2013-06-27, 18:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du berätta lite mer nu när vi ändå diskuterar styckningen, hur gör man, hur lång tid tar det?
Om du vill veta hur man gör föreslår jag en femminuterskurs hos Professor Persson. http://www.youtube.com/watch?v=0JqCIm8EBZA
Citera
2013-06-27, 19:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om du vill veta hur man gör föreslår jag en femminuterskurs hos Professor Persson. http://www.youtube.com/watch?v=0JqCIm8EBZA

Det har jag redan studerat, dock vill jag ha åsikter från mer än ett håll, för att säkerställa trovärdigheten samt bilda mig en egen uppfattning. Tack för tipset iaf.
Citera
2013-06-27, 19:05
Medlem
Quarrels avatar
NK: Ny omhäktning av 22-åringen
Citat:
Åklagarna kommer med stor sannolikhet att åberopa de provsvar som väntas in som argument för att förlänga tiden i häktet för 22-åringen. Ulr*ka Sch*nbeck vill inte berätta om utredningen givit dem fler argument för den saken.

Den misstänktes försvarsadvokat B* F*rssberg tycker dock att det hela drar ut alltför mycket på tiden
Citera
2013-06-27, 19:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Om vi försöker skissa en vettig tidslinje så..
Säg att hon mördades i lägenheten någon gång 4-5 maj och styckades i hans högst teoretiska badkar. vart var kroppen mellan detta och tills delar hamnade i ödehuset?
Hur och när kom den från lägenheten?

hon anmäldes ju försvunnen 7:e. oavsett när polisen var hemma hos KJ så borde kroppen legat i ~2 dygn.. Det borde märkts tycker man.

Så länge vi inte har mer uppgifter från utredningen så kan vi nog förutsätta att VB varken mördades, styckades eller förvarades på flottiljvägen 4C

Snudd på att vi kan förutsätta en annan eller en medgärningsman också, om du frågar mig. Vad tror ni, om vi släpper KJ som tänkbar GM, är det möjligt för en GM att sätta KJ i det klister han nu sitter i? Kan man lura polisen till den grad att en oskyldig person blir misstänkt och häktad, har det hänt förut?

EDIT;Nu svävar jag ut, men så här då, när jag ändå håller på, kan det vara möjligt att en GM använder VB händer för att kontaminera platser och föremål i syfte att rikta misstankarna mot KJ?
Senast redigerad av OY 2013-06-27 kl. 19:08.
Citera
2013-06-27, 19:15
Medlem
letsdoits avatar
I morgon är det nya häktningsförhandlingar igen - och det var det den 14 juni också. – P4 Extra tog då upp fallet och nämnde bl a Flashbacktråden; 00:04:00, i vilken många personer oförskyllt sägs ha hängts ut på ett osmakligt sätt; personer som i dag mår dåligt av den hetsjakt som bedrivits av okunniga tråddeltagare som sökt överträffa varandra i dåligt underbyggda hypoteser och hugskott:
http://sverigesradio.se/topsy/ljudfil/4593817.mp3

”Man orkar nästan inte åka dit nu, för hela Boden är drabbat, och det här är nästan det enda folk pratar om.”
Citera
2013-06-27, 19:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Vaffan dillar du om cinnabar ?

Jag vet exakt om vem hur vad o varför polisanmälningarna uppstod.
Hade jag velat hade jag hängt ut nämnden på alla dom inblandade också.

Men jag är klokare än så. Och du behöver inte tro på mig

Jag är bodensare och känner olika personer som kan verifiera o dementera många delar av hela denna tråden. Jag har god insyn i VBs karatelag, jag vet vem snubben som sprang på mjösjöberget som tipsade i efterlyst om en massa fåglar där men som tipset inte prioriterades, jag är arbetskollega till ett nyckelvittne i utredningen vilket uppgifter inte har nått media, jag har en gemensam vän med VBs ex pojkvän och även KJs exflickvän. Jag har fått veta vad polisen "frågar" efter i sina polisförhör.

Jag vet vem AB är och en hel del av hans bravader. Jag vet även om vem Jocke f*rsell är och även hans syster som vart ihop med en gammal vän till mig.

