Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinherden
Eftersom du i övrigt framstår som en förhållandevis vettig person utgår jag från att du inte medvetet far med osanning här, utan helt enkelt av någon anledning väljer att uttala dig mot bättre vetande (utan att ha läst vare sig dom eller ett väldigt omfattande förundersökningsprotokoll).

Det Jack Motander med familj dömts för är inte att ha utpressat "pedofiler" i pluralis. De har har dömts för grovt bedrägeri, bedrägeri, utpressning och häleri riktade mot en och samma person.

Via webbplatsen Clubsex fick familjen kontakt med en minst sagt naiv man i 50-årsåldern som vunnit en miljon kronor på spel.

Jack hävdade själv under rättegången att han "nå̊gon gång i början av 2009 gick in på sajten Clubsex för att försöka lura personer till olika saker, [men givetvis] inte för att skaffa pengar", och då kom i kontakt med mannen.

Flera familjemedlemmar tog sedan kontakt med mannen via Clubsex under flera olika antagna identiteter. Mönstret var i regel följande: Inledningsvis påstod de sig vara kvinnor i åldrarna 18-19 år gamla och de chattade om olika grova sexuella saker (när vänstern plockar fram fup och vad Jack sagt sig vilja göra med en 50-årig man under pseudonymerna "hanna is me", "sarabruden" och "sohana" lär det bli pinsamt). Efter ett tag "erkände" kvinnorna ibland att de i själva verket var minderåriga och hotade att hänga ut mannen som pedofil om han inte betalade dem pengar. Ibland utgav de sig för att vara "flickans" föräldrar som plötsligt upptäckt vad mannen och "dottern" höll på med. I en del andra fall bad de "18-19-åriga kvinnorna" om att få hjälp med pengar till mobiltelefoner, ny dator, bredband, med mera, allt för att de skulle kunna fortsätta leva ut sina skriftliga sexuella fantasier med mannen.

Det handlade med andra ord inte om att Jack Motander med familj avslöjade mängder med pedofiler och pressade dem på pengar. De lurade systematiskt en och samma man genom att inledningsvis utge sig för att vara 18 år eller äldre och hävdade sedan i efterhand att de var yngre och krävde betalt för att inte förstöra hans liv.

Mannen är sannerligen inget moraliskt föredöme, men det framgår i domen att familjen Motander gång efter annan sett till att snärja en naiv "kåtgubbe" som de insett att de kunde gillra fällor för och pressa på pengar.

Om han faktiskt varit pedofil och om de hyst misstankar om att han skulle kunna vända sig till andra flickor som faktiskt var minderåriga är deras beteende ännu värre. Då hade de kunnat förhindra att flera flickor fått sexuella inviter eller rent risken för att bli utsatta för övergrepp, men valde ändå att låta bli för att själva tjäna pengar. Vad säger det inte om karaktären hos en människa som hellre låter en minderårig flicka bli trakasserad eller rent av våldtagen än att förlora några tusen kronor som personen inte ens äger moralisk rätt till? Än värre är möjligen de som försvarar en sådan handel och vandel.

Den brinnande frågan är huruvida du, partiledningen och andra SvP-medlemmar anser detta vara ett acceptabelt beteende eller inte?

Den nationella rörelsen upphör aldrig att förvåna. Jävla skräpmänniskor, var hittar ni alla idioter? Skicka M.Skillt på Motanderfamiljen så kan han klippa fingrarna av dom.
Citera
2013-06-25, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag vet inte alls hur det ser ut eller var just den uppgiften kommer ifrån, men ett av många delmål för SvP har ju alltid varit att möjliggöra för partiledaren att kunna lägga mer tid och energi på det politiska arbetet. Istället för att bara syssla med det på helger och kvällar, när man kanske ändå är trött av ett fysiskt arbete.

Jag kan kolla upp det närmare hur det ligger till imorgon eller något hur det faktiskt ser ut.

Ja absolut det är en otroligt viktig grej att ha folk heltidsanställda till partiarbete
Citera
2013-06-25, 20:47
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Nej folk som redan är frälsta kommer inte ändra åsikt.
Men folk som kanske har fått sin första kontakt med partiet igenom den här intervjun kommer självklart bli "bortskrämda" folk dömer otroligt fort, att framstå som proffsiga är A och O.
Dessa människor kommer inte i 9 av 10 fall att söka mer information på egen hand.
Fast man kan ju inte förlora röster som man ändå aldrig skulle fått. 1 av 10 som kollar upp partiet och gör egen research är ju bättre än noll.
Citera
2013-06-25, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Fast man kan ju inte förlora röster som man ändå aldrig skulle fått. 1 av 10 som kollar upp partiet och gör egen research är ju bättre än noll.

