Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-27, 23:35
  #8641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Vem vill lyssna på SDs meningslösa tal där man bara kastar skit på andra partier och talar om en misslyckad integrationspolitik, utan att presentera egna lösningar?
Haha, ja så kan man ju se det. Ärligt talat så skulle jag önska att media bestämde vad SD vill göra, för då skulle SD bli ett bra parti, slänga ut invandrare och massa sånt.

Men lite synd är det ju, då det är i mångt och mycket samma väljargrupp.
Citera
2013-06-27, 23:46
  #8642
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordkamp
Hur ser uppslutningen ut inför Nordisk vision? (Vad säger magkänslan )
Finns det någon info om talare som kommer deltaga, eller får man helt enkelt vänta och se?
Är riktigt sugen men har inte bestämt mig än, övertala mig.
Omkring 200 eller strax över skulle jag gissa på.
Mer information lär komma strax efter Almedalsveckan skulle jag tro, än så länge är inga talare offentliggjorda.

Det främsta argumentet för att närvara under Nordisk Vision är ju att man får komma bort ett tag, umgås med likasinnade i en avslappnad och inspirerande miljö och ha det trevligt och skoj tillsammans. Workshops, aktiviteter, inspirerande talare och allmän kamratskap i ett par dagar liksom.
Citera
2013-06-28, 00:00
  #8643
Medlem
Nordkamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Omkring 200 eller strax över skulle jag gissa på.
Mer information lär komma strax efter Almedalsveckan skulle jag tro, än så länge är inga talare offentliggjorda.

Det främsta argumentet för att närvara under Nordisk Vision är ju att man får komma bort ett tag, umgås med likasinnade i en avslappnad och inspirerande miljö och ha det trevligt och skoj tillsammans. Workshops, aktiviteter, inspirerande talare och allmän kamratskap i ett par dagar liksom.

Jo, det verkar lovande.
Tack för ett snabbt svar!
Citera
2013-06-28, 02:47
  #8644
Medlem
Apropå intervjun i Värmland så tycker jag att den trots allt överlag var positiv. Madicken verkade ganska osäker och hade kanske inte så bra svar men gav ändå ett äkta intryck. En vanlig svensk ung kvinna som vågar stå upp för sina åsikter i TV är mycket värt. Även den arga killen som ingrep gjorde ett genuint intryck. Visst, det kunde självfallet ha hanterats mycket bättre men det var äkta och ärligt och det märker folk. Folk är trötta på fejk och lismande kräk. Hellre en äkta och arg svensk som konfronterar mediapacket på ett "oproffsigt" sätt än falska skojare som säljer ut sitt folk.
Citera
2013-06-28, 11:42
  #8645
Medlem
Germanias avatar
Ni är nog lite förblindade om ni tycker att killen som bröt in intervjun var ett bra inslag, påminde om en typisk förortsblatte som blir upprörd över att förorten framställ i dålig dager och inte kan hantera sig. Antingen ställer man upp på såna här intervjuer eller så låter man bli, kan man inte bete sig civiliserat så är låta bli det bästa alternativet.
Citera
2013-06-28, 12:22
  #8646
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
Ni är nog lite förblindade om ni tycker att killen som bröt in intervjun var ett bra inslag, påminde om en typisk förortsblatte som blir upprörd över att förorten framställ i dålig dager och inte kan hantera sig. Antingen ställer man upp på såna här intervjuer eller så låter man bli, kan man inte bete sig civiliserat så är låta bli det bästa alternativet.

Jag håller delvis inte med. I dagens situation hade det nog bara friskat upp om någon arg svensk t.o.m. hade misshandlat en vidrig journalist i direktsändning på bästa sändningstid, som hjälten i Gyllene Gryning som spöade upp en enerverande kommunistkärring i TV. Se på hur SD ökade i popularitet efter "järnrörsskandalen".
Citera
2013-06-28, 13:02
  #8647
Medlem
Snake-Blakes avatar
Jag har sett värre intervjuer. Jag blev själv intervjuad på stan av en lokalreporter, och jag blev helt ställd. Jag flackade med blicken och formulerade mig på ett nervöst och osammanhängande sätt. Jag gick tillbaka och tittade på intervjun och jag gav intrycket av att vara lika nervös och ovan som M.PF. Det är inte lätt om man inte är van vid kameror.

