2013-06-25, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarm1
God kväll!

Sitter här med lönen på kontot och funderar ifall man skulle ha beställt ett PS3 till GTA V releasen. Jag tvekar dock en aning och har en fråga som jag tänkt på rätt länge.

Kommer GTA V flyta på bra till PS3 tror ni? eller är det kanske smartare att vara kyligare och investera i ett PS4 och hoppas på ett skapligt snabbt släpp på GTA V även till PS4. Man vill ju inte punga ut 2 tusen för en konsol avsedd för endast ett spel om det kommer släppas till PS4 någon månad senare där det kommer flyta mycket bättre.

Kanske väldigt dum fråga, men jag är som sagt ganska dålig på konsoler då jag egentligen aldrig ägt någon sedan Playstation 1.

Tacksam för svar!

Svårt att säga, själv tyckte jag att GTA IV till PS3 sög apballe och att upplösningen och view distance var låg, jag spelade kanske 60 minuter, sen köpte jag det till PC och det vart skoj som fan. (Droppen var dom usla kameravinklarna när man körde bil)
Förhoppningsvis blir det bra, men jag ska nog vänta på lite reviews före jag köper det, sen vill jag hellre ha GTA V till PC eller i alla fall PS4, men jag kan nog tänka mig att köpa det på PS3 om det verkar vara bra och endast kommer till PS3 och Xbox, annars passar jag nog, själv tror jag det inte kommer på PS4 tyvärr, men om dom släpper det på PC så kanske dom även gör en PS4/Xbox One version då dom nya konsolerna är i princip en PC.
2013-06-25, 22:50
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
GTA5 kommer inte komma till ps4 eller xbox 1. Så köp dig du ett ps3.

Förmodligen kommer det flyta på bra eftersom spelet är gjord för den konsolen?
Kommer säkerligen att flyta på likadant som 4an!
2013-06-25, 23:09
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
För tusende gången, det kommer inte till Ps4 så spring o köp ett Ps3

Citat:
Ursprungligen postat av Energi
GTA5 kommer inte komma till ps4 eller xbox 1. Så köp dig du ett ps3.

Förmodligen kommer det flyta på bra eftersom spelet är gjord för den konsolen?

Är det bekräftat att spelet inte kommer till PS4?
2013-06-25, 23:21
Medlem
MachoSites avatar
Vill man spela gta v när det kommer så måste man ha ett ps3 eller ett Xbox 360. Punkt. Pc kommer det antagligen till precis som gta iv men isåfall efter några månader eller mer. Ps4 och Xbox one kan det komma till men vi har ingen aning om det blir så och det kommer så kommer det att dröja, det är alltså en ren chansning att köpa ps4 för gta v. Jag och många andra som läser den här tråden är jävligt trötta på allt pc, ps4 och Xbox one snack. Så snälla alla som inte förstår läs tidigare inlägg eller googla eller vad som helst, tack!
2013-06-25, 23:51
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachoSite
Vill man spela gta v när det kommer så måste man ha ett ps3 eller ett Xbox 360. Punkt. Pc kommer det antagligen till precis som gta iv men isåfall efter några månader eller mer. Ps4 och Xbox one kan det komma till men vi har ingen aning om det blir så och det kommer så kommer det att dröja, det är alltså en ren chansning att köpa ps4 för gta v. Jag och många andra som läser den här tråden är jävligt trötta på allt pc, ps4 och Xbox one snack. Så snälla alla som inte förstår läs tidigare inlägg eller googla eller vad som helst, tack!

Tyvärr så är folk trög överlag...
Så det dröjer nog inte länge innan dessa frågor dyker upp igen...
2013-06-26, 01:30
Medlem
PUSClFERs avatar
Men för i helvete.
  • Det har inte bekräftats att Grand Theft Auto V kommer släppas till vare sig PC, Playstation 4 eller Xbox One.
  • Grand Theft Auto V kommer enbart till Playstation 3 och Xbox 360 tills Rockstar säger annorlunda.
  • Om du förhandsbokar valfri utgåva av Grand Theft Auto V får du tillgång till Atomic Blimp
  • Special Edition innehåller; Plåtfodral till spelet, fysisk karta, "Special Ability Boost", "Stunt Plane Trials", Bonus Outfits & Tattoos samt tre olika vapen.
  • Collector's Edition inkluderar innehållet i Special Edition, samt; fysisk väska, fysisk keps, ytterligare karaktärer för Multiplayer, unika fordon samt direkt tillgång till ett garage i spelet.
  • GameStop verkar vara den enda återförsäljaren i åtminstone Sverige som säljer Special Edition än så länge.
  • Grand Theft Auto-serien utspelar sig i tre olika universum: 2D, 3D och HD - där HD innebär GTA IV och GTA V. Innehållet, karaktärerna och händelserna i de tre olika universumen har absolut noll inverkan på varandra. Det som existerar i det ena universumet behöver inte nödvändigtvis existera i det andra.
  • Alla screenshots som har släppts såhär långt: http://www.igta5.com/official-screenshots
  • Alla trailers som har släppts såhär långt; #1, #2, #3