Det hade varit bättre om dom här personerna skulle fått en första bild av SVP i ett mer positivt sammanhang istället för detta, tex via en annan intervju med någon bättre lämpad person eller så ser man helt enkelt till att ställa rätt folk framför kamerorna.
Citera
2013-06-25, 21:00
Medlem
PatrikAntonssons avatar
Jag kan tänka mig att man inte är så kaxig med kameran intryckt i ansiktet samtidigt som man endast tänker på att formulera sig väl, vilket i detta fallet slutade med många halvdana meningar och flackande blickar.

Nu gäller det att ta nya tag och se till att varje person som ställs framför en kamera har övat sig och alltid har ett par ess i ärmen att slänga ut när sådana här dumma frågor kommer.

Jag tror inte att man tjänar på långa förklaringar innan man är säker framför kamerorna, det är lätt att man trasslar in sig och börjar låta osäker.

"Definiera vad liv är för mig så skall jag definiera kultur för dig"

"Kultur är den svenska folksjälen, den kan inte beskrivas utan endast upplevas"

Två snabba svar jag antagligen i brist på annat hade slängt ur mig, förhoppningsvis med lite nedvärderande i rösten för att avslöja hans falska intensioner.

För övrigt så tror jag inte att man tjänar på att spela allt för snälla som ett radikalt parti utan får man dumma och respektlösa frågor så skall han få höra det. Kanske inte på det mindre smidiga sättet som skedde nu när killen avbröt, även om hans intensioner var goda. Tjejen i fråga borde ha löst det där själv.
Citera
2013-06-25, 21:07
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Tycker den symbol som redan används är klockren faktisk.

Det är inget fel på den, även om jag själv gärna hade sätt korset i guldgul med mörkblå bakgrund. Varför inte ta fram olika kombinationer och trycka upp.

Sen är det inte fel att inarbeta flera symboler det är inte minst ett bra sätt att få in pengar genom merchandise försäljning.

Jag tror många hellre köper sina kläder från SvP än från ett företag från USA. Om man ändå ska köpa slit och släng kläder som te x T-shirts varför inte göra det från sverigevänliga rörelser.

Kan man utveckla det som något häftigt bland unga att vara med i SvP med coola kläder man kan köpa så har man pengar in till verksamheten samt vandrande reklampelare för partiet. Ungdomarna är framtiden.
Senast redigerad av White Christmas 2013-06-25 kl. 21:10.
Citera
2013-06-25, 21:22
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Det hade varit bättre om dom här personerna skulle fått en första bild av SVP i ett mer positivt sammanhang istället för detta, tex via en annan intervju med någon bättre lämpad person eller så ser man helt enkelt till att ställa rätt folk framför kamerorna.
Tror du första intrycket sitter i då även om man får se en bra intervju sen? Kan man ens tänka sig att rösta på partiet så tror jag inte en dålig intervju skulle avskräcka en potentiell väljare om han kommer i kontakt med partiet på annat håll efter intervjun. Alla partier gör dåliga framträdanden ibland men det är glömt till nästa gång, det är så folk fungerar skulle jag tro.
Citera
2013-06-25, 21:30
Medlem
fewdollarss avatar
3 spontana reaktioner efter att ha sett SVT-klippet.

1.) Madicken borde ta ansvar för hon uttrycker sig, läsa mer, träna upp sin retorik och vokabulär.
Hon sökte desperat efter ordet "konfidentiellt" och kom upp med ingenting, när hon hade världens läge att kort kommentera förföljelse från vänsterextrema mm.
Hon gjorde delvis bra ifrån sig men ibland blev det pannkaka.

2.) Svensk kultur. Här började det verkligen hacka, men det hon fick fram var att fira högtider mm.
Den svenska kulturen bör inte va svår att definiera, och bara för att jag är snäll bjuder jag alla SvP:are som läser detta på en kort fin sammanfattning av vad ni KAN svara:
"Svensk kultur är ett extremt brett ämne, men består kortfattat av flera konkreta saker, som våra underbara författare som Astrid Lindgren eller Strindberg, musiker som Lindfors eller Taube, konstnärer som Anders Zorn eller poeter som Fröding.
Svensk kultur är vårt språk och dess utveckling, kontakten till det historiska och mycket mer. Men svensk kultur är även abstrakt, och även om vissa saker säkert även kan stämma i en definiering av människor i våra kulturellt närbesläktade grannländer, vill jag hävda att svensk kultur även är att vara artig, hjälpsam, nyfiken, snäll och ärlig. Vi står i kö, betalar igen skulder, drar oss för att lägga oss i eller ställa till med scener. Vi sitter gärna själva på bussen men dukar gärna upp med sill och färskpotatis till en hel mängd människor på midsommar. Vi är sekulariserade och jämställda, men håller hårt i skolavslutning med psalmer och lucia i kyrkan.

De hade väl vart ett dugligt svar?

3.) det som TOTALT sabbar hela intervjun är "macho-man" som beter sig exakt såsom kritikerna tror att "nazisterna" beteer sig... Wtf!!! Vem släppte dit honom? Så jävla pinsamt.

