2013-06-26, 11:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Tror ni att polisen verkligen misstänker fler gm/inblandade, eller tror ni att de inte vågar chansa på att fler inte är inblandade? (Med tanke på deras uttalanden som kan tydas på båda sätten).

Känslan jag har är att man misstänker att det finns ytterligare en eller flera mGM och idén är naturligtvis att åtala samtliga på ett bräde. Det går inte att utöka åtalet när processen väl trampats igång, dessa ytterligare inblandade ska i så fall häktas och åtalas i särskild ordning. Därför avvaktar man tills misstankegraden mot eventuellt ytterligare misstänkta når vad som krävs för häktning.
Citera
2013-06-26, 11:30
Medlem
Jag tror att man först misstänkte en eller flera GM tillsammans med KJ, men att man omvärderat detta nu. De bevis som kommer in kanske entydigt tyder på en GM, i detta fall KJ?
Och i takt med att hans psykiska instabillitet uppdagas och utredningen skrider framåt tor jag idag man tror att han är ensam skyldig till detta, ev ngn som visste om händelsen men som har hållit tyst.
Citera
2013-06-26, 11:42
Avslutad
vet inte om detta framkommit tidigare...

Åklagaren har redovisat fler blodspår som binder den misstänkte till mordoffret. Dessa fynd är gjorde utanför bilens bagage, där det första fyndet gjordes.

alltså har det andra blodspåret hittats i princip vart som helst...
Citera
2013-06-26, 11:45
Avslutad
beslutet om häktningen...vet inte om det heller varit framme tidigare...

http://pdfcast.org/pdf/protokoll-haktning-2013-05-27
Citera
2013-06-26, 11:50
Medlem
Om FA spelet var den 11 maj vad var det för spel som var den 12?
Jag var ute och gick med hunden den 12 ca 1500 vid Alder och hade tänkt gå mot Svartsjön
men där spelade dom airsoft. Gick istället mot Grubbtjärn.
Det lustiga så här i efterhand så parkerade jag bredvid en ljusblå riskokare, modell sedan, och
den stod inte vid de andra airsoft killarnas bilar utan ca 100m därifrån. Kan det ha varit KJs?
Citera
2013-06-26, 11:55
Avslutad
http://www.svenskamord.se/index.php?topic=11231.msg85554;topicseen#msg85554

Där finns en bild på k.j som jag uppfattade 1 vecka efter mordet...
Citera
2013-06-26, 11:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaston666
Jag var ute och gick med hunden den 12 ca 1500 vid Alder och hade tänkt gå mot Svartsjön
Det lustiga så här i efterhand så parkerade jag bredvid en ljusblå riskokare, modell sedan, och
den stod inte vid de andra airsoft killarnas bilar utan ca 100m därifrån. Kan det ha varit KJs?

Du noterade möjligtvis inte om korpar cirkulerade ovanför bilen?
Citera
2013-06-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
På bild 1 syns en väska. Har den återfunnits i bilen? Eller låg alla hans softairgunsaker utspridda?

Hur tänker du nu? Bilden är ju tagen i samband med att polisen forslade bort den vilket torde innebära att de gått igenom även väskan.

Har svårt att tro att polisen skulle kastat bort väskan utan att titta i den.
Citera
2013-06-26, 12:09
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaston666

Det finns bilder på KJs bil i olika tidningar kring 23/5. Återkom när du tittat på bilderna.
Citera
2013-06-26, 12:13
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturnatten
Avsåg naturligtvis satanismen i dess utförandeform.

Hur satanism utförs eller satanister leker sina rollspel vet jag inte. Säkert sker det med ett mycket ont sinnelag i alla fall.

Samtidigt som airsoftare leker krig i sandgroparna runt Boden, finns det andra ungdomar runt om i landet som i rollspel på ”vampyrfester” gömmer sig i en garderob och hoppar fram för att rispa varandra så att lite blod droppar fram. Det sista kanske är inte så vanligt men jag har fått det berättat för mig av en deltagare på såna "fester".

Frågan om var gränserna går i ungdomarnas ibland galna rollspel är berättigad här, därför att vi ännu inte vet om den häktade i sin hjärna uttänkt och sen utfört ett scenario med offret: t ex en scen där offret tvingats spela rollen som tillfångatagen fiende, bunden och torterad, för att slutligen skändligen mördas.
Citera
2013-06-26, 12:19
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Hur satanism utförs eller satanister leker sina rollspel vet jag inte. Säkert sker det med ett mycket ont sinnelag i alla fall.

Samtidigt som airsoftare leker krig i sandgroparna runt Boden, finns det andra ungdomar runt om i landet som i rollspel på ”vampyrfester” gömmer sig i en garderob och hoppar fram för att rispa varandra så att lite blod droppar fram. Det sista kanske är inte så vanligt men jag har fått det berättat för mig av en deltagare på såna "fester".

Frågan om var gränserna går i ungdomarnas ibland galna rollspel är berättigad här, därför att vi ännu inte vet om den häktade i sin hjärna uttänkt och sen utfört ett scenario med offret: t ex en scen där offret tvingats spela rollen som tillfångatagen fiende, bunden och torterad, för att slutligen skändligen mördas.

Finns en bra beskrivning hur satanisterna kan tänkas göra när de träffas. Sök på Daniel Dahlgren och Satan på Google. Alldeles efter stycket om ritualer finns en otäck beskrivning.
Citera
2013-06-26, 12:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums

Jag har nämnt det här tidigare, Deathgame, och med tanke på att KJ sägs ha uppträtt iförd militärkläder och vapen på stadens gator och torg kan man ju tänka sig att det har varit ett led i ett deathgame. Kanske har han gått in i rollen på ett alldeles för realistiskt sett? Vad vi känner till så verkar kretsen kring KJ syssla med rollspel, iaf lajv.

Jag vill förtydliga att jag inte tror på det här själv, bara noterar!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Deathgame
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in