Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-26, 12:11
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Alla ska ses utifrån den som de är, varje person är en individ som ska bedömas utifrån hur just den faktiska personen är och agerar.

"Judefrågan" som SvP yrar om har jag överhuvudtaget aldrig kunna ha någon förståelse för, det är ett helt irrationellt tänkande som baseras på hat enligt mig. Dessutom är det rent skamligt att idag 2013 tala om en judefråga, mot bakgrund av vad som skedde i koncentrationslägren.

Äckliga tankar som att endast svenskar (i genetisk bemärkelse) ska få äga mark eller betydande tillgångar är dessutom rent skadliga för Sverige som nation, rent ekonomiskt. Inget land har någonsin utvecklats väl i isolering.

En bärande tanke för SvP verkar vara föreställningen om att svenskarna i genetisk bemärkelse kommer att dö ut. Notera att jag inte skriver "vanföreställningen". Jag tror detta själv, fast på mycket lång sikt. Om många hundra år så kommer det fortfarande att finnas personer som ser helt pursvenska ut, men de är antagligen en mycket mindre andel än idag i Sverige. Detta är oundvikligt och en effekt av ökad handel, ökad kontakt, ökad kamratskap mellan olika länder. Världen för 200 år sedan var väldigt uppdelad, det tog 3 dagar att resa till Göteborg. Få svenskar hade varit utanför landets gränser överhuvudtaget. Idag reser vi och flyttar mycket mer, vilket givetvis blandar ut människor också. I grund och botten leder detta till ökat ekonomiskt välstånd och trygghet, under förutsättning att de som kommer hit är vänliga, arbetar, bidrar till allas gemensamma bästa. Vilket inte är fallet med dagens MENA-invandring.

Tänk er två glas med vätskor, en rödfärgad och en blåfärgad. För 200 år sedan stod dessa bredvid varandra på bordet utan att blandas. Idag hälls dessa långsamt ihop, genom det sätt folket på planeten interagerar med varandra. Det är ofrånkomligt, och tätt sammanknutet till det sätt både ni och jag lever idag.

Det är lika meningsfullt att arbeta emot detta, som att försöka motarbeta landhöjningen för att ens favorithamn grundas upp.

Så i grund och botten ogillar jag SvP så mycket av två orsaker:
1. Agerandet är helt meningslöst och ovetenskapligt, det går aldrig att isolera Sverige till en renrasig ö
2. Retoriken mot andra folkgrupper (ex. judar/mörkhyade) är äcklig och hatisk

Jag tror faktiskt jag tycker mer illa om SvP än jag tycker illa om V eller MP. De sistnämnda må ha en helt galen politik, helt orimliga rosenröda tankar om allt och alla, men de ogillar åtminstone inte folk bara på grund av deras genetik.
Det där är ju bara en stapling av välkända liberalkommunistiska floskler. Du skulle kunna bytas ut mot valfri icketänkande papegoja ur valfritt parti. SvP finns för att de inser att det du säger är inarbetade propaganda-memer, inte någon "djup visdom". Du finns för att människor i allmänhet (90%+) inte kan tänka självständigt. Människor som du rapade kristna floskler när kristna dominerade diskursen, ni rapade nazistfloskler när nazister styrde, ni rapar islamistfloskler när islam styr. SvP finns för att de vet att det här rådande samhällsklimatet kommer att fortsätta producera Vitruvianske Män i allt snabbare takt, och de inser hur skadligt det är.
Senast redigerad av baggebo1 2013-06-26 kl. 12:15.
Citera
2013-06-26, 12:36
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
När det gäller svensk kultur, generellt. Så kan man enkelt referera till det som historiskt bundet folket samman, som skapat gemenskap. Allt ifrån ett gemensamt tankesätt och andliga värden, till sång, musik, högtider etc. Själv skulle jag bara säga precis som det är. Dvs, att all kultur är svår att med några enkla meningar definiera. Att kultur i de flesta sammanhang kräver mer utförligare djupare beskrivningar, för att en korrekt bild skall kunna ges. Med en motfråga till den som frågar, att det är mer än att hoppa grodorna och äta kräftor.

