Citat:
Ursprungligen postat av
pogba
Så eftersom moralen i den här tråd är så pass låg så gör du dig förtjänt av en femma? Varför skulle du sabotera för? Vad får du ut av det?
Förstår om du vill vara en skurk och sno någon annans arbete och kärlek och antagligen enda skörd och nu är det försent att sätta nya i blom utomhus. Men varför skulle du förstöra de för?!
I tråden?
Snarare i världen, men skit sak samma, ja, jag är av åsikt att en gest hade varit på sin plats, det hade i alla fall kommit från mig om jag har hittat nån av mina odlingar signerat, jag hade tagit kontakt med personen och bjudit friskt (beroende på skörden) för jag skulle personligen kännt tacksamhet att individen dels inte tog mina plantor eller förstörde dom bara för att.
Du ställer bra frågor men ... varför till mig?
JAG tog ett steg bak och lämnade odlingen intakt, det är ljusår mer än kommentatorerna skulle ha gjort och ljusår mer än det jag själv råkade ut för.
Varför få ut nått eller vad av att förstöra för andra, jag vet inte, jag sysslar inte med det!
Citat:
Nä jag hade vattnat plantorna och gett de lika kärlek och vara glad för att det är fler som odlar. Den här branschen är redan så jävla smutsig, gör den inte smutsigare. Vi potheads borde hålla ihop och se efter varandra istället och sprida lite kärlek. Förstår inte varför det är så mycket hustle och smuts när det kommer till cannabis.
Ja vi borde hålla ihop, det är precis det som är min poäng, nu behöver vi inte överdriva med att jag ska sköta hans jobb ( i regn dessutom där jag kasserade mina skor och riskerade grova tusenlappar i elektronik

) men tycker du inte att man håller ihop genom att bekräfta varandra och dela med sig?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bdonk
Ja det blev lite OT men frågan tål uppenbarligen att diskuteras, eller hur?
Jag har en idé riktad till Kissen. Du hade ju plantor som du tänkte sätta ut, på just den platsen. Var jag förstår har du nu satt dom någon annanstans, men vad hindrar egentligen att du också använder den fina platsen för dina växter? Jag tänker så här: Dom som har sina växter där vet ju om (eller kommer att få reda på snart) att du låter deras plantor stå ifred och om dom är det minsta vettiga tycker jag att dom absolut borde låta dina plantor få vara ifred också. Ömsesidig respekt. Om inte annat vore det ett intressant experiment att se vad det blev av det hela. Kanske prova med att sätta dit en eller två av dina plantor, Kissen?
OnT: Och lägga upp ett fint foto på det här (med ytterligare laminerade lappar märkta Kissen på dom egna plantorna).
Jag är helt med dig och jag tackar modar som har låtit den här lilla diskussionen stå kvar trots att det inte uppfyller topicen och har bilder i varenda post.
ideen är god och det finns en chans att jag faktiskt gör det.
Ska ut med det sista imorgon bara det att det sista är det största, hade en lång balkong blomkroka och där tyckte jag var smart med att utnyttja den.
Nu står jag här med en två meters lång grej med 10 plantor i där rötterna har säkert snurrat ihop sig, eftersom jag inte kan dela på dom så åker den ut i sin helhet, vågar inte riktigt sätta den på ett ställe där det finns risk att odlaren kanske inte riktigt visar uppskattningen för mitt ädla did och bara svinar sig.
Mina övriga ställen var inte ideala heller samt plantorna svaga från balkongen, satte ut dom alla i riktig oväder så det finns en risk att ingen av dom klarade sig:/
Får se hur jag ställer mig till saken imorgon, idag vill jag äntligen sova ut efter att ha gått up hela veckan runt 4-5 på morgonen.
Men det är många timmar tills dess, jag kanske ändrar mig och chansar.
Det finns även en annan aspekt av det hela, odlare emellan så blir det alltid en tävling, han har färdiga lowriders som berusar bara man luktar på dom medan jag har bebyjanes från balkongen, skulle bli direkt pinsamt att sätta ut min kruka bredvid hans odling