2013-06-27, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elefanter
Att SD är inolverade i en sån tramssite som avpixlat ser jag som en skandal med deras nya skenheliga image. Tippar på 3-4% 2014.
Inget fel på Avpixlat. Vad som var fel är det du kallar deras "nya skenheliga image". Det gav sådana som dig ett argument ni inte borde haft.

Förhoppningsvis har Åkesson förstått det nu så vi slipper höra mer dravel kring "nolltolerans" mot rasism, ett begrepp som definieras (och som SD låtit definieras) av partiets politiska motståndare.

SD bör stå upp för folkets åsikter även om de definieras som rasistiska av den globala eliten (som du tycks identifiera dig med).
Citera
2013-06-27, 15:18
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siv-Heil
SD har flera gånger tagit avstånd från Avpixlat och dementerat att de ska ha något med hemsidan att göra men man är ju knappast förvånad.
Källa på att Sd har tagit avstånd från Avpixlat.
Avpixlat är inte ett partiorgan, den har däremot mycket starka kopplingar till Sd, och att Kent Ekeroth har haft det är allmänt känt sedan länge.

Citat:
Ingen direkt överraskad, dock en ny skandal för SD...

På vilket sätt skulle detta vara någon "skandal"?

Följande "scoop" gjorde Aftonbladet den 15 november 2012 t.ex:
Citat:
Riksdagsledamoten Kent Ekeroth gör Sveriges största hatforum på nätet möjligt.
Det är han som samlar in pengar till Avpixlat – som dagligen sprider rasism, muslimhat och attackerar privatpersoner med invandrarbakgrund.
Aftonbladet kan i dag avslöja sajtens starka band till Sverigedemokraterna.
– Jag sköter kontakterna med Kent Ekeroth, säger huvudmannen Mats Dagerlind.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15778779.ab
Citera
2013-06-27, 15:19
Medlem
Mr.Goats avatar
Haha, den enda chocken är väl att SD fortfarande tar avstånd?!

Avpixlat är ju dessutom mycket bättre än SD, så det är väl enbart en fördel ifall de är sammankopplade?
Man kan ju alltid hoppas att expressen har rätt
Citera
2013-06-27, 15:24
Medlem
Besvärjarens avatar
Citat:
Att SD är inolverade i en sån tramssite som avpixlat ser jag som en skandal med deras nya skenheliga image. Tippar på 3-4% 2014.
Jaså det gör du, den rosa elefanten har talat.. Snälla lova att du lägger dina sista slantar, verkligen ditt allt och faktiskt tippar på 3-4% 2014, jag menar det, du kommer bli rik..
Tycka vad man vill om AP(inget fan själv) men skandalen hade varit om vi inte haft opponerande sidor i Sverige, i en sund demo så finns det olika åsikter, på nätet så väl som vid köksbordet.
Senast redigerad av Besvärjaren 2013-06-27 kl. 15:28.
Citera
2013-06-27, 15:27
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besvärjaren
Jaså det gör du, den rosa elefanten har talat.. Snälla lova att du lägger dina sista slantar, verkligen ditt allt och faktiskt tippa på 3-4% 2014, jag menar det, du kommer bli rik..
Skandalen hade varit om vi inte haft opponerande sidor som AP, i en sund demo så finns det olika åsikter, på nätet så väl som vid köksbordet.

Ja.. Vem fan tror att det finns "objektiv" media?
Som att säga "min användare här på FB är fullkomligt objektiv!" lol..

I ett sunt mediaklimat så är det istället så att det finns olika inriktningar, en höger, en vänster, en nationell, en antinationell osv..
Idag är ALL etablerad massmedia politiskt korrekta och anti-vita, som reaktion på detta finns då AP med flera sajter på nätet som gör vad de kan för att visa andra sidan på myntet.
Självklart är det av godo.
Citera
2013-06-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siv-Heil
http://www.expressen.se/nyheter/ekeroth-ska-ha-tatare-koppling-till-avpixlat/

SD har flera gånger tagit avstånd från Avpixlat och dementerat att de ska ha något med hemsidan att göra men man är ju knappast förvånad.

Jag ser dessa mail snarare som tecken på att kopplingen till SD är svag. Jag har tidigare haft uppfattningen att Avpixlat inofficiellt skötts av SD. Om det är så att Ekeroth sitter och mailar redaktionen med uppmaningar av detta slag så tyder det på att verksamheten är mer oberoende och fristående från partiet.
Citera
2013-06-27, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Inget fel på Avpixlat. Vad som var fel är det du kallar deras "nya skenheliga image". Det gav sådana som dig ett argument ni inte borde haft.