A nu var inte tanken att sitta o försöka bevisa något för någon i tråden. Ville vara poängtera att
jag har koll på mkt, inte allt. Men mkt

Vem i den här soppan kan vara ett nyckelvittne och varför?
Citera
2013-06-27, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
I morgon är det nya häktningsförhandlingar igen - och det var det den 14 juni också. – P4 Extra tog då upp fallet och nämnde bl a Flashbacktråden; 00:04:00, i vilken många personer oförskyllt sägs ha hängts ut på ett osmakligt sätt; personer som i dag mår dåligt av den hetsjakt som bedrivits av okunniga tråddeltagare som sökt överträffa varandra i dåligt underbyggda hypoteser och hugskott:

”Man orkar nästan inte åka dit nu, för hela Boden är drabbat, och det här är nästan det enda folk pratar om.”
Jag tycker de har rätt...halva Boden har ju varit upp på tapeten...bara för att man inte ska låsa sig vid att misstänkt GM kan vara rätt man. Har ngn varit kompis med någons syster på FB eller annat så är de misstänkta. Tycker det gått många gånger för långt vilket jag påpekat. Ibland hsr just det inlägget försvunnit...nåja vi kan spekulera men att hänga ut både den ene och den andre personen tycker jag är osmakligt. Då är det bättre att koncentera sig på de fakta vi vet och titta på det.

Jag tror polisen och åklagarna hsr läget under kontroll. Vi kan spekulera i detaljer men det är inte FB förtjänst om det här fallet blir löst. Thats My Two cents
Citera
2013-06-27, 19:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ EDIT;Nu svävar jag ut, men så här då, när jag ändå håller på, kan det vara möjligt att en GM använder VB händer för att kontaminera platser och föremål i syfte att rikta misstankarna mot KJ?
Du menar förstås "använde". - Ja, det är teoretiskt möjligt - men vi sysslar väl huvudsakligen med det rent praktiska. - Till att börja med ska handkontamineraren ta sig in i mt:s bil - och kanske i ytterligare något utrymme vi inte känner till.

Sedan tycker jag att du bör ha en eloge för att du på ett tidigt stadium lyckades ringa in fyndplatsen. Dina överväganden kan mycket väl ha vidarebefordrats till någon som sedan lämnade det "konkreta tipset" till MPS.
Citera
2013-06-27, 19:39
Medlem
Tror ni att ngn som visste om var VB fanns tipsade om Ödehuset?
Det tror inte jag. Jag tänker att om ngn är försvunnen och inte hittats trots idogt letande så skulle olika möjliga platser komma på tals..alla möjliga ödehus skulle nog komma upp...tror inte ni det?
Citera
2013-06-27, 19:40
Medlem
Citat:
Vad tror ni, om vi släpper KJ som tänkbar GM, är det möjligt för en GM att sätta KJ i det klister han nu sitter i? Kan man lura polisen till den grad att en oskyldig person blir misstänkt och häktad, har det hänt förut?
Om vi förutsätter att VB faktiskt var hemma hos KJ i det ärende som påstås och lämnade lägenheten vid liv.

Viss bevisning går ju att plantera rätt enkelt, tex en skvätt blod utanför hans dörr, kanske en blodig kniv nergrävd i rosenrabatten vid sommarstället. Problemet blir väl om det hittats blod/andra spår på ställen där ingen annan rimligen skulle kommit åt att plantera dem.

Någon kan ju haft en nyckelkopia till hans bil eller så lämnade han den olåst vid något lämpligt tillfälle.

Citat:
EDIT;Nu svävar jag ut, men så här då, när jag ändå håller på, kan det vara möjligt att en GM använder VB händer för att kontaminera platser och föremål i syfte att rikta misstankarna mot KJ?
Inte mer osannolikt än en hel del andra teorier i tråden
Citera
2013-06-27, 19:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Du menar förstås "använde". - Ja, det är teoretiskt möjligt - men vi sysslar väl huvudsakligen med det rent praktiska. - Till att börja med ska handkontamineraren ta sig in i mt:s bil - och kanske i ytterligare något utrymme vi inte känner till.

Sedan tycker jag att du bör ha en eloge för att du på ett tidigt stadium lyckades ringa in fyndplatsen. Dina överväganden kan mycket väl ha vidarebefordrats till någon som sedan lämnade det "konkreta tipset" till MPS.

Tack ska du ha. Jo, men att öppna en gammal riskokare är ingen konst för den som vet hur man gör, max ett par sekunder. Och att kontaminera loftgången lär ju vara en baggis om man bara vill. Jag vet, långsökt, tror inte på det i nuläget, men jag tycker att det har varit för mycket märkligheter kring fallet, omständigheter som sammantaget är svåra att sätta in i en tidslinje.
Citera
2013-06-27, 19:47
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:

Men de lokala tidningarna får en än större skopa av kritiken. Jag kanske har missat det, men de har väl inte hängt ut oskyldiga bodensare i sitt spekulerande. Det trodde jag var förbehållet Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in