2013-06-27, 21:13
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Varför skulle Kissen vara förtjänt av en femma? För att han inte förstör för andra?.. Är inte det bara, vanligt hyffs?

Eller är ni andra bara egoistiska självupptagna skurkar och idioter?
Som inte verkar existera längre, jag själv fick plantor utslitna för två år sen, det verkar som dom flesta här skulle bara ta allt och dra iväg.
Jag börjar känna mig gammal här men JA, jag skulle faktiskt uppskatta nån form av bekräftelse från ägaren, som en finders fee, jag kunde faktiskt om jag verkligen ville vara sådan dels eller ta det själv eller tipsa polisen att sätta upp en span på stället, med dagens teknik så kan jag övervaka stället om jag så behagar för ingen kostnad :-D

En femma hade varit symbolisk, en lowrider hade däremot varit på sin plats, grabben måste ju ändå veta att han har allt TACK VORE MIG, jag kunde bara ta det och gå vilket dom flesta andra här skulle ha gjort och eller jag kunde sabotera hela stället.
Citera
2013-06-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
Som inte verkar existera längre, jag själv fick plantor utslitna för två år sen, det verkar som dom flesta här skulle bara ta allt och dra iväg.
Jag börjar känna mig gammal här men JA, jag skulle faktiskt uppskatta nån form av bekräftelse från ägaren, som en finders fee, jag kunde faktiskt om jag verkligen ville vara sådan dels eller ta det själv eller tipsa polisen att sätta upp en span på stället, med dagens teknik så kan jag övervaka stället om jag så behagar för ingen kostnad :-D

En femma hade varit symbolisk, en lowrider hade däremot varit på sin plats, grabben måste ju ändå veta att han har allt TACK VORE MIG, jag kunde bara ta det och gå vilket dom flesta andra här skulle ha gjort och eller jag kunde sabotera hela stället.

Så eftersom moralen i den här tråd är så pass låg så gör du dig förtjänt av en femma? Varför skulle du sabotera för? Vad får du ut av det?

Förstår om du vill vara en skurk och sno någon annans arbete och kärlek och antagligen enda skörd och nu är det försent att sätta nya i blom utomhus. Men varför skulle du förstöra de för?!

Nä jag hade vattnat plantorna och gett de lika kärlek och vara glad för att det är fler som odlar. Den här branschen är redan så jävla smutsig, gör den inte smutsigare. Vi potheads borde hålla ihop och se efter varandra istället och sprida lite kärlek. Förstår inte varför det är så mycket hustle och smuts när det kommer till cannabis.
Senast redigerad av pogba 2013-06-27 kl. 22:13.
Citera
2013-06-27, 23:38
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Så eftersom moralen i den här tråd är så pass låg så gör du dig förtjänt av en femma? Varför skulle du sabotera för? Vad får du ut av det?

Förstår om du vill vara en skurk och sno någon annans arbete och kärlek och antagligen enda skörd och nu är det försent att sätta nya i blom utomhus. Men varför skulle du förstöra de för?!

Nä jag hade vattnat plantorna och gett de lika kärlek och vara glad för att det är fler som odlar. Den här branschen är redan så jävla smutsig, gör den inte smutsigare. Vi potheads borde hålla ihop och se efter varandra istället och sprida lite kärlek. Förstår inte varför det är så mycket hustle och smuts när det kommer till cannabis.
Jag kan absolut förstå tanken med att ge något som en schysst gest, för att uppmuntra ärlighet. En parallell till växterna är om man hittar något annat fint och värdefullt ute, låt oss säga att man hittat en Iphone i skogen. Det riktiga är att se till så att ägaren får sin Iphone tillbaka, förslagsvis genom att lämna den till Polisen. Men hur många gör verkligen detta?

Själv har jag hittat en del värdefulla saker och lämnat dom till Polisen och man har rätt till hittelön. Polisen har förklarat för mig att detta är för att uppmuntra ärlighet och visst ligger det mycket i det. Hittelönen hjälper till som en morot för folk att vara ärliga. Samma tycker jag kan tillämpas på plantorna som någon hittar ute. Jättemånga är ohederliga och skulle bara ta det utan några som helst betänkligheter så visst är det rimligt med en uppskattande gest mot den som är ärlig och låter ägaren få ha sina saker i fred.

Folk är ohederliga överlag (exemplet med Iphone som hittas ute av random person) och ännu lite mer i drogkretsar och just på grund av detta är det verkligen på sin plats att känna (och även visa) tacksamhet mot dom som är föredömliga och hänsynsfulla. Det är så lätt att säga att alla haschrökare borde hålla ihop och sprida kärlek men tyvärr är det inte så mycket mer än en romantiskt drogskimrande utopi.
Citera
2013-06-28, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Jag kan absolut förstå tanken med att ge något som en schysst gest, för att uppmuntra ärlighet. En parallell till växterna är om man hittar något annat fint och värdefullt ute, låt oss säga att man hittat en Iphone i skogen. Det riktiga är att se till så att ägaren får sin Iphone tillbaka, förslagsvis genom att lämna den till Polisen. Men hur många gör verkligen detta?