Kan vi en gång för alla släppa allt som är relaterat till ovannämnda ting i listan?
2013-06-26, 01:50
Medlem
skylten92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
  • Grand Theft Auto-serien utspelar sig i tre olika universum: 2D, 3D och HD - där HD innebär GTA IV och GTA V. Innehållet, karaktärerna och händelserna i de tre olika universumen har absolut noll inverkan på varandra. Det som existerar i det ena universumet behöver inte nödvändigtvis existera i det andra.
Tack för listan. Jag kan även tillägga att Rockstar har sagt att det finns en god chans att man kommer återse en eller flera karaktärer från San Andreas(däremot inga av huvudpersonerna, till exempel CJ osv.)

Finns en bra chans att vi ser B-Dup(The Game) igen: http://www.youtube.com/watch?v=a8HswkiR1aE&t=3m49s
2013-06-26, 02:01
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skylten92
Tack för listan. Jag kan även tillägga att Rockstar har sagt att det finns en god chans att man kommer återse en eller flera karaktärer från San Andreas(däremot inga av huvudpersonerna, till exempel CJ osv.)

Citat:
Will we see characters from GTA IV show up in GTA V?
"Packie's not in it. There may be the odd... They tend to be very small. The problem is that... You touched on this earlier. Because of a lot of the choices... We've never had a game where we've annihilated so much of the cast. I loved Roman, but he may or may not be dead depending on what choices you made. It would be difficult to bring him back.

So many of them were killed that we didn't really have a large amount of the main cast left over. There may or may not be a few guest appearances. Some really subtle ones for people to find. Little Easter eggs for people."
~Dan Houser

Det är inte den texten du tänker på? Såvitt jag vet har man inte uttalat sig om att Grand Theft Auto: San Andreas kommer att medverka i Grand Theft Auto V på något vis.
2013-06-26, 07:39
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Men för i helvete.
  • Det har inte bekräftats att Grand Theft Auto V kommer släppas till vare sig PC, Playstation 4 eller Xbox One.
  • Grand Theft Auto V kommer enbart till Playstation 3 och Xbox 360 tills Rockstar säger annorlunda.
  • Om du förhandsbokar valfri utgåva av Grand Theft Auto V får du tillgång till Atomic Blimp
  • Special Edition innehåller; Plåtfodral till spelet, fysisk karta, "Special Ability Boost", "Stunt Plane Trials", Bonus Outfits & Tattoos samt tre olika vapen.
  • Collector's Edition inkluderar innehållet i Special Edition, samt; fysisk väska, fysisk keps, ytterligare karaktärer för Multiplayer, unika fordon samt direkt tillgång till ett garage i spelet.
  • GameStop verkar vara den enda återförsäljaren i åtminstone Sverige som säljer Special Edition än så länge.
  • Alla screenshots som har släppts såhär långt: http://www.igta5.com/official-screenshots
  • Alla trailers som har släppts såhär långt; #1, #2, #3

Kan vi en gång för alla släppa allt som är relaterat till ovannämnda ting i listan?

Jag har redan försökt förut och diskussionerna kommer bara fortsätta eftersom folk aldrig ger sig + att väldigt få personer i den här tråden inte ens verkar ge det ett försök att söka/bläddra bakåt i tråden utan bara skriver sina dumma frågor direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av skylten92

Finns en bra chans att vi ser B-Dup(The Game) igen: http://www.youtube.com/watch?v=a8HswkiR1aE&t=3m49s

Tror nog att du har missförstått eller så har du fått den informationen från dåliga källor.

Det är sen länge bekräftat av Rockstar och det har stått i ett par artiklar (nästan säker på att det även stod med i Game Informers stora artikel) att inga karaktärer från Gta San Andreas kommer att dyka upp i Gta V eftersom de är från ett annat universum dvs från ett icke-HD universum.

Karaktärer från Gta IV (HD-universum) är däremot bekräftat vill jag minnas, dock väldigt små karaktärer som jag inte ens minns
2013-06-26, 10:22
Medlem
skylten92s avatar
My bad, jag blandade ihop spelen.
Men det verkar konstigt om de har sagt att inga karaktärer från San Andreas kommer återvända, eftersom att min Youtube länk indikerar motsatsen. Men vi får se helt enkelt.
2013-06-26, 11:19
Medlem
gta fyra tröttnade man på så fort hoppas det blir mer som vice city eller san andreas.
2013-06-26, 13:04
Medlem
Swe1227s avatar
Denna lista borde läggas till som moderatormeddelande!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in