelse i Bollnäs. Och glömde du att motdemonstrationen mot SMR samlade mycket flera folk än SMR lyckades med?
Du trasslar in dig mer och mer i dina lögner. Bollnäs valdes p.g.a. våldtäkten. Antalet motdemonstranter, som är högst diskutablet, har inget att göra med nivån på SMRs aktivism.

Här är några andra exempel på i förväg utlysta manifestationer:
http://www.nordfront.se/lordagens-talare-par-sjogren-infor-motet-i-ludvika.smr
http://www.nordfront.se/oppet-mote-i-mariannelund.smr
http://www.nordfront.se/information-om-manifestationen.smr
Citera
2013-06-27, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelo
Vad har antalet poliser och antidemonstranter att göra med om SvP har tillräckligt aktivism för att kunna ordna andra manifestationer än de två som lagts ner? Just det, ingenting. Som sagt, de gemensamma demonstrationerna har försvunnit. Det har kommit andra av demonstrationer av individuella organisationer istället.

Det är inte något märkligt att ordna en demo..

Citat:
Du trasslar in dig mer och mer i dina lögner. Bollnäs valdes p.g.a. våldtäkten. Antalet motdemonstranter, som är högst diskutablet, har inget att göra med nivån på SMRs aktivism.

Här är några andra exempel på i förväg utlysta manifestationer:
http://www.nordfront.se/lordagens-talare-par-sjogren-infor-motet-i-ludvika.smr
http://www.nordfront.se/oppet-mote-i-mariannelund.smr
http://www.nordfront.se/information-om-manifestationen.smr

Bollnäs valdes för att det är Bollnäs. Våldtäkter sker i alla andra städer. Men istället så har du SMR som håller på med utannonserade möten i ställen där A)SMR har inga aktivister B)Autonoma har inga aktivister. Det är ju omöjligt att störa ett SMR möte som hålls i t.ex Mariannelund och det är darför SMR håller sina öppna möte i dessa ställen.
Citera
2013-06-28, 07:58
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Antalet som deltog minskade inte:
http://sv.metapedia.org/w/Salemmanifestationen

Att du länkar till nassarnas egna wikipedia är ju inte lika efterblivet. Det är ett rätt så välkänt faktum att Antalet minskade rejält.

Citat:
Aktivismen har inte minskat. Som sagt erkänner t.o.m. Expo att icke-Internetaktivismen ökar. Beträffande demonstrationer se mina tidigare svar. Dessutom finns som sagt idag exempelvis SvPs demonstrationer 1 maj och SMRs olika demonstrationer.

Roligt att du kan använda både expo och metapedia som källa. Jag har inte sagt att aktiviteterna minskat jag har sagt att de bytts ut. Från stora offentliga arrangemang till spontana flygbladsutdelningar och slutna möten.

Citat:
Detta oräknat att SD nu har stöd av 10% av befolkningen och SDs demonstrationer.

Och vad fan har SD med vitmakt-miljön att göra? Senaste motdemonstrationen jag var med på mot SD så var de drygt 130 personer och motdemonstranterna var över 2000. Rätt så patetiskt antal från SD.
Citera
2013-06-28, 18:42
Medlem
Murvelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Att du länkar till nassarnas egna wikipedia är ju inte lika efterblivet. Det är ett rätt så välkänt faktum att Antalet minskade rejält.

Roligt att du kan använda både expo och metapedia som källa. Jag har inte sagt att aktiviteterna minskat jag har sagt att de bytts ut. Från stora offentliga arrangemang till spontana flygbladsutdelningar och slutna möten.
Som anonym skribent kan du förstås skriva vad du vill men ingen, utom de redan troende, kommer att tro på dig utan källor.

Sedan förstår jag inte varför du använder lögner som är så enkla att genomskåda? Både SvPs 1 maj demonstrationer eller SMRs manifestationer som i Bollnäs är stora offentliga arrangemang.
Citat:
Och vad fan har SD med vitmakt-miljön att göra? Senaste motdemonstrationen jag var med på mot SD så var de drygt 130 personer och motdemonstranterna var över 2000. Rätt så patetiskt antal från SD.
Vem har sagt att diskussionen bara gäller "vit makt"-miljön? AFA och RF gör ingen sådan begränsning.

Dina overifierbara personliga påståenden är i vanlig ordning ointressanta.
Citera
2013-06-29, 10:18
Medlem
Citat:
Sedan förstår jag inte varför du använder lögner som är så enkla att genomskåda? Både SvPs 1 maj demonstrationer eller SMRs manifestationer som i Bollnäs är stora offentliga arrangemang.

Fast nu är du uppenbarligen någon som endast bedriver internetkrigande. Du har nog knappast varit involverad lika många år som jag för då hade du fan märkt skillnaden. Första Maj med SvP har jag varit och motdemonstrerat och det är småskit jämfört med förr. Bollnäs var jag inte med det var ju knappast något större evenemang.

Citat:
Vem har sagt att diskussionen bara gäller "vit makt"-miljön? AFA och RF gör ingen sådan begränsning.

Fast nu handlade ju diskussionen ursprungligen om Expos rapport om vitmakt-miljön.
Citera
2013-06-29, 12:03
Bannlyst
Citat:

2000? Ständigt denna underbara vänsterhumor!
Citera
2013-06-29, 16:29
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladugardsdorr
2000? Ständigt denna underbara vänsterhumor!

Motdemonstrationen mot SDL i Malmö var ungefär 2.5. Så ja, 2000 mot SD låter som en ganska vettig summa
Citera
2013-06-29, 18:10
Medlem
Murvelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Motdemonstrationen mot SDL i Malmö var ungefär 2.5. Så ja, 2000 mot SD låter som en ganska vettig summa
Beklagligt att det är så låg kvalitet på väntersmurfarna här. SDL <> SD.
Citera
2013-06-29, 18:28
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:

Vad jag menade var att om något så okänt som SDL kan dra 2.5k motdemonstranter så kan väl SD också göra det. Jag skrev ingenstans att det var samma sak. Om du ska sätta ord i munnen på folk får du iaf lära dig hur man gör det smidigt för just nu är du bara pinsam
Citera
2013-06-30, 12:33
Medlem
Murvelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Vad jag menade var att om något så okänt som SDL kan dra 2.5k motdemonstranter så kan väl SD också göra det. Jag skrev ingenstans att det var samma sak. Om du ska sätta ord i munnen på folk får du iaf lära dig hur man gör det smidigt för just nu är du bara pinsam
Högst tveksamt antal. Oavsett detta var deltagarna knappast tilll någon större del autonoma.
Citera
2013-06-30, 12:51
Medlem
Citat:

SDL i Malmö var 18 personer mot drygt 2000+ som är den demonstrationen som buenaventura syftar på.

Den demonstrationen jag syftar på var när SDU samlade drygt 130 personer inklusive fascister från italienska La Destra. Då var motdemonstranterna över 2000+. Detta var i Malmö runt oktober 2011.
Citera
2013-06-30, 12:53
Medlem
Murvelos avatar
Citat:
SDL i Malmö var 18 personer mot drygt 2000+ som är den demonstrationen som buenaventura syftar på.

Den demonstrationen jag syftar på var när SDU samlade drygt 130 personer inklusive fascister från italienska La Destra. Då var motdemonstranterna över 2000+. Detta var i Malmö runt oktober 2011.
Inga källor som vanligt. Sedan vet jag inte vad detta har att göra med autonoma eller AFA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in