2013-06-27, 10:36
Medlem
Asinas avatar
Sha!

Nu är det så att dom gjorde en tandoperation igår på två av mina främsta tänder. Dom skar mitt tandkött och sedan borrade på tänderna för att samtidigt göra en rotfyllning. Till sist sydde dom tillbaks köttet och efter operationen kunde jag inte prata och smärtan uppkom efter.
Frågan är att nu när jag vakna är halva mitt ansikte svullnad upp till mitt öga, prata kan jag göra men att öppna överläppen och kolla på stygnen kan jag inte göra. (Vilket tandläkaren dock sa att man inte skulle göra)
Ok så när svullnade ni upp? Jag bokstavligen liknar ett troll!
Citera
2013-06-27, 10:41
Medlem
Leijonas avatar
Jag såg ut som en hamster efter att jag opererade ut ena visdomstanden i underkäken. Dag 2-3 var värst tror jag. Går inte svullnaden ner så måste du nog kontakta tandläkaren igen. Men avvakta någon dag först. Du har väl antagligen fått rätt starka värktabletter också?
Citera
2013-06-27, 10:46
Medlem
Asinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijona
Jag såg ut som en hamster efter att jag opererade ut ena visdomstanden i underkäken. Dag 2-3 var värst tror jag. Går inte svullnaden ner så måste du nog kontakta tandläkaren igen. Men avvakta någon dag först. Du har väl antagligen fått rätt starka värktabletter också?

Jag tog en alvedon igår vid 7 tiden (kväll) p.ga lite huvudvärk. Tabletter har jag inte fått från tandläkaren, men han rekommenderade att jag skulle ta alvedon eller liknande tabletter om jag får huvudvärk eller ont i tanden.
Citera
2013-06-27, 15:23
Medlem
Nakishs avatar
Shit? Så du kurerar bara med alvedon efter en sån operation? När jag gjorde något liknande fick jag tramadol och det tyckte jag knappt räckte. Tappert!
Citera
2013-06-27, 16:56
Medlem
Asinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakish
Shit? Så du kurerar bara med alvedon efter en sån operation? När jag gjorde något liknande fick jag tramadol och det tyckte jag knappt räckte. Tappert!

hahaha omg men ah de kanske bara för att det inte värker någonstans. De bara att hela min kind och upp till näsan är svullen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in