Får man denna fråga dra detta exempel istället för att börja tala om midsommarstången och andra högtider. Gör man det får man alltid motfrågan "men det kan ju du utöva även när vi har invandring", "och detta hindrar invandrare dig ifrån?" och så är man i en återvändsgränd.

Kör denna istället:

Reporter: vad är svensk kultur

- Svensk kultur är bl a våra svenska värderingar, värderingar som att kvinnor och män är lika mycket värda. Andra partier vill ju integrera arabiska och afrikanska värderingar i Sverige, i dessa kulturer är kvinnor mindre värda än män och lever i förtryck. Detta tycker vi är fel och något vi inte vill ha i Sverige därför värnar vi om att behålla den svenska kulturen.

Man kan även jävlas med vänstertomten och ställa en motfråga.

Eller vill du själv ha ett Sverige där svenska kvinnor har sämre möjligheter än män?
Reporter: eee nej
Fint kom med i demonstrationståget då

Man har inte mycket tid på sig men detta budskap går fram och det är något alla håller med om. Viktigt också att inte tala till reportern utan att tala till dem som lyssnar.
Senast redigerad av White Christmas 2013-06-26 kl. 12:38.
Citera
2013-06-26, 12:37
Medlem
baggebo1s avatar
Den extreme judedyrkaren och counterjihadisten Thomas Nydahl skriver en hatisk artikel om Svenskarnas Parti, ett parti han menar vill "störta oss i fördärvet" och som han påstår menar "att hatet ska leda oss framåt". Vad man bör tänka på här är att det är hatiska och lögnaktiga artiklar som Nydahls som får nationalister att bli påhoppade, nerslagna och nästintill mördade i dagens samhälle. Han häller bensin på den förintelsebrasa som håller hatet och rädslan för nationalister uppe. Frågan är då varför organisationer i och kring den nationella rörelsen, t.ex. Nya Tider, frivilligt gör reklam för hans böcker? Nya Tider vill mig veterligen inte utrota och mörda nationalister? Varför gör de då reklam för en person vars retorik syftar till just detta? En person som Nydahl ska motarbetas och stängas ute. Det ska förklaras vad hans skriverier leder till (-> varje knivhuggen nationalist är ett resultat av Nydahls och hans likars förintelse- och hatpropaganda). Det ska fan inte annonseras och propageras för hans böcker!

http://nydahlsoccident.blogspot.se/2013/06/svenskarnas-parti-och.html
Senast redigerad av baggebo1 2013-06-26 kl. 12:41.
Citera
2013-06-26, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Får man denna fråga dra detta exempel istället för att börja tala om midsommarstången och andra högtider. Gör man det får man alltid motfrågan "men det kan ju du utöva även när vi har invandring", "och detta hindrar invandrare dig ifrån?" och så är man i en återvändsgränd.

Kör denna istället:

- Svensk kultur är bl a våra svenska värderingar, värderingar som att kvinnor och män är lika mycket värda. Andra partier vill ju integrera arabiska och afrikanska värderingar i Sverige, i dessa kulturer är kvinnor mindre värda än män och lever i förtryck. Detta tycker vi är fel och något vi inte vill ha i Sverige därför värnar vi om att behålla den svenska kulturen.

Eller vill du själv ha ett Sverige där svenska kvinnor har sämre möjligheter än män?

Man har inte mycket tid på sig men detta budskap går fram och det är något alla håller med om. Viktigt också att inte tala till reportern utan att tala till dem som lyssnar.
Fast om man säger så här i TV så kommer ju folk att tycka att man kan lika gärna rösta på SD.

Vid frågan om svensk kultur så tycker jag att svp ska försöka distansera sig från SD och gärna ge en liten känga åt Åkesson och kultur"nationalisterna". Peka istället på att den svenska kulturen självklart är flytande och att vi självklart ska bejaka den, men säg sedan att den inte är avgörande och ifall den svenska kulturen skulle definiera oss som folk så är vi redan ett annat folkslag jämfört med för 50 år sen. Efter det så säger man att det är blodsband och genetik som i första hand definierar oss och det är vårt etniska folkslag som vi i första hand vill bevara.

