Citat:
Ursprungligen postat av
Klarsyn
Tack Grandioso för påminnelsen om en av *ats uppenbara lögner -- som Lagro inte låtsas om ens finns i FUP:en! Vad säger du nu då Lagro till ditt försvar??
Att bli påkommen med lögn är skamset för de flesta --- men inte för *ats *lm eller dig. NÄR ska pojken och du lära er veta hut???
Här hittade jag mera information i saken som verkligen bekräftar att det var fullt möjligt
att korrigera i den aktuella lärarförsäkringen:
F1: Då går vi över, vi pratade försäkringar kommer du ihåg det förra gången vi träffades i
januari den 21 tror jag det var?
H: Kommer inte ihåg när men jag kommer ihåg att vi har pratat.
F1: Ja, 21 januari hade vi förhöret och då satt vi och pratade om försäkringar och då visade
vi en ansökan som du hade gjort.
H: Mm.
F1: Till Lärarförbundet där man hade kryssat i en ruta om medförsäkrad och så vidare.
F1: Och förmånstagare.
F1: Rätta mig om jag missförstod dig för som jag uppfattade dig då så kunde medförsäkrade
inte ha en förmånstagare, utan det var den som var huvudförsäkrad som kunde ha en
förmånstagare?
H: Nej, det vet jag inte. Det jag vet det är att den som är huvudförsäkrad.
F1: Du i det här fallet då.
H: Ja, i det här fallet jag då.
F1: Mm.
H: Kan ha en medförsäkrad.
H: Och, öööö, så då blir den familjemedlemmen eller ja, den personen också försäkrad då.
H: Men det här med förmånstagargrejset va, de. Den medförsäkrade kan inte ha någon annan
förmånstagare än hu, än den som är huvudförsäkrad.
F1: Okej.
H: Man kan inte, alltså man kan inte ha person A och så person B och sen person D:s
försäkring faller ut på person C.
F1: Nej.
M: Det går inget sånt utan det måste gå till person A.
F1: Så förstod jag dig också.
H: Ja.
F1: För att C som du beskriver i det här fallet skulle ha kunnat vara Alexander så att säga.
H: Ja, precis.
F1: När vi pratade med Lärarförbundet så säger dom så att när man kryssar i den där
förmånsrutan då per automatik så skickar de ut en blankett.
H: Mhm.
F1: Och i den blanketten så framgår det ganska tydligt att det går faktiskt att göra så att den
medförsäkrade kan ha en annan förmånstagare.
H: Jasså.
F1: Ja, och blanketten ser ut (plockar med papper) nu ska jag visa dig den här. Vi har pratat
med en som heter Th*rése Fr*driksson.
F1: Och då läser jag bara högt här då, att medförsäkrad.
F1: Själv kan anmäla ett förmånstagarförordnande, framgår också av blanketten för
förmånstagare. Då ser den ut så där den förmånstagarblanketten du får och om jag har fått det
rätt föreskrivet så fyller hon i där och där så att säga.
H: Mhm. Sådan här har jag aldrig sett.
F1: Det är en sådan blankett man får om man kryssar i den där rutan som ni hade gjort.
H: Jasså.
F1: Om distributionen funkar som den ska.
H: Jaha. En sådan här har jag aldrig sett. Det enda jag vet om det där det var det dom sa på
telefon.
F1: Mm, jag vill bara att du blir uppmärksam på att det går i alla fall så att säga.
F1: Du har ingen mer kommentar till det liksom?
H: Nej.
F1: Har du något minne att du fick några blanketter över huvud taget?
H: Nej.
F1: Ingenting, okej. Hade du några frågor på det?
F: Nej.
Sidorna 3927, 3928, 3929 i FUP