2013-06-26, 02:27
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
På nåt sätt så känns det ändå som om rättvisa till slut blev skipad, herrens vägar äro outgrundliga eller hur är det man säger ?

Mvh

Förstod att du inte hade ett svar på ämnet. Tramsinlägg är ditt gebit.
Citera
2013-06-26, 02:29
Bannlyst
Citat:
Det var på socialstyrelsens begäran som HSAN drog in läkarnas legitimationer, det var således inte media eller något ondsint feministiskt nätverk som låg bakom detta beslut.

Japp. Det var ingen ondskefull feministisk konspiration som låg bakom det. Har även svårt att föreställa mig att domaren Spak kördes över av en skock feminister. Man får dock anta att det för läkarvännerna bara är "logiskt" att tro på något sådant. Nej, de återkallade legitimationerna var inte oförtjänt.
Citera
2013-06-26, 02:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Jaså? Media och tokfeminister har stor skuld i att de blev åtalade och sedermera utsatta för det extremt groteska påståendet i domskälet.

Men tänk om media och tokfeministerna trots allt hade rätt ?
Ingen rök utan eld alltså
Går det att utesluta med 100% säkerhet ?
Citera
2013-06-26, 02:37
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Japp. Det var ingen ondskefull feministisk konspiration som låg bakom det. Har även svårt att föreställa mig att domaren Spak kördes över av en skock feminister. Man får dock anta att det för läkarvännerna bara är "logiskt" att tro på något sådant. Nej, de återkallade legitimationerna var inte oförtjänt.

Vem förutom du talar om en ondskefull konspiration?

Spak kördes inte över av någon, han var kraftigt påverkad av opinionen i detta fall och valde att hänga två oskyldiga läkare i ett domskäl.

Bra enligt dig, förkastligt för alla oss som tror på Sverige som en rättsstat. Det verkar vara lite si o så med den saken tyvärr.
Citera
2013-06-26, 02:37
Bannlyst
Citat:
Nu fantiserar du rätt grovt.

Du har fått det intrycket? Att den icke namngivna personen bara har hört (något som du annars alltid tar som sanning) det?

Sen drar du in TH och insinuerar att det egentligen är han som har sagt det från början?

Det påstås mycket men det mesta är av karaktären kan vara så, går ej att utesluta jag tror, jag har fått ett intryck osv. Inget konkret, bara en mängd med ord som ligger och skramlar i en jättestor tom tunna.

Jo, men nu är det så att Obducenten varit så pigg på att hävda det ena och det andra, som inte minst i fallet med hans hustrus död. Så hur ska han kunna vara trovärdig? Han har ju t.o.m försökt sätta dit en obduktionsassistent för mordet på CdC, för bövelen. Han har hävdat att det inte var han som insisterade på att få en snubbe att närvara vid en obduktion. Dennes version var en helt annan och Obducenten hade dessutom skickat honom ett obduktionsprotokoll, vilket är ett klart brott mot reglementet. Han fick, inte alls förvånande, en skarp varning av sin chef Valverius för detta. TH är inte pålitlig för fem öre.
Citera
2013-06-26, 02:46
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Men tänk om media och tokfeministerna trots allt hade rätt ?
Ingen rök utan eld alltså
Går det att utesluta med 100% säkerhet ?

Du menar att man kan hänga ut exempelvis dig som barnvåldtäktskvinna och lite annat smått o gott som pervers flata som tänder extra hårt på småflickor och sedan när du protesterar så svarar jag bara att det kan ju vara så, det går inte att utesluta med 100% säkerhet.

När du väl är uthängd så kan man ju alltid påpeka det där med "ingen rök utan eld"
Citera
2013-06-26, 02:48
Bannlyst
Citat:
Vem förutom du talar om en ondskefull konspiration?

Spak kördes inte över av någon, han var kraftigt påverkad av opinionen i detta fall och valde att hänga två oskyldiga läkare i ett domskäl.

Bra enligt dig, förkastligt för alla oss som tror på Sverige som en rättsstat. Det verkar vara lite si o så med den saken tyvärr.

Ni läkarvänner tror på en sådan. Det är alldeles tydligt. För tydligt, t.o.m.

Nej, jag tror han styrdes av sin egen övertygelse. Han såg läkarna som skyldiga till styckningen och ville inte ha legitimationsbärande läkare i detta land, som styckat ett lik på sin fritid. Det var faktiskt en typ av konsumentupplysning. Han insåg att läkarna inte kunde fällas för mord, pga alltför tunn bevisning för det, och såg till att de inte kunde överklaga i en högre instans. Han måste ha varit väldigt väl medveten om vilka konsekvenser det blev för läkarna.

Väldigt många i det svenska samhället kände sig lättade över att de förlorade sina legitimationer. Många var upprörda över att de inte fälldes för mord, men plåstret på såret var återkallandet av leggen. Inte desto mindre.
Citera
2013-06-26, 02:48
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Jo, men nu är det så att Obducenten varit så pigg på att hävda det ena och det andra, som inte minst i fallet med hans hustrus död. Så hur ska han kunna vara trovärdig? Han har ju t.o.m försökt sätta dit en obduktionsassistent för mordet på CdC, för bövelen. Han har hävdat att det inte var han som insisterade på att få en snubbe att närvara vid en obduktion. Dennes version var en helt annan och Obducenten hade dessutom skickat honom ett obduktionsprotokoll, vilket är ett klart brott mot reglementet. Han fick, inte alls förvånande, en skarp varning av sin chef Valverius för detta. TH är inte pålitlig för fem öre.

"Jo" Tack det var allt jag behövde som svar.

Du snackar med andra ord bara goja och tror att vi ska gå på skitsnacket.
Citera
2013-06-26, 02:49
Bannlyst
Citat:
Nu fantiserar du rätt grovt.

Hur avgör du det?
Citera
2013-06-26, 02:52
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ni läkarvänner tror på en sådan. Det är alldeles tydligt. För tydligt, t.o.m.

Nej, jag tror han styrdes av sin egen övertygelse. Han såg läkarna som skyldiga till styckningen och ville inte ha legitimationsbärande läkare i detta land, som styckat ett lik på sin fritid. Det var faktiskt en typ av konsumentupplysning. Han insåg att läkarna inte kunde fällas för mord, pga alltför tunn bevisning för det, och såg till att de inte kunde överklaga i en högre instans. Han måste ha varit väldigt väl medveten om vilka konsekvenser det blev för läkarna.

Väldigt många i det svenska samhället kände sig lättade över att de förlorade sina legitimationer. Många var upprörda över att de inte fälldes för mord, men plåstret på såret var återkallandet av leggen. Inte desto mindre.

Skitsnack igen. Jag tror inte på någon ondskefull konspiration, sansa ditt fantasifulla vokabulär innan det går över styr.
Citera
2013-06-26, 02:52
Bannlyst
Citat:
"Jo" Tack det var allt jag behövde som svar.

Du snackar med andra ord bara goja och tror att vi ska gå på skitsnacket.

Nej, det är så att ni tycker jag "snackar goja".

Nej, du behöver inte få mer svar än så. Bara det att du tar inte till dig av det.
Citera
2013-06-26, 02:53
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Hur avgör du det?

Enkelt, det finns inget som styrker det du påstår.

Det är bara hämtat ur din alltför stora fantasi.

Du fantiserar att det är eller kan vara så baserat på något som ej styrker det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in