Själv har jag hittat en del värdefulla saker och lämnat dom till Polisen och man har rätt till hittelön. Polisen har förklarat för mig att detta är för att uppmuntra ärlighet och visst ligger det mycket i det. Hittelönen hjälper till som en morot för folk att vara ärliga. Samma tycker jag kan tillämpas på plantorna som någon hittar ute. Jättemånga är ohederliga och skulle bara ta det utan några som helst betänkligheter så visst är det rimligt med en uppskattande gest mot den som är ärlig och låter ägaren få ha sina saker i fred.

Folk är ohederliga överlag (exemplet med Iphone som hittas ute av random person) och ännu lite mer i drogkretsar och just på grund av detta är det verkligen på sin plats att känna (och även visa) tacksamhet mot dom som är föredömliga och hänsynsfulla. Det är så lätt att säga att alla haschrökare borde hålla ihop och sprida kärlek men tyvärr är det inte så mycket mer än en romantiskt drogskimrande utopi.

Jag förstår dig på alla punkter men blir bara oerhört irriterad på människor som ser det som en självklarhet att ta växterna. Sen är det även skillnad mellan att ta en iPhone och någon annans växter. Dels genom att försäkringsbolag kan alltid ersätta en stulen iPhone. Och sen kräver växter ytterliggare en lång tid av omvårdnad och går inte att sätta i blom igen den här sommaren. Aja nog med offtopic, förstår ditt resonemang men tycker det är synd att så många verkar bara tänka konsekvensetiskt.
Citera
2013-06-28, 03:45
Medlem
Bdonks avatar
Ja det blev lite OT men frågan tål uppenbarligen att diskuteras, eller hur?

Jag har en idé riktad till Kissen. Du hade ju plantor som du tänkte sätta ut, på just den platsen. Var jag förstår har du nu satt dom någon annanstans, men vad hindrar egentligen att du också använder den fina platsen för dina växter? Jag tänker så här: Dom som har sina växter där vet ju om (eller kommer att få reda på snart) att du låter deras plantor stå ifred och om dom är det minsta vettiga tycker jag att dom absolut borde låta dina plantor få vara ifred också. Ömsesidig respekt. Om inte annat vore det ett intressant experiment att se vad det blev av det hela. Kanske prova med att sätta dit en eller två av dina plantor, Kissen?

OnT: Och lägga upp ett fint foto på det här (med ytterligare laminerade lappar märkta Kissen på dom egna plantorna).
Citera
2013-06-28, 11:38
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanza101
Låter härligt. Hur är rökat överhuvudtaget jämfört med Sverige då? Billigare uppenbarligen men blir man stukad då? Kör du rent eller blandar med tobak (om du röker joint dvs.)

Det varsta som kan handa om polisen tar dig med nagon tia ar att du far punga upp kontanter. Priset beror pa hur bra du ar pa forhandla. Ska jag utga fran det jag hort sa ar 40-50 dollar vanligast men hort att nagra haft oturen med 100 dollar.
men det ar jakligt lungt salange du inte varje dag gar runt i turistomraden med en fet i munnen.
Polisen bryr sig endast om vanliga smogare om dom har trakigt o behover pengar, finns aven poliser som saljer till utlanningar som har barer osv har nere. cash rules sa att saga.

Kvaliten beror pa forsaljaren.
Finns riktig djungelskit sen finns det nagot mellanting o sedan skunket.
mellantinget ar bra odlat lokalt utomhus weed, helt klart bra for penga, aven det jag oftast generellt roker.
Skunket.Lite dyrare men tungt. Enda nackdelen ar att det river i halsen en hel del.Patal om det, att kurera ar ganska sallsynt har.

djungelskit:
http://oi42.tinypic.com/2nakapw.jpg

Grejen ar att det ar 12/12 ljus har storre delen av aren sa plantorna hinner aldrig bli stora innan skord sedan sa spelar girigheten sin roll ocksa.

Brunt ska finnas, men har ej sett till annat an mitt egna hittills. En tuktuk snubbe pastad han hade fran malaysia o gav en smulig bit att tugga pa. Smakade kemikaliskt samt att jag kande nagot efter sa misstanker att han forsokte lura pa mig heroin.

Ibland roker jag rent om graset ar ok for halsen, annars kor jag ner en nypa tobak i mecket.
Senast redigerad av postkran 2013-06-28 kl. 11:43.
Citera
2013-06-28, 15:04
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Idag kom en femma white russian på posten, sen en femma ljus marockan tidigare i veckan

http://i.imgur.com/IqnBlFM.jpg
http://i.imgur.com/JjaVIVZ.jpg
http://i.imgur.com/mJJ5CtJ.jpg

Trevlig helg på er
Senast redigerad av fr3aksh0w 2013-06-28 kl. 15:43.
Citera
2013-06-28, 17:02
Medlem
hoppidoppis avatar
http://imgur.com/qviF2L6

BHO-extrakt gjort på Pure Power Plant och 7g kvalitétsgräs av 2 olika sorter.