Någon annan skrev att gammel-media var fel forum pga deras "vilja" att feltolka och förstöra för nationella. Jag säger: tala hellre MED oss, än OM oss!" hade Madicken haft lite mer erfarenhet och macho-man hållt käften så hade intervjun säkert blivit jättebra.
Jag hade sagt godkänt om inte macho-man hade lagt sig i, nu blev det IG.

Men om du läser detta Madicken, läs mer om retorik och konsten att tala! Lyssna på hur andra politiker pratar, t ex J Åkesson, (han ställs ofta inför kniviga frågor)
Du har potential Madicken, Du behöver bara bli liiite lite bättre :-)
Citera
2013-06-25, 21:31
Medlem
Bassan1703s avatar
Citat:
Vad i helvete var det där? Mediatränar ni inte era företrädare eller iallafall förbereder dom innan ni ställer dom framför en kamera? Det där var riktigt uselt hade varit mkt bättre att tacka nej till intervjun, och vad var det för fåntrattar som stod bredvid reportern och "bröt" in när dom tyckte han ställde fel frågor? Nej det här kan ni bättre, det där var bara pinsamt.

Jag måste hålla med "Rode-tjuren" här, SvP-representanten var verkligen inte förbered alls. Hon pratade otydligt och visste inte riktigt vad hon skulle svara, och mannen som lägger sig i mitt i intervjun... förstår inte varför han lade sig i helt enkelt. Om det är något SvP behöver träna på så är det medialt framträdande, helt enkelt hur man ska medverka proffsigt i intervjuer. Sätt ihop en mediegrupp i varje distrikt där ni övar på framträdande i media.

Visst jag hade nog också varit ganska nervös i en liknande situation, det ska jag inte sticka under stolen med. Men är man distriktsledare så får man vara förbered på intervjuer och mer därtill.
Citera
2013-06-25, 21:38
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av briska
Hahahaha judemedia var inte nådiga mot SvP i denna intervjun
Citat:
"Men partiets program säger att det är genetik och etnicitet som avgör om man ska få vara svensk."

Oj oj oj riktiga nazister vi har med att göra med här...
Citera
2013-06-25, 21:40
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fewdollars
3 spontana reaktioner efter att ha sett SVT-klippet.

1.) Madicken borde ta ansvar för hon uttrycker sig, läsa mer, träna upp sin retorik och vokabulär.
Hon sökte desperat efter ordet "konfidentiellt" och kom upp med ingenting, när hon hade världens läge att kort kommentera förföljelse från vänsterextrema mm.
Hon gjorde delvis bra ifrån sig men ibland blev det pannkaka.

2.) Svensk kultur. Här började det verkligen hacka, men det hon fick fram var att fira högtider mm.
Den svenska kulturen bör inte va svår att definiera, och bara för att jag är snäll bjuder jag alla SvP:are som läser detta på en kort fin sammanfattning av vad ni KAN svara:
"Svensk kultur är ett extremt brett ämne, men består kortfattat av flera konkreta saker, som våra underbara författare som Astrid Lindgren eller Strindberg, musiker som Lindfors eller Taube, konstnärer som Anders Zorn eller poeter som Fröding.
Svensk kultur är vårt språk och dess utveckling, kontakten till det historiska och mycket mer. Men svensk kultur är även abstrakt, och även om vissa saker säkert även kan stämma i en definiering av människor i våra kulturellt närbesläktade grannländer, vill jag hävda att svensk kultur även är att vara artig, hjälpsam, nyfiken, snäll och ärlig. Vi står i kö, betalar igen skulder, drar oss för att lägga oss i eller ställa till med scener. Vi sitter gärna själva på bussen men dukar gärna upp med sill och färskpotatis till en hel mängd människor på midsommar. Vi är sekulariserade och jämställda, men håller hårt i skolavslutning med psalmer och lucia i kyrkan.

De hade väl vart ett dugligt svar?

3.) det som TOTALT sabbar hela intervjun är "macho-man" som beter sig exakt såsom kritikerna tror att "nazisterna" beteer sig... Wtf!!! Vem släppte dit honom? Så jävla pinsamt.

Någon annan skrev att gammel-media var fel forum pga deras "vilja" att feltolka och förstöra för nationella. Jag säger: tala hellre MED oss, än OM oss!" hade Madicken haft lite mer erfarenhet och macho-man hållt käften så hade intervjun säkert blivit jättebra.
Jag hade sagt godkänt om inte macho-man hade lagt sig i, nu blev det IG.

Men om du läser detta Madicken, läs mer om retorik och konsten att tala! Lyssna på hur andra politiker pratar, t ex J Åkesson, (han ställs ofta inför kniviga frågor)
Du har potential Madicken, Du behöver bara bli liiite lite bättre :-)

Vilket län ställer Du själv upp i för SvP?
Citera
2013-06-25, 21:47
Medlem
fewdollarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Vilket län ställer Du själv upp i för SvP?

Den genetiska frågan är kraftigt sekundär för mig, därav: inget
Men alla sverige-vänner får en klapp på axeln av mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in