Däremot blev det smått penibelt när "Peter" avbröt 1.09 in i klippet. Jag förstår att reportern blev ställd och förbluffad över att "Peter" inte tyckte att han ställde relevanta frågor. Fram tills dess hade han ställt relevanta frågor. Resten av frågorna blev färgade av "Peters" tolkning av vad som är relevanta frågor.

Om ni ska vinna folks hjärtan så måste ni ha en mediastrategi. Ni måste förbereda era representanter på att det värsta kommer att hända när ni blir intervjuade. Det var rent ut sagt klantigt av er att ni inte var förberedda ens på relativt lätta frågor. Ni hade tur att reportern skötte sitt job någorlunda opartiskt. Ni hade tur att det inte var en TV4 reporter som gjorde denna intervju, då hade det kunna gå ännu värre.

Utse lokala representanter som står för intervjuer i TV och radio. Grilla dessa på alla möjliga frågor och scenarion som kan uppstå. Skriv ner uppemot 50-100 olika frågor som era representanter ska svara på och filma detta. Titta igenom svaren tillsammans och låt sen högkvarteret utforma en mediastrategi för hur de ska svara på partiets grundläggande åsikter om en mängd ämnen.

Ni behöver inte låta som finslipade politiker men ni måste bli mycket bättre än debuten.
Det är en sak att vara finslipad bakom en skärm och ett tangentbord på nätet, och en helt annan sak att bli intervjuade i tv och radio.

Välkomna till upptrappningen av valet 2014. Nu är det på riktigt.
Citera
2013-06-28, 13:05
  #8648
Medlem
Snake-Blakes avatar
Nu när ni uteslutit utpressaren ur partiet, hur ställer ni er till uteslutning av aktivisterna som hängde ut den friade mannen? Väntar ni till en eventuell polisanmälan eller är det självsanering som gäller? Och hur ställer ni er till bidragsfuskare inom partiet?
Citera
2013-06-28, 13:42
  #8649
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Men vem av dessa arga unga arbetslösa män ska till Almedalen och hålla med deras fascistledare?
Nu hänger jag inte riktigt med. Menar du hur många från SvP som ska närvara vid Almedalen? Vet faktiskt inte riktigt, men det borde bli några bilar med folk i alla fall. Vill du träffa dem så går naturligtvis det att ordna då de annonserat ut sina tider i ett inlägg som jag länkade till tidigare.
__________________
Senast redigerad av Straybullet 2013-06-28 kl. 13:44.
Citera
2013-06-28, 14:14
  #8650
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
Nu när ni uteslutit utpressaren ur partiet, hur ställer ni er till uteslutning av aktivisterna som hängde ut den friade mannen? Väntar ni till en eventuell polisanmälan eller är det självsanering som gäller? Och hur ställer ni er till bidragsfuskare inom partiet?

Tror du verkligen vanliga medlemmar kan besvara frågor om enskilda medlemmars framtid i partiet? Nej, den typen av frågor bör ställas direkt till styrelsen.
Citera
2013-06-28, 14:33
  #8651
Medlem
Snake-Blakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Tror du verkligen vanliga medlemmar kan besvara frågor om enskilda medlemmars framtid i partiet? Nej, den typen av frågor bör ställas direkt till styrelsen.

Om du känner att du som vanlig medlem av partiet inte kan svara på den frågan, så tycker jag att du överlåter svarandet till de medlemmar som kan svara på den, och som skriver i denna tråd.

Tråden heter trots allt Svenskarnas parti tråden, allt om SvP och flera i partistyrelsen bidrar till svar i denna tråd.
Citera
2013-06-28, 14:39
  #8652
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
Tråden heter trots allt Svenskarnas parti tråden, allt om SvP och flera i partistyrelsen bidrar till svar i denna tråd.
mrphonk är den enda ordinarie ledamot från partistyrelsen som skriver i den här tråden/är aktiv på Flashback. Rickard-SVP är suppleant. Däremot tror jag inte att du kommer få något svar ändå angående enskilda medlemmars framtid i partiet. Sådant tas alltid internt, och jag menar att det är den korrekta och rätta inställningen.

Hade jag gjort bort mig hade jag inte velat att mina överordnade skulle sitta och avhandla eventuella åtgärder mot mig på Flashback, det hade jag funnit ganska olustigt faktiskt, och jag tror att de flesta håller med mig när de tänker efter en stund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in