Nu är det slut på veckan, det är dags för fredags FYYYYR
Citera
2013-06-28, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoppidoppi
http://imgur.com/qviF2L6

BHO-extrakt gjort på Pure Power Plant och 7g kvalitétsgräs av 2 olika sorter.

Nu är det slut på veckan, det är dags för fredags FYYYYR
PPP. Det är fan fina grejer det.
Citera
2013-06-28, 18:54
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Det är det absolut. Jag sitter med ett halvt hekto PPP framför mig samt ett par bongkoppar av detsamma i mig i skrivande stund
Citera
2013-06-28, 20:48
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:

I tråden?
Snarare i världen, men skit sak samma, ja, jag är av åsikt att en gest hade varit på sin plats, det hade i alla fall kommit från mig om jag har hittat nån av mina odlingar signerat, jag hade tagit kontakt med personen och bjudit friskt (beroende på skörden) för jag skulle personligen kännt tacksamhet att individen dels inte tog mina plantor eller förstörde dom bara för att.

Du ställer bra frågor men ... varför till mig?
JAG tog ett steg bak och lämnade odlingen intakt, det är ljusår mer än kommentatorerna skulle ha gjort och ljusår mer än det jag själv råkade ut för.
Varför få ut nått eller vad av att förstöra för andra, jag vet inte, jag sysslar inte med det!

Citat:
Ja vi borde hålla ihop, det är precis det som är min poäng, nu behöver vi inte överdriva med att jag ska sköta hans jobb ( i regn dessutom där jag kasserade mina skor och riskerade grova tusenlappar i elektronik) men tycker du inte att man håller ihop genom att bekräfta varandra och dela med sig?
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Ja det blev lite OT men frågan tål uppenbarligen att diskuteras, eller hur?

Jag har en idé riktad till Kissen. Du hade ju plantor som du tänkte sätta ut, på just den platsen. Var jag förstår har du nu satt dom någon annanstans, men vad hindrar egentligen att du också använder den fina platsen för dina växter? Jag tänker så här: Dom som har sina växter där vet ju om (eller kommer att få reda på snart) att du låter deras plantor stå ifred och om dom är det minsta vettiga tycker jag att dom absolut borde låta dina plantor få vara ifred också. Ömsesidig respekt. Om inte annat vore det ett intressant experiment att se vad det blev av det hela. Kanske prova med att sätta dit en eller två av dina plantor, Kissen?

OnT: Och lägga upp ett fint foto på det här (med ytterligare laminerade lappar märkta Kissen på dom egna plantorna).
Jag är helt med dig och jag tackar modar som har låtit den här lilla diskussionen stå kvar trots att det inte uppfyller topicen och har bilder i varenda post.

ideen är god och det finns en chans att jag faktiskt gör det.
Ska ut med det sista imorgon bara det att det sista är det största, hade en lång balkong blomkroka och där tyckte jag var smart med att utnyttja den.
Nu står jag här med en två meters lång grej med 10 plantor i där rötterna har säkert snurrat ihop sig, eftersom jag inte kan dela på dom så åker den ut i sin helhet, vågar inte riktigt sätta den på ett ställe där det finns risk att odlaren kanske inte riktigt visar uppskattningen för mitt ädla did och bara svinar sig.
Mina övriga ställen var inte ideala heller samt plantorna svaga från balkongen, satte ut dom alla i riktig oväder så det finns en risk att ingen av dom klarade sig:/
Får se hur jag ställer mig till saken imorgon, idag vill jag äntligen sova ut efter att ha gått up hela veckan runt 4-5 på morgonen.
Men det är många timmar tills dess, jag kanske ändrar mig och chansar.

Det finns även en annan aspekt av det hela, odlare emellan så blir det alltid en tävling, han har färdiga lowriders som berusar bara man luktar på dom medan jag har bebyjanes från balkongen, skulle bli direkt pinsamt att sätta ut min kruka bredvid hans odling
Senast redigerad av kissen_mjau 2013-06-28 kl. 21:46.
Citera
2013-06-28, 21:57
Medlem
hoppidoppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker

Ja, verkligen - om odlaren är duktig.

Igår meckade jag och 2 kamrater en dödsfet joint innehållandes ett helt fyllt OCB-papper av mina 2 weedsorter - som bara de är väldigt potenta (ca 1,2g weed)- och ett halvt gram olja smetat runt hela pappret och även inuti spliffen innan jag förseglade den med mitt saliv.

Jag har inte riktigt landat ifrån den upplevelsen ännu.
Eftereffekterna av den gåsen lär sitta i minst några dagar.
Kroppen får som en chock när man röker så mycket cannabinoider på en gång.
Det blir ju liksom en hel del för kroppen att bryta ner.

När jag vaknade imorse var jag fortfarande hög.
Inte peakad, men påtagligt bäng och omskakad i huvudet.

Rökte en liiiiten piphit weed innan idag med också med 2 droppar olja på toppen och jag var hög i 6-7 timmar, sen rökte jag en liten till och nu sitter jag här och gottar mig

Hoppas ni har det bra alla, här har ni en virtuell joint som jag passar till er http://24.media.tumblr.com/tumblr_mdnaqbW4al1qcng38o1_500.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in