Förhoppningsvis har Åkesson förstått det nu så vi slipper höra mer dravel kring "nolltolerans" mot rasism, ett begrepp som definieras (och som SD låtit definieras) av partiets politiska motståndare.

SD bör stå upp för folkets åsikter även om de definieras som rasistiska av den globala eliten (som du tycks identifiera dig med).

Det hela handlar om en valhänthet från SD, ja. Det resulterade i en SJÄLVDEFINIERAD rasiststämpel, just som gemene man slutat ta rasismanklagelser på allvar. "Oj, detta låter allvarligt - det är ju ett tydligt exempel på rasism om det är som du säger!", är ju det sista en proffsig talesman kläcker ur sig.

Om någon anklagar en Sverigevän för att vara rasist ska svaret bli att förlöjliga deras definition av ordet och istället rikta anklagelsen mot anklagaren själv. "Jag är inte rasist för att jag unnar det svenska folket trygghet, självbestämmande och kontinuitet, liksom jag unnar alla andra folk i deras ursprungsområden - DU är rasisten som inte gör det!"

Samma sak med "hatsajts"-anklagelsen från Aftonbladet! Det är denna tidning som försvarar stenkastning mot polis, som hatar och förminskar alla svenska traditioner, som har en rasistisk nyhetsvärdering där etnicitet mörkläggs eller lyfts fram beroende på offrets och förövarens hudfärg.

Dessutom har man ju uttryckligen sagt sig planera motarbeta SD inför 2014, man har en helt öppet SD-fientlig agenda där man avstår från objektivitet och saklighet.
Citera
2013-06-27, 15:51
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredFolkFrihet
Jag ser dessa mail snarare som tecken på att kopplingen till SD är svag. Jag har tidigare haft uppfattningen att Avpixlat inofficiellt skötts av SD. Om det är så att Ekeroth sitter och mailar redaktionen med uppmaningar av detta slag så tyder det på att verksamheten är mer oberoende och fristående från partiet.

Jag själv mejlar Expressen och Aftonbladet med uppmaningar. Men jag ligger inte bakom dessa hatsidor, det kan jag lova på heder och samvete.

Det är dags att plocka ner dessa sidor på den nivån där de hör hemma. Om Avpixlat klassas som en hatsida så ska självklart Aftonbladet och Expressen klassas som hatsidor. De finns snart inte i pappersform allt de är, är hatsidor bland många andra.
Senast redigerad av White Christmas 2013-06-27 kl. 16:13.
Citera
2013-06-27, 16:00
Medlem
Fula Gubbens avatar
Det här måste vara nytt rekord i desperat smutskastning från PK-clownerna.

1. Naturligtvis är Avpixlat ganska nära lierat med SD, finns det någon som trott något annat?
2. På vilket sätt skulle detta vara en nackdel eller belastning? SD är framgångsrikt i opinionen, Avpixlat är framgångsrikt bland icke-PK-sajter. Alla inblandade tycker ungefär samma sak om mass-invandring och kulturberikare.
3. Var är nyheten? Vem är det som ska bli upprörd över detta? Åsa Linderborg?

Mycket märkligt.
Citera
2013-06-27, 16:08
Medlem
Panik i gammelmedia (SDS)
Citat:
Med eller utan Ekeroth kommer sajten fortsätta vara ett djupt obehagligt forum.

Själv har jag för länge sedan slutat följa hatsajten, den framkallar lika mycket illamående som nynazistiska sidor. Min gissning är att en betydande andel av deras läsare består av antirasister som vill hålla kolla på sina politiska motståndare. Det är dags att vi slutar bidra till hatmånglarnas läsarstatistik.

http://www.sydsvenskan.se/kultur--nojen/bidra-inte-till-avpixlats-siffror/
Citera
2013-06-27, 16:10
Medlem
Voltecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det här måste vara nytt rekord i desperat smutskastning från PK-clownerna.

1. Naturligtvis är Avpixlat ganska nära lierat med SD, finns det någon som trott något annat?
2. På vilket sätt skulle detta vara en nackdel eller belastning? SD är framgångsrikt i opinionen, Avpixlat är framgångsrikt bland icke-PK-sajter. Alla inblandade tycker ungefär samma sak om mass-invandring och kulturberikare.
3. Var är nyheten? Vem är det som ska bli upprörd över detta? Åsa Linderborg?

Mycket märkligt.

Vart nyhetsvärdet är? detta är ju repetition av järnrörsskandalen Ekeroth gör saker som han förnekar #toppenpolitiker!!
Citera
2013-06-27, 16:14
Medlem
White Christmass avatar
Verkar bli bra reklam för Avpixlat på SVTs nyheter idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in