För jag tror att de största potentiella väljarna finns bland dem som har tröttnat på Jimmies mjuktag och nollrasism.
Citera
2013-06-26, 13:25
Medlem
Expo försöker blåsa upp nazi hotet och behålla sina jobb. Inte så konstigt. Väntar heller på att de släpper rapporten så att man kan få läsa den.

Sen att nassarnas "aktiviteter" ökar är väl inget nytt. Finns bara två organisationer kvar i Sverige och bara en växer. Tycker själv att man ska vänta på valet 2014 och se hur det går för SvP.
Citera
2013-06-26, 13:27
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Expo försöker blåsa upp nazi hotet och behålla sina jobb. Inte så konstigt. Väntar heller på att de släpper rapporten så att man kan få läsa den.

Sen att nassarnas "aktiviteter" ökar är väl inget nytt. Finns bara två organisationer kvar i Sverige och bara en växer. Tycker själv att man ska vänta på valet 2014 och se hur det går för SvP.
Undra hur gammalmedia kommer reagera på bomben "10 000 svenskar är dödsknarkarnazister!!!!!"
Citera
2013-06-26, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Undra hur gammalmedia kommer reagera på bomben "10 000 svenskar är dödsknarkarnazister!!!!!"

Vem bryr sig? Först ska ni få 10k röster och sen så får vi se.
Citera
2013-06-26, 13:34
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
"Judefrågan" som SvP yrar om har jag överhuvudtaget aldrig kunna ha någon förståelse för, det är ett helt irrationellt tänkande som baseras på hat enligt mig. Dessutom är det rent skamligt att idag 2013 tala om en judefråga, mot bakgrund av vad som skedde i koncentrationslägren.
Så bara för att du själv saknar förståelse så är det irrationellt? Bara för att du själv vägrar sätta dig in i frågan eller ta del av det material som ges dig så är det skamligt? Är inte detta ganska efterbliven logik?
Citat:
Jag tror faktiskt jag tycker mer illa om SvP än jag tycker illa om V eller MP. De sistnämnda må ha en helt galen politik, helt orimliga rosenröda tankar om allt och alla, men de ogillar åtminstone inte folk bara på grund av deras genetik.
Det handlar inte om hat eller fientlighet mot andra folk, det handlar om kärlek till det egna folket. Bara för att du vill ha din egen unge med dig från BB så betyder det inte att du ogillar andras barn.
Citera
2013-06-26, 13:37
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Vem bryr sig? Först ska ni få 10k röster och sen så får vi se.
Är åtminstone inte helt orealistiskt, fortsätter partiet utvecklas och synas som de gjort under en tid nu så kan man börja sikta på dom siffrorna.

Fast åter igen, en röst i valurnan är bara en liten del av en större sak, det finns viktigare saker.
Citera
2013-06-26, 13:39
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Så bara för att du själv saknar förståelse så är det irrationellt? Bara för att du själv vägrar sätta dig in i frågan eller ta del av det material som ges dig så är det skamligt? Är inte detta ganska efterbliven logik?

Folk stoppar tydligen hellre ner huvudet i sanden och låtsas som att det inte finns en judefråga, det får dom att må bättre och klara av dagen.
Citera
2013-06-26, 13:41
Medlem
sweCKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
Ser ni någon ökad trafik till hemsidan en sån här dag?
(igår)

Tjejen var uppenbart nervös.
Inget fel i det, hon ska väl ha en eloge som ställer upp istället.
Men bra blev det ju inte .. Men bättre än inget.

Google Analytics jämförelse på måndag och tisdag

Besök
+49,49 %

Unika besökare
+51,12 %

Sidvisningar
+64,83 %

Sidor/besök
+30,36 %
Citera
2013-06-26, 13:47
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas

Kör denna istället:

Ja, ungefär det jag menar. Att svensk kultur inte kan definieras av, exempelvis midsommarfirande, utan av djupare värden. Problemet med ditt exempel, blir ju att det kan tolkas från en feministiskt synvinkel, istället för nationell.
Citat:
Sant. Att tala till lyssnarna gör man också bäst genom att hänvisa till svenskens gemenskap, i kulturellt tankesätt och historiska värderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in