2013-06-24, 11:47
Medlem
Greenskys avatar
Nu börjar jag bli riktigt förbannad på det här fallet, mer än två decennium har gått och polisen har ännu inte fällt någon gärningsman.
Uppenbart är att utredarna inte kommit fram till det dom borde gjort, nämligen sitt jobb, att lösa fallet.
I vilken industri som helst så får folk sparken och ersätts så fort de inte klarar sina arbetsuppgifter och polisen borde inte vara något undantag då de i sin "industris" uppgift är att lösa brott.

Sparka alla hittills inblandade poliser åt h-e!!!! och sätt nya utredare på jobbet så kan jag ge mig f-n på att resultat kommer att uppnås.

Ni som är personligt involverade i fallet gå ihop och kräv en ny utredning med nya poliser.
Citera
2013-06-24, 12:35
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Om han nu lämnade jordelivet frivilligt så är det bra kolla om han lämnade något brev efter sig.

Djupt sorgligt det här.
Enligt min uppgift så har det varit på gång ett tag (alltså sjukdom), men om han valde att ta sista steget själv vet jag inte.
Citera
2013-06-24, 16:18
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Enligt min uppgift så har det varit på gång ett tag (alltså sjukdom), men om han valde att ta sista steget själv vet jag inte.

Eftersom mitt inlägg (nr 7266) kan ha haft betydelse i sammanhanget är jag inte längre bara åskådare i fallet utan direkt involverad i det vilket betyder att nu är det krig på riktigt.

Fråga till poliserna i Mariestad: Vad har ni för uppgifter ang. Helenas mördare..

Ta tid på er och tänk efter noga, kom med ärliga uppgifter. Allt ni kommer ut med kommer att granskas, var så säkra på det.
Citera
2013-06-25, 11:18
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Fråga till poliserna i Mariestad: Vad har ni för uppgifter ang. Helenas mördare..

Ta tid på er och tänk efter noga, kom med ärliga uppgifter. Allt ni kommer ut med kommer att granskas, var så säkra på det.
Du vill alltså att polisen ska gå ut offentligt (här?) och berätta allt de vet? Och detta vill du uppnå genom att (i ditt raderade inlägg) hota dem med skott i pannan?
Låter som ett erbjudande som är svårt att motstå...
Citera
2013-06-25, 11:30
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Du vill alltså att polisen ska gå ut offentligt (här?) och berätta allt de vet? Och detta vill du uppnå genom att (i ditt raderade inlägg) hota dem med skott i pannan?

Dessutom kan det överhuvudtaget vara svårt för dem att svara på Greenskys inlägg "sen när ni fått en kula i inskjutet i plytet" (del av citat från Greenskys raderade inlägg från i går). Efter en kula i "plytet" är det nog svårt att få fram någonting alls... gissar jag.

Nej, att polisen skulle gå ut i Helena-tråden och redovisa allt de vet, det får vi nog vänta på tills helvetet fryser till is. Däremot skulle jag gärna se att de kunde gå ut i media och berätta om/hur utredningen fortgår och om Cold Case-gruppen arbetar aktivt med detta fall, vilket den gör med andra.
Citera
2013-06-25, 14:01
Medlem
Ankias avatar
.
@Atervändsgrand4:

Finns det någon möjlighet att din bil kan ha stått parkerad på sjukhusets parkering den 13/14 juni 1992?
Mycket tacksam för svar.
.
Citera
2013-06-25, 14:49
Medlem
Greenskys avatar
Citat:

Jag ber om ursäkt! Igår tog jag mycket illa vid mig då ett dödsbud kom och jag söp mig full.. varpå känslorna tog över...

Flashback kommer kanske att stänga av mig på grund av det, jag vet inte. Hursomhelst har jag en mycket fin förmåga att urskilja lögnare från vanligt folk och jag kan säga att de nuvarande utpekade personerna i tråden är totalt oskyldiga, lev era liv i frid.
Citera
2013-06-25, 15:27
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Hursomhelst har jag en mycket fin förmåga att urskilja lögnare från vanligt folk och jag kan säga att de nuvarande utpekade personerna i tråden är totalt oskyldiga, lev era liv i frid.
Vad har du att säga om P.K då, lögnare eller vanligt folk?
Citera
2013-06-25, 18:08
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Vad har du att säga om P.K då, lögnare eller vanligt folk?

lögnare.
Citera
2013-06-25, 18:25
Medlem
Greenskys avatar
Folk som ljuger finns överallt, det är att betrakta som en sjukdom. Här i Göteborg finns en kille som nyligen fabrikslevererat en ny ferarri till ryska maffian i moskva, naturligtvis är alltihop en lögn och folk småler när han berättar om sina bravader. Alla vet att han ljuger som en häst travar och ingen tar han på allvar. Sådana här grabbar avfärdar man direkt, de får aldrig ens komma till tals.

Jag och många andra gillar sådana här killar och accepterar dom som dom är fast ingen tar dom på allvar, de får som sagt bara en byfåneeffekt, inget mer, ingen lyssnar på dom på allvar. Det är inom denna kategorin berörda initialer kanske borde placeras.
Citera
2013-06-25, 20:29
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Jag ber om ursäkt! Igår tog jag mycket illa vid mig då ett dödsbud kom och jag söp mig full.. varpå känslorna tog över...

Flashback kommer kanske att stänga av mig på grund av det, jag vet inte. Hursomhelst har jag en mycket fin förmåga att urskilja lögnare från vanligt folk och jag kan säga att de nuvarande utpekade personerna i tråden är totalt oskyldiga, lev era liv i frid.

Jag har händelsevis också en bekant som jag tycker uppvisar tydliga tecken på mytomani. Kännt killen i massa år o det är ingen tvekan om att han ljuger en hel del. En i övrigt trevlig och snäll kille och även tämligen intelligent men som uppenbarligen känner ett tvingande behov av att ljuga emellanåt. Problemet är ju bland annat att man långt i från alltid vet när o om han ljuger lr inte, inte ens en mytoman ljuger ju konstant hela tiden.

Att du med sådan bestämdhet hävdar att alla de nuvarande utpekade personerna i tråden (med namn o/lr initial) är helt oskyldiga i H's försvinnande tycker jag är ett ganska djärvt påstående, med tanke på vad du verkar ha på fötterna, åtminstone vad du redovisat så långt. (Flera av dom är ju dock med stor säkerhet oskyldiga.) Men visst, jag är inte totalt främmande för att det skulle kunna vara "flyktingar" inblandade, vilket ju verkar vara ditt huvudspår (inte mitt).
Citera
2013-06-25, 20:58
Bannlyst
När man hör några av personerna som är utpekade slår de mig en annan sak.
Namnet Gunnar Jakobsson aka solstickan. Är det någon mer än jag som drar på smilbanden då?

För er som inte vet så var han en pedofil som prydde omslaget på Expressen någon gång i slutet av 80-talet då han våldfört sig på en minderårig han tankat upp med sprit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in